آسانترین روشهای اخذ اقامت ترکیه ارزان و سریع

آسانترین روشهای اخذ اقامت ترکیه ارزان و سریع

آسانترین روشهای اخذ اقامت ترکیه ارزان و سریع

انواع اقامت ترکیه

  • اقامت توریستی ترکیه ( از طریق اجاره ملک)
  • اقامت ترکیه از طریق خرید ملک
  • اقامت ترکیه از طریق ازدواج
  • اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری (ثبت شرکت )
  • اقامت دانشجویی ترکیه
  • اقامت کوتاه مدت ترکیه
  • اقامت بلند مدت ترکیه
  • اقامت بشر دوستانه ترکیه

اقامت توریستی ترکیه (از طریق اجاره ملک) :

اقامت توریستی ترکیه راحتترین  و کم هزینه ترین نوع اقامت در این کشور محسوب می شود که می توان آنرا با اجاره خانه در ترکیه دریافت نمود .بطور کلی روند دریافت این اقامت سختگیرانه نیست و مسئولان از اواسط سال ۲۰۱۸ قانون اخذ اقامت توریستی ترکیه را آسانتر کرده اند . اما در عین حال پر ریسک ترین نوع اقامت است چرا که حتی با ارائه کلیه مدارک خواسته شده ، ممکن است اداره مهاجرت درخواست شما را قبول نکند ( البته با دلایل منطقی ) و شما را به اصطلاح ریجکت کند. این موضوع بستگی به شرایط مختلفی از جمله تعداد درخواست اقامت توریستی در آن زمان دارد  ; در این نوع اقامت با اجاره ملک میتوانید درخواست اقامت ۶ ماه تا ۲ ساله دهید ولی این لزوما به معنی تایید زمان درخواستی شما نیست و باز بنا بر صلاحدید اداره مهاجرت برای شما مدت زمان اجازه اقامت صادر می شود . ممکن است در خواست شما دو ساله بوده باشد ولی اجازه اقامت شما برای ۶ ماه صادر شود ; شاید سوال کنید چطور میتوان این اقامت را دریافت کرد؟  و یا چقدر هزینه دارد؟  و یا سوالات زیادی که در رابطه با اقامت توریستی ترکیه معمولا” مطرح است .

گروه ام تی رز با تجربه چندین ساله خود در این حوزه اطلاعات کافی و صحیح را در اختیار شما قرار خواهد داد ;

مدارک لازم جهت اقامت توریستی ترکیه (از طریق اجاره ملک) در قانون جدید :

  1. قرارداد اجاره خانه به مدت یک سال به نام شخصی که قصد اخذ اقامت دارد. ۳ نفر (حتی بیشتر بسته به شرایط) با یک قرارداد امکان اخذ اقامت دارندو یا دریافت برگه از هتل که به همین مدت زمانی اشاره کند (این ادرس توسط اداره امنیت چک میشود)
  2. تایید اجاره نامه توسط دفترخانه ( نوتر )
  3. پاسپورت و کپی پاسپورت
  4. عکس ۴ قطعه مخصوص کارت اقامت
  5. دریافت شماره مالیاتی از ورگی دایرسی (vargı numurası)
  6. بیمه سلامتی یکساله
  7. فیش واریز اداره مهاجرت

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

بنا بر قانون شماره ۶۴۵۸ که در تاریخ ۱۱ / ۰۴ / ۲۰۱۳ در روزنامه های رسمی جمهوری ترکیه منتشر شده است ; اتباع خارجی با خرید ملک می توانند اقامت یک ساله این کشور را گرفته و تا هشت سال این اقامت را تمدید کنند. پس از این هشت سال  در صورت تمایل و چنانچه بیش از ۴٫۵ سال در خاک ترکیه بوده باشند ، می توانند برای  دریافت اقامت دائم اقدام نمایند.

خرید ملک در ترکیه حساسیت های خاص خود را دارد ; در این سایت اطلاعات لازم و کافی برای خرید ملک را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید بهترین ملک را با توجه به شرایط مورد نظرتان شناسایی کنید .

این راه برای کسانی که قدرت مالی مناسبی دارند آسان ترین راه گرفتن اقامت در ترکیه میباشد; قیمت خانه ها در استانبول  بطور میانگین ۳۰۰ هزار لیر میباشد و در آنکارا و ازمیر هم تقریبا” به همین صورت است اما در شهرهای دیگر قیمتها پایینتر هستند ; به وسیله دریافت این اقامت ، کل اعضاء یک  خانواده میتوانند اجازه اقامت در ترکیه را بگیرند.

