نکات مهم درباره خرید ملک در ترکیه

نکات مهم درباره خرید ملک در ترکیه

نکات مهم درباره خرید ملک در ترکیه

در سالهای اخیر شاهد افزایش تقاضای خرید ملک در شهرهایی مانند آنتالیا، آلانیا و استانبول توسط ایرانیان هستیم. .با خرید ملک در ترکیه اقامت کوتاه مدت به افراد خارجی تعلق می گیرد. در مورد خرید ملک بایستی به موارد مهمی در طول خرید توجه کنید، چرا که عدم آگاهی از قوانین و اعتماد به افراد ناشایست از نظر مادی و معنوی صدمات جبران ناپذیری در پی دارد.

خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

هنگام خرید ملک در ترکیه حتما از پروژه هایی ملک خریداری نمایید که قبل از شما خارجیان دیگری نیز از آن پروژه ملک را خرید کرده و اقامت گرفته باشند چرا که در این پروژه ها پروسه‌های استعلامی از برخی از ادارات انجام شده و مشخص است که ملک هیچ گونه مشکلی ندارد. پس از حصول اطمینان از این موارد، قبل از پرداخت نهایی و تسویه، یک کپی از سند را دریافت نموده و به اداره اسناد منطقه مراجعه نمایید. متصدیان مربوطه در این ادارات با توجه به یکپارچه بودن سیستم ادارات در ترکیه تنها در ظرف چند دقیقه تمام جزئیات ملک را برای شما نشریح خواهند کرد. پروسه خرید نیز در اداره اسناد انجام می گیرد و سند نیز دز همان روز و پس از تسویه به نام خریدار انتقال داده می شود. در هنگام انجام پروسه خرید یک نفر مترجم رسمی که از طرف اداره اسناد تایید شده است کلیه مراحل را به انگلیسی ترجمه می کند.

مدارک لازم برای اعطای سند قطعی شامل پاسپورت، چهار قطعه عکس، شماره مالیاتی یا همان ورگی نومارسی، هزینه مربوط به سند که توسط خریدار پرداخت می‌شود و هزینه ی مترجم رسمی هستند. هزینه ی مالیاتی ملک برای خارجی ها حذف شده است و دقت نمایید که در هنگام خرید ملک هزینه ا ی بابت این کار از شما دریافت نگردد.

بعد از دریافت سند با مراجعه به اداره امنیت می توانید نسبت به اخذ اقامت کوتاه مدت اقدام نمایید.

روال گفته شده در مورد خرید ملک مختص پروژه های آماده است و شامل پروژه های پیش فروش یا اقساطی نمی شود.لذا برای خرید از این گونه پروژه ها با توجه به شرایط و مقررات موجود، دقت و آگاهی بیشتری مورد نیاز است.

نکته ی مهم دیگر در رابطه با خرید ملک و اخذ اقامت ترکیه شرط ارزش ملک است که در سالهای اخیر در ترکیه، تنها با خرید ملک به ارزش حداقل یک میلیون دلار اقامت کوتاه مدت به افراد خارجی داده می شود.

خرید ملک در ترکیه

https://mtroz.com/