چه کسانی نباید پرنده در منزل نگهداری کنند

چه کسانی نباید پرنده در منزل نگهداری کنند
یک دامپزشک تاکید کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های آلرژی، آسم، پیوند عضو، ایدز و سرطان به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن مجاز به نگهداری از پرندگان و حیوانات در منزل نیستند و درصورت تمایل به نگهداری از آنان، باید با پزشک و دامپزشک مشورت کنند.

دکتر آراسب دباغ مقدم در گفتگو با سلامت آنلاین با اشاره به این که نگهداری از پرندگان و حیوانات شرایط ویژه ای دارد، افزود: بدن انسان های سالم به دلیل دارا بودن سیستم ایمنی قوی بخوبی در برابر ورود عوامل بیماری زا مقاومت می کند، اما بیمارانی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، ممکن است در تماس با پرندگان، مبتلا به سل یا آنفلوآنزا شوند و از این رو نگهداری از پرندگان یا حیوانات را چندان به آنان توصیه نمی کنیم.

وی ادامه داد: افراد بیمار در صورت تمایل به نگهداری از پرندگان یا حیوانات حتما باید با پزشک و دامپزشک مشورت کنند تا در صورت صلاحدید اقدام به نگهداری از آنان کنند، زیرا انتقال پرنده یا حیوان موردنظر بدون نظر دامپزشک ممکن است منجر به عوارض شدیدتر و حتی مرگ بیمار شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: افراد سالم نیز پیش از انتقال حیوان یا پرنده به منزل باید به دامپزشک مراجعه کنند تا به تشخیص وی، دارو یا واکسن های لازم تزریق شود.