ترکیه پرتال در مقاله ای جداگانه به صورت تخصصی خرید ملک در ترکیه تحت عنوان ” اقامت ترکیه از طریق خرید ملک ” را مورد بررسی قرار داده که به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید ; با کلیک بر روی دکمه زیر حتما این مقاله را مطالعه کنید .

اقامت ترکیه از طریق ازدواج

یکی از راه های اخد اقامت دائم درکشور ترکیه ، ازدواج است ; هنگامی که شما با شخصی که ملیت ترک دارد ازدواج می کنید می توانید بعد از سپری کردن ۳-۵ سال به صورت متوالی ، اقامت دائم آن کشور را درخواست کنید ; لازم به ذکر است در این مدت مسئولان مربوطه تحقیقات لازم را به عمل می آورند که ازدواج شخص واقعی باشد ; در صورت صوری بودن ازدواج اقامت دائم به فرد تعلق نمی گیرید.

در چندین سال اخیر این روش با استقبال زیادی روبه رو شده است ; اتباع خارجی از طریق ازدواج با تبعه ترک میتوانند طی مدت سه سال با توجه به شروط تعیین شده تابعیت ترکیه را بگیرند .

اگر قصد اخذ اقامت از طریق ازدواج را دارید به شما پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ” اقامت ترکیه از طریق ازدواج ” را مطالعه کنید.

اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری ( ثبت شرکت )

اقامت از طریق سرمایه گذاری به این صورت خواهد بود که شما با ثبت شرکت و فعالیت در ترکیه می توانید پس از ۵ سال اقامت دائم ترکیه را بدست آورید; در نظر داشته باشید فعال بودن شرکت در مدت ۵ سال برای کسب اقامت الزامی می باشد.

*نکته بسیار مهم اینکه به هیچ عنوان فقط جهت اخذ اقامت  ،اقدام به ثبت شرکت نکنید. چرا که هزینه های بعد از ثبت شرکت به مراتب بیشتر از هزینهء ثبت هستند.

اگر قصد اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه را دارید ، پیشنهاد میکنیم مقالات مربوط به کسب و کار و ثبت شرکت در ترکیه را مطالعه کنید .

اقامت دانشجویی و تحصیلی ترکیه

برای گرفتن این نوع اقامت بهتر است ابتدا درآزمون تومر شرکت کرده و مدرک تومر را بگیرید; شما میتوانید شخصا” با ثبت نام و شرکت در کلاسهای تومر در ترکیه ، اقدام به در خواست  اجازه اقامت کوتاه مدت کنید ; البته اخذ پذیرش از موسسات آموزشی  و پذیرفته شدن در دانشگاههای ترکیه ،پیشاپیش ملاک اخذ اقامت دانشجویی ترکیه خواهد بود.

این روش اخذ اقامت برای کسانی که قصد اقامت قطعی در ترکیه را دارند نیز موکدا توصیه می گردد.

اگر قصد گرقتن اقامت دانشجویی یا تحصیلی را در ترکیه دارید ما در مقالاتی قبلا شرایط این نوع اقامت را توضیح داده ایم; پیشنهاد می کنیم ، مقالات مربوط به این نوع اقامت را دقیق مطالعه کنید .

سوالاتی که با مطالعه این مقالات پاسخ آنها را دریافت خواهید کرد :

  • برای کدام اتباع خارجی اجازه اقامت دانشجویی تنظیم می گردد؟
  • اجازه اقامت دانشجویی ترکیه برای مدت چند سال قابل تنظیم می باشد؟
  • شروط لازم برای اجازه اقامت دانشجویی ترکیه چیست؟
  • بیمه بهداشت و درمان برای اجازه اقامت دانشجویی
  • امور مربوط به تغییر دانشگاه، دانشکده و یا رشته دانشجویان آموزش عالی
  • حق اشتغال  دانشجویان
  • دلایل رد، ابطال و عدم تمدید اجازه اقامت دانشجویی ترکیه چیست؟

و چندین سوالات مهم دیگر که در قسمت راهنمای تحصیل در ترکیه و همینطور پرسش و پاسخ تحصیل در ترکیه به همه آنها پاسخ داده ایم .

اقامت ترکیه از طریق استخدام ( اقامت کاری ترکیه )

آیا دریافت اقامت ترکیه از طریق استخدام ممکن است ؟

شرط لازم و کافی برای اینکه شما بتوانید اقامت ترکیه را از طریق کار بدست آورید این است که یک شرکت ترکیه ای شما را بعنوان پرسنل پذیرفته و استخدام کند ; برای کسب این نوع اقامت، شما باید از تخصص ویژه ای برخوردار باشید و در زمان درخواست شرکت ترکیه ای برای همکاری با شما، طبق آمار وزارت کار و رفاه ترکیه; نباید شخصی که پاسپورت ترکیه را دارد با تخصص شما بیکار باشد; با ملاحظه نکته فوق و وضعیت کار در ترکیه و در نظر گرفتن شرایط خاص ایرانیان می توان اینطور نتیجه گرفت که در حال حاضر شانس یافتن کار در کشور ترکیه برای ایرانیان بسیار کم است;

اما از طرفی هم لازم به ذکر است در حال حاضر خارجیان زیادی از طریق کارهای خدماتی مانند پرستاری در خانه تا حتا دندانپزشکی اقامت کاری از دولت ترکیه دریافت نموده اند .پس میتوانید امیدوار باشید.

فارغ التحصیلان دانشگاهی و متخصصین

افرادی که مدارک دانشگاهی دارند می توانند به صورت حضوری و یا مکاتبه ای در کشور ترکیه در زمینه تخصص خود به یکی از شرکت ها و یا کارخانه های خصوصی تقاضای کار در ترکیه داده و برای خود شغل مناسب پیدا کنند; در این صورت کار فرما در صورتی که به تخصص شما نیاز داشته باشد; اقدام به گرفتن اجازه کار برای شما خواهد نمود که هزینه ای برای شما ندارد; پس از گرفتن اجازه کار (حدودا ۲ – ۳ ماه طول خواهد کشید) شما میتوانید شخصا اقدام به اجازه اقامت در ترکیه نمائید که در این صورت نیز مخارج چندانی برای شما ندارد.

اگر قصد مهاجرت از طریق کار را دارید حتما ، مقالات ما را در این زمینه به صورت کامل و دقیق مطالعه بفرمائید .

دیگر راه های اقامت در ترکیه

اجازه اقامت ترکیه (کوتاه مدت)

در ماده ۳۱ الی ۳۳ قانون اتباع خارجی و حفاظت بین المللی، مقررات اجازه اقامت ترکیه بصورت کوتاه مدت تنظیم گردیده است.

  • اتباع خارجی که با هدف تحقیقات علمی به کشور آمده اند
  • اتباع خارجی که در ترکیه دارای املاک و مستغلات می باشند
  • اتباع خارجی که قصد تاسیس کار و یا ارتباط تجاری دارند
  • اتباع خارجی که قصد شرکت در برنامه آموزشی ضمن خدمت را دارند
  • اتباع خارجی که با اهداف آموزشی در چارچوب برنامه تبادل دانشجو و یا تفاهم نامه هایی که ترکیه یکطرف آن می باشد و موارد مشابه به کشور آمده اند
  • اتباع خارجی که با هدف گردشگری در ترکیه اقامت خواهند داشت
  • اتباع خارجی که در ترکیه درمان خواهند گردید به شرط آنکه فاقد هریک از بیماریهایی که برای سلامت عمومی تهدید به شمار می آید، باشند
  • اتباع خارجی که باید بر اساس درخواست و تصمیم مقامات قضایی و یا اداری اقامت ترکیه را  داشته باشند
  • اتباع خارجی که شروط لازم برای اجازه اقامت خانوادگی را از دست داده و اقامت آنها به اقامت کوتاه مدت تبدیل خواهد گردید.
  • اتباع خارجی که قصد شرکت در دوره های آموزش زبان ترکی را دارند
  • اتباع خارجی که به واسطه نهادهای دولتی قصد آموزش، تحقیق، کارآموزی و شرکت در دوره های آموزشی در ترکیه را دارند
  • اتباع خارجی که ظرف شش ماه از تاریخ فارغ التحصیلی خود از آموزش عالی دوباره به ترکیه مراجعه نموده اند
  • افرادی که قصد کار در ترکیه را ندارند اما در قالب و مقدار تعیین شده از سوی هیئت وزرا قصد سرمایه گذاری دارند و همسر خارجی وی و همچنین فرزند خود وی و یا فرزند همسر وی که زیر هجده سال بوده و نیاز به مراقبت دارد
  • اتباع خارجی شهروند جمهوری ترک قبرس شمالی

برای اطلاعات بیشتر از این نوع اقامت لطفا مقالات مربوطه را مطالعه فرمائید .

اجازه اقامت خانوادگی ترکیه

در ماده ۳۴ الی ۳۷ قانون اتباع خارجی و حفاظت بین المللی به شماره ۶۴۵۸، مقررات اجازه اقامت خانوادگی تنظیم گردیده است; همچنین در ماده ۳۰ و ۳۴ آئین نامه اجرائی قانون اتباع خارجی و حفاظت بین المللی، مقررات اجازه اقامت خانوادگی توضیح داده شده است.

