انواع سند ملكي در تركيه

انواع سند ملكي در تركيه

انواع سند ملكي در تركيه  را بشناسیم

انواع سند ملكي در تركيه

انواع سند ملكي در تركيه

 

در کشور ترکیه برگه ای که نشاندهنده مالکیت شما بر زمین٫ملک وساختمان و هرگونه غیر منقول باشد تاپو(سند) نامیده می شود و بطور کلی به سه دسته تقسیم می شود که در اینجا به اختصار توضیح داده خواهد شد:

  • (HİSSELİ TAPU)1-سند مشاعی

در این نوع ازسند افراد سهیم در ملک ٫در صد سهام و اسامی انها مشخص می شود. سهم مالک از زمین بصورت مترمربع مشخص می شود و محل دقیق ملک مربوطه مشخص نیست و شرکا با توافقنامه ای می توانند محل ملک خود را مشخص نمایند.تعلق این نوع تاپو به غیر منقولها دلایل متعددی می تواند داشته باشد مثلا شاید در منطقه مربوطه اجازه افراز زمین به قطعات با متراژ پایین داده نمی شود.از ایرادهای این نوع سند می توان تعلق نگرفتن وام بانکی را نام برد.

  • )KAT İRTİFAKLI TAPU 2-سند ارتفاقی(

در این نوع سند سهم هر واحد همراه با مشاعات مشخص می شود یعنی ملک شما با متر مریع مشخص نمی شود بلکه مقدار ان بصورت زمین مشخص می شود .مثلا واحد اپارتمانی بصورت قطعه باغ٫زمین٫باغچه و یا زمین مزروعی نشان داده می شود و سندی رسمی است.مشکلی در اخذ وام بانکی وجود ندارد و صاحب این سند مشخصات ملک خود را در سند مشاهده می کند.در حقیقت این نوع سند یک سطح پایین تر از سند قطعی شناخته می شود .برای تبدیل این نوع سند به سند مستقل می توان با مراجعه اداره ثبت اسناد در خواست خود را مطرح نماید.

  • )MÜSTAKİL TAPU 3-سند قطعی(

در این سند مشخصات غیر منقول بصورت مستقل شامل متراژ٫شماره واحد و …نوشته می شودنوع سند در بالای برگه مشخصا بیان می شودو معتبرترین نو سند می باشد.وام بانکی به راحتی تعلق می گیرد.هنگام پرداخت مالیات به عنوان ساختمان و با معیارهای مربوطه محاسبه می گردد.
در سالهای اخیر دولت ترکیه پروژه هایی برای تبدیل اسانتر سند ارتفاقی به سند قطعی راه اندازی کرده ودر هزینه ها ومالیاتهای مربوطه تخفیفاتی را اعمال مینماید.

با کارشناسان ما در ارتباط باشید