پیش بینی اعمال تحریم های تازه علیه ایران

پیش بینی اعمال تحریم های تازه علیه ایران

به گزارش ام تی رز

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک از بررسی تحریم‌های موشکی تازه علیه ایران در اتحادیه اروپا خبر داده است. احتمال می‌رود اعمال تحریم‌های جدید در نشست ماه آینده وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا تصویب شود.

 خبرگزاری رویترز به نقل بعضی از دیپلمات‌ها که نامشان را ذکر نکرده گفته نمایندگان اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه (هشتم فروردین) درباره پیشنهاد تحریم‌های جدید علیه ایران گفتگو کرده‌اند.

راج شاه، معاون سخنگوی کاخ سفید، با تاکید بر این موضع که دونالد ترامپ همواره برجام را یکی از بدترین توافق‎های بین‎المللی تاریخ آمریکا خوانده، گفت: “او خواهان اعمال تغییراتی در این توافق در سطح کنگره آمریکا و متحدان اروپایی ما شده است. اگر تغییرات انجام نشود، او آماده است که به طور بالقوه از توافق خارج بشود.”

پیشتر، باب کورکر، سناتور جمهوریخواه و رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، گفته بود که انتظار دارد دونالد ترامپ در ماه مه از برجام خارج شود، آقای کورکر بعید دانسته بود که متحدان اروپایی واشنگتن بتوانند بر سر یک چارچوب مشترک در قبال اعمال تغییراتی در برجام به توافق برسند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، ۲۲ دی ماه پارسال اعلام کرد که برای آخرین بار تعلیق تحریم‌های ایران بر اساس توافق یاد شده را تمدید می‌کند، و اگر تا موعد بعدی که ۲۲ اردیبهشت امسال است «ایرادهای فاجعه‌بار» برجام رفع نشود، ایالات متحده احتمالا از این توافق خارج خواهد شد.

ترامپ چهار شرط را برای ادامه همراهی آمریکا با برجام تعیین کرده است.

به گفته این دیپلمات‌ها، ممکن تصمیم در این باره در نشست ماه آینده وزاری خارجه این اتحادیه نهایی شود.

بر اساس مدارکی که به دست رویترز رسیده، فرانسه، بریتانیا و آلمان با اشاره به “برنامه موشکی بالستیک ایران و نقش این کشور درجنگ سوریه” خواستار تحریم‌های جدیدی علیه تهران شده‌اند.

به گفته این دیپلمات‌ها هدف این است که تصمیم نهایی درباره این تحریم‌های احتمالی تا قبل و یا در روز نشست وزاری خارجه اتحادیه اروپا که قرار است در بیست و هفتم فروردین برگزار شود، گرفته شود.

هدف آنها از این پیشنهاد، متقاعد کردن آمریکا به ماندن در توافق هسته ای قدرت‌های بزرگ جهانی با ایران، موسوم به برجام است.

به نوشته رویترز، اروپا قصد ندارد تحریم‌های رفع‌شده ذیل برجام را بازگرداند، بلکه اسامی چند فرد که به عقیده اروپا در برنامه موشکی و حمایت ایران از نظام سوریه ایفای نقش کرده‌اند، در فهرست تحریم قرار می‌گیرد.

این افراد از ورود به اتحادیه اروپا منع شده و اگر در کشورهای عضو این اتحادیه دارایی‌ای داشته باشند، این دارایی‌ها هم بلوکه می‌شود.

، کاخ سفید روز دوشنبه بار دیگر هشدار داد احتمال دارد رئیس جمهور آمریکا تا کمتر از دو ماه دیگر تصمیم به خروج از این توافق بگیرد.
این شروط عبارتند از: «دسترسی فوری» بازرسان بین المللی به تمامی مکان‌ها و تاسیسات ایران، دائمی شدن محدودیت‌ها برای برنامه هسته‌ای ایران، تضمین به عدم نزدیک شدن به سلاح هسته‌ای، و محدودیت برنامه موشک‌های دوربرد ایران.