چای سبز، یک نوشیدنی مفید برای همه

به گزارش ام تی نیوز:
بعضی از مردم برای بخشی از مضرات چای سیاه به چای سبز روی می آورند و بخاطر خواص درمانی و مفید چای سبز بجای مصرف روزانه چای سیاه از چای سبز استفاده می کنند. البته استفاده بیشتر از چای سبز مضرات خود را نیز به همراه دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با چای سبز  نوشیدنی شگفت انگیز برای همه آشنا کنیم.
در اینجا به تاریخچه چای سبز می‌پردازیم. چای سبز در ابتدای سال ۱۹۰۰، اول در خارج از چین به رسمیت شناخته شده و بطور سریع به چای محبوبی تبدیل شد. در سال ۱۹۱۵ در نمایشگاه پاناما به عنوان مرغوب‌ترین چای مدال طلا به دست آورد. در حالی که همه‌ی چای‌های سبز از گونه های گیاهی یکسانی برداشت شده بودند، انواع مختلفی از چای سبز در سراسر جهان رشد و تولید شده است. از جمله چین، ژاپن، هند، سری لانکا، تایوان، بنگلادش، نیوزیلند، هاوایی و حتی کارولینای جنوبی!

با این حال ارائه شده است که چای سبز از چین منشا گرفته است. گفته شده است که حتی، امروزه کلمه “چای” در چین فقط اشاره به چای سبز دارد، نه به رده بندی کلی از چای به همان گونه که در غرب است. ذکر شده است استان یوننان چین مکان اصلی گونه‌های گیاه کامیلیا سیاه و سبز محسوب می شود در واقع، می توان ۲۶۰ نوع از ۳۸۰ نوع چای را در یونان پیدا کرد.