مهندس یوسف عنصری شهردار باسمنج

مهندس یوسف عنصری شهردار باسمنج

به گزارش ام تی رز نیوز:

یوسف عنصری به عنوان شهردار جدید شهر توریستی باسمنج معرفی و شروع به کار کرد.

با حضور علیخانی مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری شهر باسمنج، مهندس یوسف عنصری با دریافت حکم خود به صورت رسمی، به عنوان شهردار جدید شهر توریستی باسمنج معرفی و شروع به کار نمود.
در جلسه شورای اداری شهر باسمنج که مدیران و مسئولان ادارات، مسئول کلانتری و سپاه واعضای شورای اسلامی این شهر حضور داشتند، با اهدای لوح سپاس به مهندس نسیانی شهردار سابق و مهندس اوجاقی و مهندس امیری سرپرستان شهرداری از زحمات آنها تجلیل به عمل آمده و حکم شهرداری مهندس یوسف عنصری به عنوان شهردار جدید شهر توریستی باسمنج توسط مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز به ایشان داده شد.

 

عمران و آبادانی شهر توریستی باسمنج
نورالدین الفدا رئیس شورای اسلامی شهر توریستی باسمنج دراین جلسه با اشاره به اینکه، خداوند متعال را شاکر و سپاسگزاریم که بعد از 30 سال خواسته به حق اهالی ولایتمدار باسمنج در انتخاب شهردار بومی تحقق یافت، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر با کمک و همیاری مسئولان استان دست به انتخاب شهردار بومی زد و این خواسته به حق اهالی بود که شهردار جدید، فردی بومی با سابقه درخشان در عمران شهری می باشد.
وی، با تقدیر و تشکر ویژه از اهالی ولایتمدار و تک تک اعضای شورای شهر و  همه مسئولان استانی که به انتخاب شورای اسلامی شهر اعتماد نمودند، تصریح کرد: شهردار جدید، دارای تجارب و سوابق ارزشمندی در حوزه شهری، درد آشنا و سابقه حضور در شورای اسلامی شهر و شهردار را دارد و قطع یقین این تجارب موجب موفقیت ایشان در مسئولیت خطیر شهرداری شهر توریستی باسمنج خواهد بود.
الفدا، اضافه کرد: حضور شهردار بومی با تجارت درخشان، نقطه عطف در عمران و آبادانی شهری است و شهر باسمنج را به جایگاه واقعی خود خواهند رساند، با وحدت و تعامل و همکاری  شهردار جدید  با شورای اسلامی شهر و اهالی و ادارات و مسئولان، شاهد عمران و آبادانی شهر توریستی باسمنج خواهیم بود.
رئیس شورای اسلامی شهر باسمنج در خاتمه، گفت: جا دارد در پایان از حمایتهای همیشگی دکتر علیخانی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی و همچنین از تلاشهای شهرداران سابق به ویژه مهندس نسیانی شهردار سابق و از سرپرستان شهرداری آقایان اوجاقی و امیری نیز کمال تشکر و قدردانیرا داشته باشیم.
بهرام نسیانی شهردار سابق شهر توریستی باسمنج نیز در این جلسه، به ارایه گزارش عملکرد خود در مدت زمان شهرداری خود پرداخت و از حمایتهای اعضای شورای اسلامی و اهالی ولایمتدار باسمنج تقدیر و تشکر نمود.
 تبدیل شهر باسمنج به شهری آباد
علیخانی مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، با اشاره به زلزله اخیر استان کرمانشاه، گفت:  زمانی که یک حادثه در کشور اتفاق می افتد، حامل پیام است. وقتی در مقوله ساخت و ساز و عمران شهری به صورت کارشناسی و با استفاده از علم جلو برویم، قطعا یقین میزان خسارت بسیارکاهش خواهد یافت و وقتی در امر ساخت و ساز، نظارت و وجدان کاری توام با علم و آگاهی وجود داشته باشد و به جای احساسات  از علم در تصمیم گیری بهره گیریم، قطع یقین در مواقع بحران با کمترین خسارات روبرو خواهیم بود.
وی، نظارت بر امرساخت و ساز اصولی را جزو وظایف شهرداری ها بیان کرده وافزود:  نقش شهرداری ها به عنوان مسئولان اصلی شهر در بحث ساخت و ساز بسیار حایز اهمیت است و همه مسئولان شهری باید در جهت ایمن سازی ساختمان ها تلاش جدی نمایند، زلزله اخیر کرمانشاه هشدار جدی است که شاید فردا شاهد زلزله در منطقه باشیم. بنابراین برای کاهش میزان خسارات و حفظ جان انسانها، ایمن سازی و رعایت اصول مهندسی در ساخت و سازها امری ضروری است.
مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی، تصریح کرد: از مرحله مهندسی و آزمایش خاک و مقاومت آن، طراحی و معماری و کارگران ومهندسین ناظر و اجرا و … و در کنار این ها، مسئولان شهرداری به عنوان ناظران عالی اگر همه به درستی و بر اساس علم و آگاهی و قانون عمل نمایند، در مواقع بحران با کمترین میزان خسارات و تلفات جانی مواجه خواهیم بود.
علیخانی با تاکید بر اینکه باید کسی که کارش را درست انجام نمی دهد مورد مواخذه و مجازات قرار گیرد، اضافه کرد: وقتی در یک زلزله ساختمان جدید الاحداثی آسیب می بیند، باید مهندسان و مسئولان آن ساختمان مجازات شود.
وی با تبریک به شورای دوره پنجم به خاطر انتخاب شهردار بومی، ادامه داد: شهر باسمنج نزدیکترین شهر به کلانشهر تبریز و به عنوان باغ شهر و تنفس گاه تبریز و دارای باغات  مشهور و از مناطق خوش آب  و هوا می باشد که شورای اسلامی شهر و شهرداری باید در حفظ باغات و جلوگیری از تعرض به آنها به صورت جدی تلاش نمایند.
مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی، با عنوان اینکه توسعه باسمنج باید تعریف  گردد، بیان داشت: نظر همه اهالی و همچنین شهرداری و شورای شهر باسمنج، توسعه و تبدیل این شهر به شهری آباد و یک منطقه گردشگری است که برگزاری همایش توسعه باسمنج یکی از مناسب ترین اقدام برای یافتن راهکار توسعه باسمنج  می باشد و باید دبیرخانه دایمی همایش در شهرداری دایر گردد تا دیدگاههای مردم علاقه مند و تشکلهای محیط زیست و … برای توسعه باسمنج کمک و همفکری کنند.
علیخانی، آغاز عملیات احداث فرهنگسرای باسمنج در دوره چهارم شورای اسلامی شهر را یکی از اقدامات خوب شهردار سابق بیان کرده و اظهارداشت: با اتمام عملیات احداث و افتتاح این فرهنگسرا،  فرهنگسرا به یکی از پتانسیل های شهر باسمنج تبدیل شده و با برگزاری همایش ها و سیمنارها و … کشوری و استانی، شهر باسمنج به مرکز برگزاری همایش ها و سمینارها تبدیل خواهد شد.
وی در بخش دیگر سخنان خود، بی حاشیه بودن وتعامل و وحدت و همکاری با شهرداری و با افق دید باز به توسعه و پاکدستی و شفافیت را از الزامات شورای دوره پنجم عنوان نموده و افزود: از شهردار جدید نیز انتظارداریم نسبت به توسعه فضای سبز، حفظ و موجودیت باغات باسمنج تلاش کند و برای  زیباسازی شهر باسمنج همت و با برنامه ریزی و کمک و تعامل شورای شهر در جهت توسعه شهری نماید.
باسمنج را به جایگاه واقعی و شایسته خود خواهیم رساند
یوسف عنصری شهردار جدید شهر توریستی باسمنج پس از دریافت حکم خود، ضمن تشکر از حضورتک تک اعضای شورای اداری و تشکر از شورای دوره پنجم به خاطر اعتمادشان برای خدمت گذاری به اهالی باسمنج، گفت: از همه کسانی که برای توسعه و آبادانی شهر باسمنج تلاش کرده اند به ویژه از شهرداران سابق بالاخص مهندس نسیانی شهردار سابق و شوراهای قبلی و همچنین از سرپرستان شهرداری  آقایان مهندس اوجاقی و مهندس امیری و کلیه همکاران شهرداری، کمال تشکر را دارم.
وی افزود: خداوند منان را شکرگذارم که توفیق خدمت گذاری به اهالی شریف و لایتمدار باسمنج را به بنده عنایت فرمود تا بتوانم با تعامل و همکاری تک تک اهالی و همفکری اعضای شورای اسلامی شهر و حمایت مسئولان استان، شهر باسمنج را به جایگاه واقعی خود برسانیم.
شهردار جدید شهر توریستی باسمنج، با اشاره به اینکه شهر باسمنج در یک منطقه خوش آب و هوا و گردشگری قرار گرفته است و این پتانسیل خوبی برای تبدیل به منطقه گردشگری می باشد، تصریح کرد:  با تبدیل باسمنج به منطقه گردشگری و توریستی شاهد توسعه این منطقه خواهیم بود.
مهندس عنصری، از واگذاری پروژه های سرمایه گذاری در آینده نزدیک خبر داده و بیان داشت:  چندین پروژه سرمایه گذاری آماده واگذاری می باشد که از کلیه سرمایه گذاران عزیز دعوت به سرمایه گذاری و مشارکت در این پروژه ها هستیم.
وی بازگشایی خیابان اصلی شهر باسمنج را یکی از مطالبات چندین ساله اهالی بیان کرده و اضافه کرد: با همکاری اهالی محترم، بازگشایی خیابان اصلی شهر باسمنج برای رفع ترافیک سنگین و رفاه حال شهرندان جزو برنامه های آتی شهرداری می باشد.
شهردار جدید شهر توریستی باسمنج، جذب درآمدهای پایدار را یکی از نیازهای شهرداری ها دانسته و ادامه داد: متاسفانه تاکنون  هیچگونه درآمد پایداری برای شهر جذب نشده است که برای چگونگی جذب درآمدهای پایدار مطالعاتی از سوی شهرداری با استفاده از کارشناسان و اساتید دانشگاهی انجام خواهد پذیرفت.
مهندس عنصری، مدیریت واحد شهری را از نیازهای شهرداری ها عنوان کرده و خاطرنشان کرد:  برای پیشبرد مدیریت شهری، همه دستگاههای دولتی و … باید با شهرداری تعامل دو سویه داشته باشند و مشارکت مردم در ساختن شهر نیز ضرورت دارد تا شهرداری بتواند نسبت به توسعه شهری اقدام نماید.
وی تاسیس دانشگاه جامع علی و کاربردی شهرداری باسمنج و اتمام عملیات ساخت فرهنگسرای باسمنج را جزو اولویت های کاری شهرداری بیان کرده و اظهار نمود: در جهت ایجاد شهر سالم در فرهنگسرای باسمنج کلاسهای آموزشی در زمینه های ترک اعتیاد، ازدواج – طلاق و سایر زمینه ها و همچنین در راستای بالا بردن روحیه مردم، جنگ های شادی برگزار خواهد شد.
وی در خاتمه گفت: با آگاهی از تمامی مشکلات مسئولیت را قبول نموده ام و تا آخرین لحظه حضورم خود را وقف شهر و شهروندان باسمنجی خواهم نمود تا باسمنج را به جایگاه اصلی خویش که همانا در خور و شایسته ملت شریف و شهیدپرور باسمنج است، برسانم.
شایان ذکر است: در این جلسه با اهدای لوح سپاس از خدمات مهندس نیسانی شهردار سابق و همچنین تلاشهای مهندس اوجاقی و مهندس امیری سرپرستان شهرداری تقدیر وو تشکر شد و در نهایت حکم شهرداری مهندس یوسف عنصری توسط دکتر علیخانی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی اعطا گردید.