جزئیات کشته‌شدن دو نفر در تجمعات شب گذشته شهرستان ایذه

جزئیات کشته‌شدن دو نفر در تجمعات شب گذشته شهرستان ایذه

به گزارش ام تی رز هدایت الله خادمی  با اعلام این خبر اظهار داشت: مردم شهرستان ایذه نیز مانند برخی از شهرهای دیگر ایران در اعتراض به مشکلات اقتصادی دست به تجمع زدند که متاسفانه منجر به کشته شدن 2 نفر و مجروح شدن تعدادی در این شهرستان شد.

وی ادامه داد: متاسفانه سال‌هاست که ما با مشکل وجود سلاح سرد و گرم در دست مردم این منطقه مواجه هستیم که بعضا باعث بروز برخی مشکلات شده است.بارها از دولت و مسئولان خواسته‌ایم که نسبت به این مساله ورود جدی داشته باشند.

نماینده ایذه گفت: اینکه تیراندازی در روز گذشته از جانب تجمع کنندگان بوده یا نیروی انتظامی، هنوز اطلاعی ندارم و این مساله در حال بررسی است.

خادمی افزود: مردم این شهرستان در ادامه اعتراضات خود شیشه تعدادی از بانک‌های این شهرستان را شکسته و تجمع را تا نیمه‌های شب ادامه دادند به طوری که منجر به اختلال در امنیت سایر شهروندان شد از این رو نیروی انتظامی برای برقراری نظم و آرامش وارد عمل شد.

خادمی گفت : ماموران نیروی انتظامی در حین جستجو در برخی از منازل دستگیرشدگان مواد منفجره کشف و ضبط کردند که جای تامل دارد.

به گزارش ام تی رز خادمی با اشاره به مشکلات مردم منطقه ایذه گفت: مردم شهرستان ایذه با جمعیت 220 هزار نفری دچار مشکلات اشتغال، امکانات تفریحی و رفاهی هستند. با وجودی که این شهرستان دروازه ورود رود کارون به استان خوزستان است ولی از داشتن آب شرب محروم است. متاسفانه مسئولان دولتی و استانی کوچکترین توجهی به مشکلات این منطقه ندارند.

وی اظهار داشت: شهرستان ایذه به لحاظ آب و هوایی و زمین کشاورزی بهترین شرایط را برای کشارورزی و باغداری داراست ولی متاسفانه آبی در اختیار این مردم نیست که بتوانند به امور کشاورزی بپردازند.

خادمی تصریح کرد: شهرستان ایذه و 1200 روستای آن بالای 70 درصد به روحانی رای داده‌اند و از دولت و نظام انتظار برآورده شدن خواسته‌های‌شان را دارند و امیدواریم دولت نگاهی به محرومیت این منطقه داشته باشد تا شاهد اتفاقاتی مانند چند روز اخیر نباشیم.

وی در پایان گفت:‌ خواسته من از جوانان شهرستان ایذه این است که با صبر و شکیبابی رفتار کرده و از شعارهای هنجارشکنانه بپرهیزند و از دولت نیز خواهشمندیم به خواسته مردم منطقه نگاهی ویژه‌ داشته باشد.

گزارش دو خبرگزاری از اوضاع دیشب پایتخت،‌کانون اصلی تجمعات در چهار راه ولیعصر و میدان انقلاب/ وضعیت تهران نسبت به شنبه شب آرام‌‌تر بود

خبرگزاریها روز گذشته درباره اوضاع تهران نوشت: تجمعات پراکنده برخی افراد در مسیر خیابان انقلاب از جمله چهار راه ولی‌عصر موجب بوجود آمدن ترافیک و مختل شدن عبور و مرور در ساعات شلوغی شهر در این خیابان شد که با حضور نیروی انتظامی وضعیت عبور و مرور در این بخش شهر به حالت عادی درآمده است.

این خبرگزاریها در ادامه آورده است: تجمعات پراکنده برخی افراد در مسیر خیابان انقلاب از جمله چهارراه ولی‌عصر موجب بوجود آمدن ترافیک و مختل شدن عبور و مرور در ساعات شلوغی شهر در این خیابان شد.

بنابر این گزارش، ماموران نیروی انتظامی از قبل در مناطقی نظیر چهارراه ولی عصر، پارک دانشجو، میدان فردوسی و خیابان انقلاب مستقر شده و اجازه تشکیل این تجمعات را نمی‌دادند.

همچنین تسنیم،  نیز در خصوص اوضاع شب گذشته تهران در گزارشی چنین نوشت: امشب برای دومین شب متوالی در تهران تعداد کم‌شماری اقدام به تجمع در برخی معابر اصلی و پر تردد تهران کردند. در چهار راه ولیعصر(عج)، میدان انقلاب، خیابان قدس و میدان فردوسی تحرکاتی از سوی عوامل آشوب‌گر صورت گرفت و این معابر پرتردد، محل‌هایی بود که آشوب‌گران تلاش داشتند که همچون شب شنبه در آنجا اقدامات تخریبی انجام داده و به مراکز دولتی و نهادهای خدمات رسان آسیب برسانند.

کانون این تجمعات گروه‌های اغتشاشگر، در چهار راه ولیعصر و میدان انقلاب و مقابل دانشگاه تهران بود، اما با هوشیاری مردم، امروز آشوب‌گران موفق به اقدامات تخریب‌گرانه چندانی نشدند.

در چهار راه ولیعصر اما، آشوب‌گران در ضلع جنوبی چهار راه یک ون تاکسی را گرفته و آن را واژگون کردند، با واژگونی این ون، در اقدامی که به نظر می‌رسید طراحی شده و افراد از قبل آموزش دیده در آن حضور دارند، یک عدد کوکتل مولوتف داخل ون پرتاب شد اما ون آتش نگرفت.

