نحوه بلاک کردن تماس های ناشناس روی آیفون

 

به گزارش ام تی رز

 

حتما برای شما هم  پیش آمده که از تماس های مزاحم و یا تماس هایی که به قصد تبلیغات و معرفی محصولاتی که علاقه چندانی به شنیدن در موردشان نداریم به سطوح بیاییم. با وجود اینکه می توانیم شماره هایی که تجربه دریافت تماس های ناخواسته از آن ها را داشته ایم را به صورت دستی و تک تک در قسمت Phone > Call > Block وارد کنیم و به کلی آن ها را دستگاهمان مسدود سازیم، اما سناریوی دیگری هم هنوز وجود دارد و آن، دریافت تماس ناخواسته از میلیون ها شماره دیگری است که اصلاً آن ها را نمی شناسیم.

در این بخش از مطالب آموزنده ام تی رز قصد داریم از ویژگی کاربردی که اپل در قسمت Do Not Disturb قرار داده استفاده کنیم تا هنگامی که تماسی از شماره های غیر از شماره های ذخیره شده در گوشی دریافت می کنیم، آیفون نه زنگ بخورد و نه اینکه به لرزش در بیاید. برای اینکار کافیست:

راه اول: با انتخاب آیکون چرخ دهنده وارد تنظیمات آیفون شده و به Do Not Disturb بروید.

راه دوم : گزینه Manual را فعال کنید تا Do Not Disturb فعال شود. با این کار آیکون ماه در کنار باتری دستگاه نمایان می شود.

راه سوم: گزینه Allow Calls From را انتخاب کنید. حالا دو انتخاب در پیش رو دارید، در صورتی که Favorites را انتخاب کنید، فقط شماره هایی که در لیست مخاطب های پر طرفدار شما قرار دارند (مثل خانواده و دوستان) اجازه تماس گرفتن با شما را خواهند داشت. اگر All Contacts را انتخاب کنید، تمامی شماره تلفن هایی که در لیست مخاطب های شما ذخیره شده اند می توانند با شما تماس بگیرند. با انتخاب هر کدام از این دو، از تماس های مزاحمی که شماره آن ها نمی شناسید خلاص می شوید.