پاسخ های آیت الله بهجت به رازهای دین

6 سال قبل در
کد آگهی : 10334

نمونه متن کتاب پاسخ های آیت الله بهجت به رازهای دین

لطفا بفرمایید که چگونه توفیق در طاعات روزی انسان شود؟
رشتۀ کارها در طاعت و معصیت به هم پیوسته است. اگر در طاعت گام اول برداشته شود، به دنبال آن توفیق برداشتن گام بعدی طاعت به انسان دست می دهد؛ و اگر در معصیت باشد، گام دوم هم زمینۀ معصیت خواهد بود. ص5

چگونه بندگی روز، توفیق بیداری شب را نصیب می سازد؟
ما برای اوقات خواب خود افسوس می خوریم که چرا برای نماز شب بیدار نمی شویم، در صورتی که اوقات بیداری را به غفلت می گذرانیم! اگر در بیداری به توجه و بندگی مشغول بودیم، توفیق بیداری شب را نیز برای تهجد و خواندن نافله شب و تلاوت قرآن پیدا می کردیم. ص5

به نظر حضرتعالی سریعترین راه رسیدن به کمال و یقین چیست؟
برای رسیدن به درجات کمال و یقین، قطعا تنها ورع از محرمات کفایت نمی کند، بلکه یک نگاه تند که سبب ایذای یک مؤمن و یا هتک حرمت او شود، حرام است؛ هم چنین یک تبسم به اهل معصیت که موجب تشویق او بر گناه باشد، حرام است. بنابر این کسی که می خواهد به درجات کمال و یقین نایل گردد، باید از اینگونه گناهان هم پرهیز کند.

لذت روح در چیست ؟
تمام لذت ها روحی است و آنچه از لذات که در طیب و یا از نسا به صورت حلال ، تکوینا مطلوب است ، بیش از آن و به مراتب بالاتر ، در نماز است ؛ اما طفل کم درک را با لذت حجله و عروسی کاری نیست و حجله گاه برای او لذت ندارد ، بلکه برای او حصار و قفس و زندان است و خود او در آنجا زندانی و بی تحرک است . لذت ها همه روحی است ، و گرنه کوه به این عظمت ، در جهالت از لذت های روحی است . ( صفحه 45 )

برای نجات از گناهان شهوانی در زمان غیبت چه دستور العملی دارید ؟
از غذای خود از نظر کم و کیف ، کم کنید و از خوردن غذاهای محرک بپرهیزید. خصوصا شب ها و بین الطلوعین مقداری قدم بزنید ، ورزش در هوای آزاد نمایید و از فکر و نظر در مناظر مهیج خود داری نمایید . برای ازدواج به نحو آسان اقدام کنید و با توبه و تضرع به درگاه خداوند مهربان و تسول به امام عصر (عج) از خداوند بخواهید که شما را از گناه حفظ فرماید . ( صفحه 78 )

فهرست مطالب پاسخ های آیت الله بهجت به رازهای دین :

سیر و سلوک
معصومین
اذکار و اوراد
نماز
توبه
دعا
آیین زیارت
تهذیب نفس
فرج امام زمان
یقین
قضیۀ سیدالشهدا
صلوات
خدمت به خلق
قرآن
بلا و گرفتاری
گناه و معصیت
عقل

امکان ارسال به تمام شهر ها ، شهرستان ها و حتی روستاهای کشور وجود دارد

برای ثبت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق فروشگاه کتاب زرین نیز اقدام فرمایید

130 بازدید کل ، 1 امروز

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....