سوربیتول و تامین آن

5 سال قبل در
کد آگهی : 46631

سوربیتول

نام تجاری:SORBITOL

فرمول شیمیایی: C6H14O6

نام‌های دیگر: Sorbitol , D-Sorbitol, Hexitol

سوربیتول الکل پلی هیدریک است. در طبیعت به‌طور گسترده‌ای دیده می‌شود و در سیب، گلابی و هلو وجود دارد. این سوربیتول در حال حاضر در مقیاس صنعتی توسط هیدروژناسیون دکستروز تولید می‌شود.

پودر سوربیتول به‌طور گسترده‌ای در شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده می‌شود و مشتق شده است از شربت گلوکز که خواص مختلفی دارد. پودر سوربیتول باعث خرابی دندان‌ها نمی‌شود و برای بیماران دیابتی خوب است. خواص آن‌ها باعث می‌شود که سوربیتول در خیلی محصولات دارای مواد مطلوب و مورد علاقه باشد كه تحت شرايط خاصي از گلوكز به‌دست مي‌آيد قند حاصل از آن جزو قندهاي الكلي و قند مخصوص بيماران ديابتي است و مي‌تواند در محصولات صنايع پخت جهت بيماران ديابتي مورد استفاده قرار گيرد. سوربيتول شيرين‌كننده‌ای است که به آساني در آب حل مي‌شود و در مقابل حرارت پخت ثبات دارد و چون جاذب رطوبتی است به‌عنوان يك نرم‌كننده بافت مورد استفاده قرار مي‌گيرد. درجه شیرینی آن تقریباً نصف درجه شیرینی ساکارز است این ماده به‌عنوان یک شیرین‌کننده برای غذاهای افراد دیابتی و غذاهای کنسرو شده همچنین به‌عنوان یک نرم‌کننده و ماده‌ای که رطوبت را به خود جذب می‌کند در کنسروها استفاده می‌شود به‌طوری‌که این ماده به شکل شربتی با غلظت ۷۰% به مقدار ۵ تا ۱۵ درصد اضافه می‌شود. سوربیتول به دو شکل وجود دارد. سوربیتول پودر شده جانشین ساکارز می‌شود و شربت سوربیتول جایگزین شربت گلوکز می‌شود. پودر سوربیتول به‌طور گسترده‌ای در شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده می‌شود و از شربت گلوکز مشتق شده که خواص مختلفی دارد.

کاربرد سوربیتول در صنایع غذایی

موارد استفاده عمده آن در محصولات صنعت شیرینی‌سازی با شیرینی کم، به‌خصوص درنبات‌ها و صمغ‌ها، آدامس‌ها و شکلات‌ها و شکلات‌های رژیمی بدون قند و تافی و پاستیل است که دیابتی‌ها نیز می‌توانند مصرف کنند.

مورد دیگرآن در تولید کیک و کلوچه و نان به‌دلیل خاصیت هیگروسکوپیک به همراه گلیسرین و پروپیلن گلیکول سبب حفظ رطوبت محصول شده و رتروگرداسیون (بیاتی) را به تعویق می‌اندازد.

فاسد نشدن و طمع شیرین مطبوع آن نیز خواص کلیدی مهمی برای استفاده از این ماده در خمیر دندان است همچنین در روغن‌های مو و پوست و اغلب مواد چرب به کار می‌رود. از توانایی سوربیتول اغلب به‌منظور پایداری امولسیون‌ها و سوسپانسیون‌ها که اثر تثبیت کننده دارد و از دست دادن آب را کنترل می‌کنند، استفاده می‌شود

242 بازدید کل ، 1 امروز

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران