نکته هایی مشترک در پرونده‌های سرقت از منازل

نکته هایی مشترک در پرونده‌های سرقت از منازل

به گزارش ام تی رز نکاتی درباره سرقت از خانه وجود دارد که بهتر است آن‎ها را بدانید تا این اتفاق برای شما رخ ندهد.

پرونده‌های سرقت‌ از منازل که در نهایت با دستگیری سارق بسته شده نشان می‏‌دهد مواردی مشابه در همه این پرونده‌ها دیده می‌شود. در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌‏کنیم تا با دانستن آن‌ها شما این اشتباهات را انجام ندهید، مخصوصا اگر ساکن خانه‎های ویلایی هستید.

آشنایی

البته که دزدها معمولا آشنا هستند. برای مثال مدتی قبل برای شستن فرش‌ها یا تمیز کردن خانه با اجازه خودتان وارد شده بودند.

سرویس بهداشتی

شاید کسی که مدتی قبل در خانه شما بوده از سرویس بهداشتی استفاده کرده و پنجره آن را به طور نامحسوسی باز گذاشته تا بعدا از طریق آن وارد شود.

پیتزا

گاهی ممکن است دزدها به صندوق نامه‏‌های شما مراجعه کنند و وقتی نامه‎ها جمع شده باشند یعنی شما مدت زیادی است که در خانه نیستید. شاید هم پیتزایی پشت در بگذارند و از دور تماشا کنند که آیا کسی از خانه برای برداشتن آن می‎آید یا نه.

پنجره‌‎ها

یکی از بهترین راه‎های ورود به خانه از پنجره‎ها است اما اگر امکان ورود به طور کامل هم وجود نداشته باشد بهتر است وسایل قیمتی را نزدیک به پنجره و در دسترس قرار ندهید.

کشوها

بهتر است اشیاء قیمتی در جاهایی که می‌‏توان به راحتی آن‌ها را حدس زد نباشند. اولین جاهایی که به ذهن هرکسی می‌‏رسد مطمئنا کشوها و داخل کمدها هستند.

ظاهر

دزدان معمولا ظاهر عجیبی ندارند، مثل همه انسان‎های عادی هستند و وقتی برای بررسی خانه شما می‏‌آیند تا نقشه دزدی را طراحی کنند یا لباس مامور پست به تن دارند یا کسی که به اشتباه غذا برایتان آورده است.

پرده

بهتر است پرده خانه‌ها معمولا بسته باشند تا کسی نتواند داخل را ببیند. وقتی داخل خانه دیده شود کار آسان می‏‌شود، هم می‎‏توان جای وسایل قیمتی را متوجه شد و هم می‌‏توان شرایط خانه را زیر نظر داشت.

شبکه‌‏های اجتماعی

وقتی قرار است به سفری بروید و در شبکه اجتماعی از مدت‎ها قبل دقیقا اعلام می‎کنید که برای چه مدت و به کدام مقصد سفر خواهید کرد، همزمان با شما که مشغول برنامه‎ریزی برای سفر هستید، دزد هم برای سرقت از خانه شما برنامه‌‏ریزی می‎کند.