شرایط اخذ اقامت دائم ترکیه

مزایای اقامت دائم ترکیه چیست؟

اقامت دائم ترکیه : امروزه، تقاضا برای اقامت دائم ترکیه افزایش یافته است. کشور ترکیه با داشتن شهرهای مختلف همراه با جاذبه های منحصر بفردش، برای هر فرد در دنیا مناسب است. مثلا استانبول، شهری است که میان دو قاره واقع شده و اروپا را به آسیا متصل می کند و باعث شده که دو فرهنگ شرقی و غربی را در کنار هم داشته باشد. زندگی در ترکیه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مزایای خاص خود را دارد. در ادامه با آدراپانا همراه باشید تا با مزایای اقامت دائم ترکیه آشنا شویم.

اقامت دائم ترکیه

اقامت دائم ترکیه

افرادی که اقامت ترکیه را از طرق مختلف خرید ملک، سرمایه گذاری و یا ازدواج دریافت کرده اند، مزایایی شاملشان می شود. اولا که ترکیه نسبت به شهرهای اروپایی راحت تر اقامت می دهد و فقط نیاز است که چند سال اقامت موقت را تمدید کنید تا اقامت دائم ترکیه را بگیرید.

از مزایای دیگر اقامت ترکیه می توان به دریافت پاسپورت ترکیه ای اشاره نمود.

ر

اقامت دائم ترکیه

دارندگان گذرنامه ترکیه مجاز هستند تا بدون داشتن ویزا به ۹۰ کشور جهان وارد شوند. در برخی موارد، ویزا در هنگام ورود به کشور خارجی صادر می شود و در برخی موارد تنها مهر ورود و خروج به گذرنامه زده می شود. مدت اقامت به این روش بسته به کشور خارجی از ۳۰ تا ۱۲۰ روزمتغیر است. این کشورها عبارتند از:

اقامت دائم ترکیه

اقامت دائم ترکیه

بحرین، بنگلادش، کامبوج، هنگ کنگ، ایران، عراق، ژاپن، اردن، قزاقزستان، کره جنوبی، قرقیزستان، لائوس، لبنان، ماکائو، مالزی، مالدیو، نپال، عمان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، سریلانکا، سوریه، تاجیکستان، تایلند، آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، پاراگوئه، اروگوئه، ونزوئلا، آنتیگواوباربودا، باهاما، باربادوس، بلیز، برمودا، جزایر بریتیش ویرجین، کاستاریکا، دومنیکا، جمهوری دومنیکن، السالوادور، گواتمالا، هاییتی، هندوراس، جاماییکا، مونتسرات، نیکاراگوا، سنت وینست وگرانادا، ترینیدادو توباگو، آلبانی، ارمنستان، آذربایجان، بوسنی و هرزگوین، گرجستان، کرواسی، کوزوو، مقدونیه، مونته نگرو، قبرس شمالی، کومور، گینه، گامبیا، جیبوتی، کنیا، لیبی، ماداگاسکار، مراکش، موزامبیک، سیشل، تانزانیا، توگو، تونس، اوگاندو، فیجی، گینه نو، پالائوو.

اقامت دائم ترکیه

اقامت دائم ترکیه

در ترکیه تحصیل در دانشگاه های بسیار مناسب است و قیمت ملک نیز بسیار مناسب است و اقامتی راحت را به شما هدیه می کند.

مزیت بعدی این است که می توانید حساب بانکی برای خود داشته باشید و همانند یک شهروند واقعی از فواید آن بهره مند شوید. تمامی مهاجران قانونی این کشور می توانند به راحتی اقدام به اخذ وام کنند و تسهیلات خرید مسکن و خودرو و … را به راحتی تهیه نمایند.

اقامت دائم ترکیه

اقامت دائم ترکیه

همچنین اگر کسب و کاری برای خودتان به راه انداخته اید می توانید شماره تماس های بین المللی را برای تجارت خود دریافت کنید.

