مزایای تجارت با گرجستان

6 سال قبل در
کد آگهی : 11434

مشاوره و سرمایه گذاری در گرجستان

شروع سرمایه گذاری در گرجستان در نوامبر سال 2010 بود که با لغو ویزا برای شهروندان ایرانی که قصد مسافرت به گرجستان را دارند، شمار توریست های ایرانی در این کشور سه برابر شد. به طوری که در سال 2011 به 60 هزار و در پنج ماهۀ اول سال 2012 به 24 هزار نفر رسید. سرمایه گذاران ایرانی سرمایه گذاریهای هنگفتی را در گرجستان , متحد نزدیک ایالات متحدۀ آمریکا در منطقه , صورت داده اند؛ کشوری که به تازگی از جنگ با روسیه فارغ شده است.

 

 

معرفی سرمایه گذاران ایرانی در گرجستان

محمود داوری، یکی از سرمایه گذاران ایرانی که مدت 12 سال است در گرجستان زندگی می کند و سیتیزن شیپ(تابعیت) گرجی نیز گرفته است، می گوید: موضوع تنها صنعت توریسم در این کشور نیست. ایرانی ها در جستجوی مکانی امن برای سرمایه گذاری هستند و گرجستان کشوری است که بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی به آن چشم دوخته اند. این تاجر ایرانی می افزاید: ما می خواهیم از سرمایه گذاری در گرجستان برای سرمایه گذاران ایرانی، دوبی دوم بسازیم.
یکی دیگر از سرمایه گذاران ایرانی ساکن در گرجستان دربارۀ دلایل علاقۀ سرمایه گذاران ایرانی در کشور گرجستان می گوید: زمانی که طی سالهای 1999 تا 2003 به گرجستان می آمدم، فضای سرمایه گذاری در گرجستان  چندان مساعد نبود، فساد اقتصادی و ناآرامی در کشور گرجستان حکمفرما بود، اما بعد از انقلاب و روی کار آمدن ساکاشویلی فضا برای سرمایه گذاری در گرجستان  مساعدتر شد. برای سرمایه گذاران ایرانی تضمین امنیت اقتصادی در اولویت قرار دارد و گرجستان با مزیت هایی همچون مالیات کم و قوانین مناسب اقتصادی، فضای مساعدی را فراهم آورده است. از این رو ایرانی ها تمایل زیادی به سرمایه گذاری در گرجستان  در بخش های مختلفش دارند از کشاورزی، ساخت و ساز و توریسم گرفته تا صنایع غذایی؛ و حتی بسیاری از آنها اقدام به خرید هکتارها زمین در شهرهای مختلف مارنولی،کاختی، باتومی و سایر شهرها کرده اند.
این سرمایه گذار ایرانی در پاسخ به این سوال که: "طی سالهای اخیر چه عاملی سبب افزایش سرمایه گذاری در گرجستان  از سوی سرمایه گذاران ایرانی در گرجستان شده است؟" می گوید: یکی از دلایل این مسئله برداشته شدن ویزاست و می افزاید: تا زمانی که برای سفر به گرجستان ویزا لازم بود، سرمایه گذارانِ کمی به این کشور می آمدند، مدتی می ماندند و بعد از پایان مدت ویزا به ایران باز می گشتند. اما بعد از این تغییرات، من هر روز تعداد بیشماری ایمیل دریافت می کنم که در آن متقاضیان زیادی خواهان دریافت اطلاعات برای سرمایه گذاری در گرجستان هستند. در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران خواهان سرمایه گذاری در گرجستان در بخش های مختلف اعم از خرید زمین، هتل و خانه در آژارا، کوبولتی و تفلیس و همچنین خرید زمینهای کشاورزی در مناطق مختلف هستند.
به خصوص از زمانی که پروژۀ شهرک لازیکا آغاز شده است، تعداد زیادی از سرمایه گذاران ایرانی تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در این پروژه از خود نشان داده اند و من مطمئن هستم که ساخت و سازها در این پروژه تعداد زیادی سرمایه گذار و همچنین و پولهای زیادی را به این سمت خواهد کشاند.

 

مزایای رقابتی كشور گرجستان برای انجام سرمایه گذاری در گرجستان

 

  • نیروی كار 1.9 میلیون نفری گرجستان تحصیل كرده هستند ( 30.8 دارای مدارك دانشگاهی هستند )
  • میانگین حقوق ماهیانه آنان كمتر از میانگین اروپایی است ( 346 دلار آمریكا در سال 2010 )
  • 50.4 درصد جمعیت بیكار آن ( 169100 نفر ) بین 20 تا 34 سال سن دارند .
  • گرجستان از سال 2000 عضو سازمان تجارت جهانی است .تعرفه های پایین ترخیص گمركی دارد.گمرك مرزی كار آمدی دارد.رژیمهای تجارت ترجیحی با اروپا و آمریكا دارد همچنین رژیم تجارت آزاد با كشور تركیه و كشورهای مستقل المنافع دارد.این كشور هیچ محدودیت تجاری با هیچ كشوری ندارد.
  • زیر ساختهای تجاری گرجستان بسیار خوب است .یك شبكه سراسری پویا از راه آهن و راهها و بنادر و فرودگاهها دارد.
  • رشد سرمایه گذاری خارجی در گرجستان از سال 2003 به بعد در نتیجه انجام اصلاحات در مرزها برای سهولت بیشتر مبادلات مرزی و كاستن هزینه های آن ، رشد فزاینده ای را تجربه كرده است .
  • كشور گرجستان كیفیت بالایی از زندگی را به ساكنین خود ارائه می دهد .محیط زیست پاكیزه ای دارد كه نتیجه تمركز دولت آن بر استفاده از انرژیهای سبز و تولید غذاهای ارگانیك است.
  • مالیات کم
  • سیاست تجارت آزاد
  • رشد اقتصادی پایدار
  • در این خصوص بازرگانی پورملک با تجربه چند ساله در امر واردات از ترکیه به گرجستان در خدمت عموم هموطنان میباشد
  •  
182 بازدید کل ، 1 امروز

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....