اعمال تغييرات در قوانين تركيه

5 سال قبل در استانبول
کد آگهی : 30000
    شهراستانبول
    کشورترکیه
    کدپستی٠٠٩٠٥٣٠٣٨١٩٠٩٥

⚠️ تعلیق چندماۀ وبسایت ادارۀ مهاجرت ترکیه و زمزمۀ اعمال تغییرات جدید در وبسایت و قوانین مهاجرتی ترکیه:

در آستانۀ بازگشایی مجدد این سامانه شنیده ها حاکی از اعمال قوانین و شرایط سختگیرانه تری برای اخذ اقامتهای کوتاه مدت دارد. خارجیان متقاضی دریافت اقامت سالیانه (توریستی – کوتاه مدت) پیش از این با فراهم کردن مقدمات حقوقی و اداری میتوانستند در این وبسایت ثبت نام کرده و مطابق تاریخ اعلام شده توسط این سامانه (راندوو) برای مصاحبه به ادارۀ مهاجرت مراجعه کنند.
مدارک مورد نیاز این عملیات اداری شامل موارد ذیل بود:

✔️ارائۀ مدرک معتبر محل سکونت (منزل خریداری شده یا اجاره نامه ای که ثبت رسمی شده)
✔️مدرک بیمۀ معتبر سالیانه.
✔️حساب بانکی با موجودی 6000دلار آمریکا و یا معادل آن برای هر نفر (هزینۀ تقریبی زندگی یکسال در ترکیه)
✔️مدارک هویتی مانند ترجمۀ ثبت شدۀ پاسپورت، عکس و …

تقییرات جدید حکایت دارد که دولت ترکیه این اقامت سالیانه را برای افرادی که ملکی خریداری نکرده اند و یا مطابق قوانین صاحب سرمایه گذاری یا اجازۀ کار نیستند بیش از سه و نیم سال تمدید نخواهد کرد. توجیه این تصمیم دولت و ادارۀ مهاجرت این است که اقامت بیش از این مدت افراد مذکور در منازل استیجاری احتمالاً توام با کار سیاه و غیرقانونی است. از دید ادارۀ مهاجرت سقف سه و نیم سال برای کسانی که قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارند و یا به هرترتیب موفق شوند از ادارۀ کار “اجازه و ویزای کاری” دریافت کنند کافی است. استدلال این است که افرادی هم که ملکی خریداری کرده باشند از ویزای کوتاه مدت با همان منظور مشخص شده در قانون یعنی اقامت توریستی استفاده میکنند بنابراین اقامت آنان همچنان تمدید خواهد شد.
گفتنی است که دریافت “اجازه و ویزای کاری” در کشور ترکیه فقط توسط کارفرما و با شرایطی بسیار سخت و پیچیده ممکن است، علاوه برآن ویزا و مجوزی که به سرمایه گذاران خارجی داده میشود هم دارای شرایطی است که این سرمایه گذاریها را فقط در ردۀ کلان ممکن میسازد.
طی چند سال اخیر بی اطلاعی افراد از قوانین و سودجویی بعضی باعث بوجود آمدن هاله ای از تبلیغات کاذب پیرامون شرایط مهاجرتی ترکیه شده. افرادی که در ترکیه املاکی خریداری میکنند به پیوست آن میتوانند اجازۀ اقامت قابل تمدید سالیانه برای خود و خانواده دریافت نمایند اما این نوع از ویزا گرچه دهها سال هم تمدید گردد به هیچ عنوان مجوزی به صاحب آن برای کار نخواهد داد همچنین هیچگاه ختم به شهروندی و دریافت پاسپورت ترکیه نمیشود. همانطور که گفته شد دریافت هرنوع از ویزای کاری یا سرمایه گذاری در ترکیه مستلزم طی مراحل قانونی مربوط به خود است.
احترام به مالکیت خصوصی باعث شده که هیچگونه تفاوتی میان مالکیت ملکی یک شهروند ترک با خارجیان وجود نداشته باشد و فرد خریدار تا ابد صاحب آن است کما اینکه بعداز او به وراث تعلق میگیرد اما اگر مطابق قوانین خود را در یکی از پروسه های شهروندی مانند ازدواج با اتباع ترکیه، سرمایه گذاری و یا تمدید مداوم ویزای کاری به مدت حداقل 5 سال قرار نداده باشد هیچگاه حقی برای دریافت شهروندی ترکیه پیدا نخواهد کرد.
با توجه به جمعیت 85میلیونی ترکیه و شرایط نزدیک به محالی که برای اخذ ویزای کاری وجود دارد خریداری ملک صرفاً برای کسانی مساعد است که برای تعطیلات از آن استفاده میکنند و یا اگر اقامت بلند مدتی در ترکیه دارند تامین مالی آنان از جایی خارج از ترکیه است مانند بازنشستگان، محصلان و دانشجویان، تجاری که در رفت و آمد هستند و یا افرادی که واقعاً قصد و توان سرمایه گذاری کلان دارند. از این رو توصیه میشود قبل از هر اقدامی پیرامون خریداری املاک یا مهاجرت به کشور ترکیه به خوبی درمورد قوانین این کشور مطالعه و تحقیق نمایید. سودای کاریابی بصورت کارمند و یا اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه تبلیغات کاذبی است که سودجویان این جریان از آن استفاده میکنند و با اینکه اغلب از این قوانین مطلع هستند همۀ حقایق را برای مشتریان خود بازگو نمیکنند!

625 بازدید کل ، 1 امروز

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران