صادرات و واردات ترکیه

4 سال قبل در
کد آگهی : 48887

میزان واردات در ماه ژوئن با افزایش 7 درصدی به رقم 19.4 میلیارد دلار رسید!

کشورهای توسعه یافته و در حال رشد، با فروش کالا و خدمات تولیدی به کشورهای ثالث سعی در کسب درآمد ارزی و توسعه اقتصاد خود دارند. به فروش کالا و خدمات به خارج از کشور صادرات و به خرید کالا و خدمات از خارج از کشور واردات گفته می شود. به مجموع واردات و صادرات هر کشور نیز تجارت خارجی گفته می شود. در سایه تجارت خارجی، خدمات و کالاهای مورد نیاز از بازارهای بین المللی تامین می گردد. کشورها برای رشد و توسعه اقتصادی بیشتر، تداوم سرمایه گذاری ها و فراهم کردن امکانات استخدام نیروهای جدید، مجبور به فروش مازاد کالا و خدمات خود به کشورهای ثالث و خرید مایحتاج خود از کشورهای خارجی هستند. فروش این کالاها و خدمات باعث ورود ارز به کشور می گردد. ورود ارز به کشور باعث افزایش نقدینگی، کاهش میزان بهره ها و افزایش قدرت خرید شهروندان می گردد. همچنین باعث می گردد تا کشورهای صادرکننده با انجام سرمایه گذاریهای جدید امکانات استخدام بیشتر را فراهم کنند.
ترکیه با اقتصاد در حال رشد خود جزو 20 اقتصاد برتر جهان است. همچنین با جمعیت در حال رشد خود که به رقم 80 میلیون نزدیک می شود، یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان واردات و صادرات ترکیه را دارد. در ترکیه که بدلیل دارا بودن جمعیت جوان و پویا از توان تولید بالایی برخوردار است، طی 15 سال اخیر ارقام صادراتی نیز به شکل تصاعدی در حال افزایش است. در بین کالاهای تولیدی و صادراتی ترکیه، در بسیاری از عرصه ها از اتوموتیو و ماشین آلات کشاورزی گرفته تا صنایع تسلیحاتی و بخش انرژی، کالاهای متفاوتی تولید و صادر می گردد.

در روزهای گذشته، سازمان آمار و اطلاعات ترکیه اقدام به انتشار ارقام مربوط به تجارت خارجی در ماه ژوئن 2016 نمود. بر اساس آمار منتشره، میزان صادرات ترکیه در ماه ژوئن در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با 8.1 درصد افزایش بالغ بر 12.9 میلیارد دلار شده است. میزان واردات در ماه ژوئن نیز با افزایش 7 درصدی به رقم 19.4 میلیارد دلار رسیده است. کسری تجارت خارجی که بخش اعظم آن ناشی از خرید انرژی است، با 16 درصد افت به رقم 27.9 میلیارد دلار کاهش یافته است.

آلمان در راس کشورهایی قرار دارد که بیشترین میزان واردات را از ترکیه دارند، انگلستان نیز در رده بعدی این لیست جای گرفته است. در حالیکه سهم اتحادیه اروپا در میزان صادرات ترکیه در سال 2015 در حدود 46.1 درصد بود، این میزان در سال 2016 با 48.5 درصد افزایش، بالغ بر 6.27 میلیارد دلار شد. در دوره 6 ماهه بین ژانویه الی ژوئن نیز میزان صادرات به 73.4 میلیارد دلار رسید. بخش تولیدات بیشترین سهم را در میزان صادرات داشته است. در همین دوره مواد خام نیز بیشترین سهم را در میزان واردات ترکیه داشته است.

بطور خلاصه می توان گفت که تجارت خارجی در رشد اقتصادی کشورها، عنصر بسیار مهمی به شمار می رود. تجارت خارجی در تامین کالاهای مورد نیاز کشور و نیز فروش مازاد تولید و ورود ارز به کشور و رشد اقتصادی کشور نقش بسزایی دارد. بویژه افزایش میزان صادرات سبب ورود ارز خارجی به کشور می شود و یکی از فاکتورهای اصلی رشد اقتصادی است. همچنین با افزایش صادرات، میزان سرمایه گذاری ها در زمینه های مختلف نیز افزایش می یابد و بدین طریق امکان استخدام نیروهای جدید نیز فراهم می گردد.

ترکیه

319 بازدید کل ، 1 امروز

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران