این بیماران شلغم نخورند!

این بیماران شلغم نخورند!

به گزارش ام تی رز یک متخصص طب سنتی ایرانی، از شلغم بعنوان داروخانه ای کامل و گنج نهان فصل سرما یاد کرد و توصیه نمود در پاییز و زمستان از خوردن این داروی کامل، دریغ نکنند.

محمد عسکر فراشاه متخصص طب سنتی ایرانی افزود: شلغم یکی از بهترین محصولات فصل سرماست، طبیعت شلغم از دیدگاه طب ایرانی، گرم و تر است و با توجه به طبیعت آن مصرفش برای مدت زمان طولانی در افراد سالم مشکلی ایجاد نمی کند.

وی اظهار داشت: شلغم از آن دسته از مواد خوراکی است که هم برای افراد سالم، هم برای پیشگیری و هم برای بیماران جهت درمان حکم کیمیا را دارد.

دکتر عسکر فراشاه تصریح کرد: شلغم در حقیقت، غده زیرزمینی است که پس از هضم، خون زیادی در بدن تولید می کند و برای افراد کم خون میتواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه شلغم را میتوان در پیشگیری و درمان سرما خوردگی تجویز کرد یادآور شد: در سرما خوردگی ها، زکام و گلو درد از زمان های دور تاکنون در تمام دنیا شلغم مورد استفاده قرار می گیرد.

این متخصص طب ایرانی افزود: خوردن شلغم پخته برای رفع سرفه، تسکین و نرم کنندگی سینه بسیار موثر است و علاوه بر آن یک داروی ادرار آور است که با افزایش میزان ادرار به دفع فضولات بدن کمک می کند.

وی، درمان بیماری های سنگ کلیه و مثانه را از دیگر خواص شلغم یا آب آن دانست و گفت: شلغم در بیماری های مفاصل و بخصوص نقرس هم کاربرد دارد، به این صورت که شلغم را کاملا پخته و به صورت خمیر روی موضع قرار داده شود.

عسکر فراشاه تصریح کرد: شلغم در طب ایرانی به عنوان تقویت کننده قوای باروری نیز مورد استفاده قرار میگیرد و ضد عفونی کننده دستگاه هاضمه است، ضمن آنکه ‎در افرادی که مشکل نفخ دارند و می خواهند از خواص شلغم استفاده کنند می توانند از مربای شلغم به عنوان صبحانه یا دسر بعد از غذا استفاده و یا آن را با مصلح شامل آویشن ،سکنجبین یا گلقند مصرف نمایند.

به گفته وی افراد با مشکلات تیروئیدی بهتر است از مصرف شلغم صرف نظر کنند.