نیروهای امنیتی با مشاهده این وضعیت، بلافاصله در منطقه حضور یافته و در حالی که اغتشاشگران آجر و سنگ به سوی نیروهای امنیتی پرتاب می‌کردند، ون را به حالت سابق بازگردانده و از منطقه خارج کردند اما مشاهدات خبرنگار تسنیم می‌گوید که متاسفانه اغتشاشگران به ون مسافرکش، آسیب زیادی رساندند.

به محض اینکه ون تاکسی از دست اغتشاشگران خارج شد، آنها که خود را در این اقدام ناکام دیده بودند، بلافاصله به سوی یک اتوبوس بی آر تی حمله‌ور شده و با نگه داشتن آن در خط بی آر تی در چهار راه ولیعصر، در اقدامی خطرناک شروع به ضرب و شتم مردم و خارج کردن آنها از داخل اتوبوس کرده و قصد داشتند که اتوبوس را به آتش بکشند که این اقدام نیز با حضور به موقع ناجا و نیروهای امنیتی، ناکام ماند.

خبرنگار که در صحنه حضور داشته، می‌گوید که نکته قالب توجه در چهار راه ولیعصر این بود که اغتشاشگران از پیش برای ایجاد آشوب کاملا هماهنگ و مجهز به میدان آمده‌ بودند. در اختیار داشتن کوکتل مولوتف و پرتاب به سوی اتوبوس‌ها و حضور همزمان چند گروه 40-50 نفره در چهار راه ولیعصر و میدان انقلاب تهران، کاملا در تجمعات اغتشاشگران، محسوس بود.

خبرنگاران دیگر از سطح شهر تهران گزارش دادند که هیچ تجمعی از اغتشاشگران در تهران صورت نگرفته و با حضور به موقع نیروهای امنیتی و ناجا، آرامش در تمام شهر برقرار بوده اشت.

رفع فیلتر اینستاگرام در آینده‌ای نزدیک/تلگرام به صورت دائمی فیلتر می‌شود

یک منبع آگاه از رفع فیلتر شبکه اجتماعی اینستاگرام به دلیل وجود نداشتن نمونه مشابه داخلی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به فیلترینگ ایجاد شده برای اینستاگرام و تلگرام و در پاسخ به این پرسش که فیلترینگ تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟، گفت: فیلترینگ شبکه اجتماعی اینستاگرام به دلیل وجود نداشتن نمونه مشابه داخلی، موقتی است و انتظار می‌رود تا محدودیت‌های ایجاد شده برای اینستاگرام تا چند هفته آینده از بین برود و اینستاگرام در وضعیت نرمال قرار بگیرد. البته فیلترینگ هوشمند برای این شبکه اجتماعی به صورت جدی دنبال و درنظر گرفته می‌شود.

وی درباره تلگرام اظهار داشت: مسئولان مجموعه تلگرام با مقامات ایرانی همکاری نکرده‌اند و مشکل در  عبور از خطر قرمز ایران توسط یک پیام‌رسان بیگانه با تعداد زیاد کاربر ایرانی است. انتظار بر این است که پیام‌رسان تلگرام با وجود نمونه‌های داخلی مناسب و امن حتی نمونه‌های خارجی، به صورت دائمی فیلتر و از دسترس خارج شود. توصیه می‌کنیم مردم از شبکه‌های اجتماعی داخلی مانند سروش استفاده کنند.

 

وکلای مجلس باید همواره در دسترس مردم باشند و دفاتر آنها به روی مردم باز باشد

از طرف دیگر، نماینده مردم آمل با تاکید بر لزوم تفکیک تخریب‌کنندگان اموال از مردم معترض گفت: هرچه یک رسانه آزادتر و قلمش روانتر باشد مطالبات مردم راحت‌تر درخواست می‌شود و مردم به آن رسانه از دید واسطه دولت و ملت اعتماد می‌کنند و دیگر برای بیان مطالبات و تخلیه نگرانی و عصبانیت به خیابان‌ها روانه نمی‌شوند.

عزت الله یوسفیان ملا درباره تجمعات اخیر مردم در خیابان‌ها در اعتراض به وضعیت اقتصادی و مشکلات معیشتی خود گفت: کسی نمی‌تواند منکر وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد اما هنوز عزم جدی و امکانات اقتصادی کافی برای حل این مشکلات وجود ندارد.

وی ادامه داد: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حق تجمع با شرایطی به رسمیت شناخته شده اما آنچه اتفاق می‌افتد این است که همیشه اینطور نیست که این اعتراضات بدون حواشی باشد. معمولا عده‌ای هستند که می‌خواهند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند و این جریانات به حق مردم را با تخریب اموال عمومی و اقدامات مخل امنیت به جرایم بزرگ تبدیل کنند. باید این جریان‌ها را از مردم معترضی که صاحب حق هستند، تفکیک کنیم.

نماینده مردم آمل اضافه کرد: مشکلی که معترضان در اعمال حق خود یعنی تجمعات قانونی دارند این است که نمی‌توانند بار مسئولیت درخواست مجوز را بر دوش بکشند.

یوسفیان ملا خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید همواره در دسترس مردم باشند و دفاتر آنها به روی مردم باز باشد.

وی گفت: کسانی که دست به تخریب اموال عمومی می‌زنند نمی‌خواهند صدای مردم به گوش مسئولان برسد. هم دولت باید حساب معترضان واقعی را از مجرمان و تخریب‌کنندگان جدا کند و هم معترضان باید خو را از این جریانات جدا کنند.

کشته‌شدن

کشته‌شدن

کشته‌شدن

کشته‌شدن

کشته‌شدن