نکته درباره خیانت | مردان بیشتر خیانت می‌کنند یا زنان؟

خیانت در رابطه یکی از مواردی است که از گذشته وجود داشته، دارد و خواهد داشت. نکاتی درباره خیانت در رابطه وجود دارد که به خواندن این مطلب با آن‌ها آشنا می‌‏شوید.

یکی از اتفاقات رایج بعد از این که فردی متوجه می‌‏شود همسرش به او خیانت کرده این است که به جای متهم کردن فرد خائن که کار ساده‎ای هم هست به مشکلات خودش فکر می‎کند و در ذهنش به این موضوع توجه می‏‌کند که چه کم و کاستی‎هایی داشته که باعث شده همسرش به او خیانت کند. در زیر اما به مواردی درباره موضوع خیانت در رابطه اشاره می‏‌کنیم:

شادی در رابطه

نه این که همیشه این طور باشد، اما معمولا خیانت بیشتر در رابطه‎هایی رخ می‎دهد که زوجین از حضور در آن راضی نیستند یا شرایط برایشان به خوبی پیش نمی‏‌رود. کمتر پیش می‎آید که فرد از رابطه‏‌اش راضی باشد و خیانت کند.

خیانت چیست؟

اولین چیزی که با شنیدن کلمه خیانت در رابطه به ذهن کسی می‏‌رسد برقراری رابطه جنسی با فردی به غیر از همسر است. اما این تنها نوع خیانت نیست. حتی این که عمیق‏‌ترین احساسات را به فردی غیر از همسرتان در میان بگذارید یا وارد رابطه‎ای با فردی جدید شوید که حتی در آن خبری از رابطه جنسی نباشد، باز هم خیانت محسوب می‏‌شود.

تکرار

کسی که یک بار خیانت کند، به احتمال خیلی زیاد دوباره خیانت خواهد کرد. برقراری رابطه با فردی خارج از رابطه اصلی اشتباهی است که اگر انجام شود دوری کردن از آن بسیار سخت است و کسی که یک بار این کار را انجام دهد به راحتی می‏‌تواند دوباره آن را تجربه کند و دوری کردن از آن بریش بسیار سخت خواهد بود.

فعال جنسی

بیشتر افرادی که خیانت می‏‌کنند افرادی هستند که از نظر میل به برقراری رابطه جنسی نسبت به باقی افراد فعال‏تر هستند. اما به این موضوع توجه نمی‏‎کنند که رسیدن به آرامش در این حس نیاز به همبستر شدن با افراد متفاوت ندارد. همین که فرد همسر داشته باشد برای رسیدن به اهدافش کافی است.

مردان یا زنان؟

همیشه در تاریخ تعداد مردانی که خیانت می‎‏کردند از زنان بیشتر بوده است. اما در دو دوهه اخیر تعداد زنان خائن رشدی چشم‏گیر داشته و در واقع آمار به شکلی شده که اگرچه هنوز تعداد مردان بیشتر است، اما زنان نزدیک به آن‌ها شدند و اصلا بعید نیست که به زودی تعدادشان بیشتر از مردان خائن شود.

تفاوت خیانت

همیشه این طور نیست، اما آمار نشان داده که اکثر مردان به دلیل میل به برقراری رابطه جنسی خیانت می‏‌کنند و دلیل خیانت زنان احساس نیاز به موردی خاص در زندگی است. در واقع خیانت زنان بیشتر به دلیل کمبودهای عاطفی و احساسی است.