بازگشت احمدی نژاد و رفقا؛ پشت‌پرده‌ یک نامه‌نگاری

بازگشت احمدی نژاد و رفقا؛ پشت‌پرده‌ یک نامه‌نگاری

به گزارش ام تی رز

سکوت احمدی‌نژادی‌های در حالی ادامه یافته که انتظار می‌رفت در پایان ناآرامی‌ها خاتمه یابد. برخی از تحلیل‌گران تصور می‌کردند که او به دنبال بهره‌برداری سیاسی از اعتراضات اخیر است اما ادامه سکوت او نشان می‌دهد که هدف بزرگتری در سر می‌پروراند.

سر و صدای اعتراضات فرونشست اما صدای احمدی‌نژادی‌ هنوز در نیامده است. این درحالی است که بسیاری از تحلیل‌گران سکوت عجیب فرقه سه‌نفره احمدی‌نژاد، مشایی و بقایی را تاکتیکی برای بهره‌برداری سیاسی از ناآرامی‌های اخیر می‌دانستند. ادامه این سکوت اما مشخص می کند که مساله جدی تر از این حرف ها است. رئیس جمهور سابق که اخیرا ردای اپوزیسیون به تن کرده و بی‌پروا بر همه می‌تاخت، به طرز عجیبی ساکت است و اصلا به روی خود نمی‌آورد که این همه اتفاق افتاده است. اتفاقاتی که به گفته فرمانده سپاه رد پای یک مسئول سابق در آن دیده می‌شد. این اولین بار نیست که احمدی نژاد از استراتژی سکوت استفاده می کند.

حالا که انتخابات هنوز فرا نرسیده و از انتخابات قبلی عبور کرده ایم؛ می‌توان دنبال علل دیگری نیز گشت.باید دید که چرا سریال ویدئوهای آنچنانی احمدی‌نژاد پایان یافته و خبری از بست نشینی یا زنبیل قرمز نیست. این سکوت عجیب و معنادار به نظر می رسد.برخی می گویند شاید این سکوت به دلیل صحبت های مقام معظم رهبری باشد. آنجا که گفتند « کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند».

معمای سکوت احمدی‌نژاد پیچیده تر می‌شود وقتی می‌شنویم که برخی به رسانه‌ها توصیه می‌کنند از او در جلسه مجمع تشخیص مصلحت عکس نگیرند.اما نامه ای که این روزها توسط 7 نفر از نزدیکان او برای صدور درخواست تجمع خیابانی نوشته شده می تواند جرقه ای باشد برای بازگشت احمدی نژاد. این سکوت احتمالا به همین زودی ها خواهد شکست . باید دید این بار فرجام تحرکات او چه خواهد بود ؛ آیا احمدی نژاد دوباره تحمل خواهد شد؟

در این میان اما برخی اعتقاد دارند که بهتر است رحمانی فضلی نیز مانند علی لاریجانی عمل کتد. رفتاری که علی لاریجانی در روز یکشنبه سیاه داشت موجب شد آن تصویری که از افشاگری های آنچنانی احمدی نژاد وجود داشت برای همیشه از بین برود. حالا که او اصرار دارد به خیابان برود چرا نباید به او این مجوز را داد؟ او اکنون معترض همان چیزی شده است که میراث خودش برای روحانی است . گرانی و تورم میراث احمدی نژاد برای روحانی و مردم است؛ او باید به خیابان بیاید؛ نه برای اعتراض بلکه برای پاسخگویی!