مراحل خريد ملك در تركيه

مراحل خريد ملك در تركيه صفر تا صد ؟

صفر تا صد خرید ملک در ترکیه را بدانیم

مراحل خريد ملك در تركيه

مراحل خريد ملك در تركيه

خرید ملک برای خارجی ها

 

خرید ملک برای اتباع خارجی داری تابعیت مجاز در ترکیه امکان پذیر است که شامل ایرانیان نیز می شود که در سالهای اخیر سهم مهمی ا ز بازار املاک ترکیه را در اختیار دارند.

اما تابع شرایط خاص خود می باشد و باید کسب استعلام شود بقیه افراد خارجی از طریق کنسولگری کشور مربوطه می توانند اطلاعات لازم را کسب نمایند.برای خرید ملک احتیاجی به دریافت اقامت نیست ولی باید شماره مالیاتی گرفته شود که به راحتی از طریق نزدیکترین اداره مالیاتی میتوا ن با همراه داشتن پاسپورت و یک قطعه عکس دریافت کرد٫ حضور فرد درخواست کننده شماره مالیاتی الزامی است.

مالک یا وکیل قانونی صاحب ملک قبل از هر اقدامی باید درخواست انتقال سند را به سازمان ثبت اسناد رسمی ارائه دهد در غیر این صورت معامله با تاخیر صورت خواهد گرفت.پس از عقد قرارداد وقولنامه در بنگاه حتما باید بصورت رسمی در دفترخانه ثبت شود در غیر اینصورت اجباری برای انتقال سند برای مالک ایجاد نخواهد کرد.

مراحل خريد ملك در تركيه

مدارک مورد نظر برای انتقال سند:

  1. سند و تاپوی ملک موردنظر که باید از طرف سازمان ثبت اسناد از لحاظ احراض مالکیت و مشخصات مالک و ادرس/مساحت ملک/محل قرارگیری ملک با مختصات.
  2. برگه پایان کار وبرگه تسویه عوارض و مالیات ملک مربوطه
  3. بیمه نامه زلزله که برای تمامی ملک ها اجباری می باشد .
  4. یک عکس فروشنده4* 6
  5. در صورت حضور وکیل طرفین باید وکاتنامه رسمی و ترجمه شده. تایید شده وزارت خارجه ودادگستری کشوری که ازآن صادر شده.
  6. برگه استعلام از قسمت املاک اداره والیلیک مبنی بر مجاز بودن خرید این ملک توسط فرد خارجی مربوطه که پس از بررسی مجاز یا غیر مجاز اعلام می شود.
  7. ارائه اصل و ترجمه رسمی به زبان ترکی پاسپورت .کارت ملی وشناسنامه خریدار.
  8. دو قطعه عکس 4*6 خریدار
  9. در صورت تسلط نداشتن به زبان ترکی استانبولی حضور مترجم رسمی و قسم خورده اجباری است.

با کارشناسان ما تماس بگیرید