سیستم آموزش عالی ترکیه در دهه های اخیر رشد روزافزونی داشته و پیشرفت چشمگیری کرده است. دانشگاه های ترکیه بین دانشگاه های جهان از رتبه ی خوبی برخوردار است، به طوری که 7 تا از دانشگاه های این کشور بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد که از میان آنها 3 دانشگاه بین 10 دانشگاه برتر هستند. دانشگاه های ترکیه رشته های تحصیلی زیادی را تحت پوشش قرار داده و دانشجویان حق انتخاب زیادی خواهند داشت.

اکثر دانشگاه ها تدریس دوره ها به زبان انگلیسی خود را افزایش داده اند و که این دوره ها شامل رشته های پزشکی، مهندسی، علوم انسانی، بازرگانی و مالی می شود. بهترین مزیت تحصیل در کشورهای ترکیه ای این است که دانشجویان می توانند تحصیلات خود را در کشورهایی بر مبنای ECTS (سیستم اروپایی) انتقال داده و ادامه دهند. و حتی می توانند مدرک تحصیلی خود را از دیگر کشورهای شناخته شده دریافت نمایند.

از لحاظ آب و هوایی، ترکیه دارای آب و هوای 4 فصل است و تابستانی گرم و مرطوب و زمستانی سرد همراه با باران و برف را داراست. هوا ترکیه هم بسیار تمیز و سالم است و برای هر مقطع سنی مناسب است.

اقامت دائم ترکیه

اقامت دائم ترکیه

تمامی مزایای بیان شده در بالا را به اختصار در زیر تکرار می کنیم:

  1. امکان دریافت اقامت دائم و پاسپورت کشور ترکیه

  2. تجارت آزاد و به دور از تحریم در سراسر جهان

  3. افتتاح حساب های بین المللی بانکی در بانکهای سراسر جهان

 

  • دریافت تسهیلات، وام، جهت خرید مستغلات وسایل نقلیه و … با بهره بسیار پایین (۱ تا ۴ درصد(

  • زندگی در یک کشور امن دنیا

  • امکان تحصیل ارزان در دانشگاههای کشور ترکیه (در مقایسه با دانشگاه های کشورهای اروپائی)

  • امکان گشایش اعتبار (LC) بدون محدودیت

  • تسهیلات و سهولات در خصوص اخذ ویزا از کشورهای اروپا و آمریکا (برای فردی با پاسپورت ایران اخذ ویزای آمریکا بسیار مشکل است اما در صورتی که شما کارت اقامت ترکیه را دارا باشید با داشتن موجودی حساب بانکی در حدود ۲۰ هزار دلار به راحتی می توانید برای ویزای آمریکا اقدام نمایید و احتمال رد شدن درخواست ویزای شما بسیار پایین است)

  • امکان مدیریت شرکت بر بستر اینترنت از ایران و یا سراسر جهان

  • امکان دریافت شماره های بین المللی تلفن در ترکیه برای تجارت شما

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

اطلاعات ضروری در مورد اقامت و زندگی در ترکیه

بهترین کسب و کارها در ترکیه کدامند؟

آسانترین روش گرفتن اقامت ترکیه ترکیه در سال ۲۰۱۹

گام به گام مهاجرت به ترکیه

 

 

[call_to_action color=”#1e73be” icon=”{‹²›type‹²›:‹²›icon-font‹²›,‹²›icon-class‹²›:‹²›fa fa-bullhorn‹²›,‹²›icon-class-without-root‹²›:‹²›fa-bullhorn‹²›,‹²›pack-name‹²›:‹²›font-awesome‹²›,‹²›pack-css-uri‹²›:‹²›https://mtroz.com/wp-content/themes/classipress/core/framework/static/libs/font-awesome/css/font-awesome.min.css‹²›}” title=”فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به ترکیه” message=”ارزیابی انواع مهاجرت به ترکیه” button_label=”کلیک کنید” button_link=”https://mtroz.com/agencies/” button_target=”_self” uniqid=”nasim_5ca8c3d76f908″ _array_keys=”{‹²›icon‹²›:‹²›icon‹²›}” _fw_coder=”aggressive” __fw_editor_shortcodes_id=”2714dc800a9b54a860184aa22f09f6cf”][/call_to_action]