چگونه یک گذرواژه غیرقابل حدس بسازیم؟

به  گزارش ام تی رز

یکی از راه‌هایی که از نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به حساب‌های کاربری و حریم شخصی شما جلوگیری می‌کند، ساخت و استفاده از یک گذرواژه قوی و غیرقابل حدس است.

این روزها که هر لحظه خبری از گوشه و کنار جهان مبنی بر حمله سایبری و هک حساب‌های کاربری رایانه و گوشی هوشمند نظیر ای‌میل، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام به گوش می‌رسد، باید درباره افزایش امنیت سایبری حساب‌های کاربری خود دقت بیشتری کرده و اقدامات لازم را برای محافظت از اطلاعات شخصی خود انجام دهیم.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی موسسات تحقیقاتی، بسیاری از کاربران در جهان هنوز برای کلمه عبور خود از کلمات بسیار ساده و قابل حدس نظیر نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام همسر، شماره تلفن خود و غیره استفاده می‌کنند. به گفته متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری، این گذرواژه‌ها موجب می‌شود کاربران با خطرناک‌ترین اتفاقات روبرو شده و در اصل راه را برای نفوذ و ورود هکرها باز بگذارند تا به راحتی از اطلاعات، تصاویر و محتوای شخصی آن‌ها سوءاستفاده کنند.

این گزارش به مرور مختصری بر مجموعه نکاتی که باید موقع ساخت و ایجاد یک گذرواژه و کلمه عبور رعایت کنیم تا توسط هکرها و افراد ناشناس قابل حدس نباشد ،با رعایت و توجه به نکات زیر می‌توانید تا حد زیادی به ایجاد یک گذرواژه قوی کمک کرده و امنیت حساب‌های کاربری خود را بالا ببرید:

۱. از گذرواژه‌های متفاوت برای حساب‌های متفاوت خود استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین اشتباهاتی که کاربران مرتکب می‌شوند، استفاده از یک گذرواژه برای حساب‌های کاربری مختلفشان است چراکه آن‌ها بر این باورند که انتخاب و یادآوری یک گذرواژه جداگانه برای حساب‌های کاربری متفاوت برایشان بسیار دشوار و ناممکن است. در این صورت، بهترین راهکار آن است که از کلمات مشابه به هم استفاده کنید اما با بکار بردن اعداد و حروف دیگری که آن‌ها را از هم تمییز بدهد.