برای کدام اتباع خارجی اجازه اقامت خانوادگی ترکیه تنظیم می گردد؟

افرادی مشمول ماده ۲۸ قانون شماره ۵۹۰۱ می گردند که یا دارای یکی از انواع اجازه اقامت بوده باشند یا پناهجویان  و دارندگان وضعیت حفاظت ثانوی

بدین ترتیب برای خود شخص و

  1.  همسر خارجی وی
  2. فرزند خارجی زیر هجده سال خود و یا همسری وی
  3. فرزند خارجی نیازمند مراقبت خود و یا همسری وی

اجازه اقامت خانوادگی داده خواهد شد;

در صورتی که فرد خارجی که درخواست اجازه اقامت خانوادگی نموده است; دارای بیش از یک همسر باشد; تنها برای یکی از همسران اجازه اقامت خانوادگی تنظیم خواهد گردید; اما برای تمام فرزندان فرد خارجی، اجازه اقامت صادر خواهد گردید; در درخواست اجازه اقامت خانوادگی برای کودکان، در صورتی که پدر و یا مادر دارای حق حضانت در خارج از کشور باشد; اخذ رضایت هر یک از آنها الزامی می باشد. اجازه اقامت خانوادگی;  نیاز به اجازه اقامت دانشجویی و حق آموزش در مراکز آموزشی ابتدائی و راهنمایی را تا سن هجده سالگی تامین می نماید.

اقامت بلند مدت ترکیه

در ماده ۴۲ الی ۴۵ قانون اتباع خارجی و حفاظت بین المللی به شماره ۶۴۵۸; مقررات اجازه اقامت بلند مدت برای خارجیان تنظیم گردیده است; همچنین در ماده ۴۰ و ۴۳ آئین نامه اجرائی قانون اتباع خارجی و حفاظت بین المللی; مقررات اجازه اقامت بلند مدت توضیح داده شده است.

اتباع خارجیی که در ترکیه برای مدت حداقل هشت سال بدون وقفه با اجازه اقامت; سکونت داشته اند و یا دارای شروط تعیین شده از سوی سازمان سیاست های مهاجرتی باشند; با تائید وزارت خانه ، مقدور است که از سوی استانداری ها برای آنها اجازه اقامت بلند مدت صادر گردد

برای پناهجویان عادی، پناهجویان مشروط و دارندگان وضعیت حفاظت ثانوی; اجازه اقامت بشردوستانه و حفاظت موقت اما حق مراجعه جهت اجازه اقامت بلند مدت تعیین نگردیده است.

برای اطلاع دقیق تر از این نوع اقامت لطفا مقاله ” اقامت بلند مدت ترکیه ” را که قبلا توضیح داده ایم مطالعه بفرمائید.

اجازه اقامت بشر دوستانه ترکیه

مقررات اجازه اقامت بشردوستانه در ماده ۴۶ و ۴۷ قانون اتباع خارجی و حفاظت بین المللی به شماره ۴۵۸ تنظیم گردیده است; همچنین مقررات اجازه اقامت بشردوستانه در ماده ۴۴آئین نامه اجرایی قانون اتباع خارجی و حفاظت بین المللی ذکر گردیده است.

برای کدام اتباع خارجی اجازه اقامت بشردوستانه تنظیم می گردد؟

  • در صورتی که برای کودک مزایای بسیاری به همراه داشته باشد،
  • در صورتی که در خصوص ایشان حکم به اخراج از کشور و یا ممنوعیت ورود به ترکیه صادر گردیده باشد و این اتباع خارجی از کشور اخراج نگردند و یا خارج شدن آنها از ترکیه معقول و ممکن نباشد; در صورتی که بر اساس ماده ۵۵ قانون در خصوص فرد خارجی حکم به اخراج از کشور صادر نگردیده باشد،
  • در صورتی که بر اساس ماده ۵۳، ۷۲ و ۷۷ قانون در برابر امور انجام گرفته به مراجع قضایی مراجعه گردد،
  • در جریان ادامه امور بازگرداندن فرد مراجعه کننده به اولین کشوری که بدان پناهنده شده بود و یا به کشور ثالث.
  • در صورتی که به فرد خارجی به دلیل مسائل اضطراری و یا جهت حفظ منافع کشور و یا از جهت امنیت عمومی و نظم عمومی باید وارد ترکیه گردیده و به اقامت وی در ترکیه اجازه داده شود اما به دلیل وجود موانع  در صدور اجازه اقامت امکان دریافت سایر انواع اجازه های اقامت را نیز نداشته باشد،
  • در صورت وجود شرایط فوق العاده، اجازه اقامت بشردوستانه تنظیم خواهد گردید.

جهت اطلاع بیشتر میتوانید صفحه ” اقامت بشردوستانه در ترکیه ” را مطالعه بفرمائید .

سایت نیازمندیهای ام تی رز

شما با ارائه نظرات خود در انتهای همین مطلب ما را در ارائه چنین مطالبی راغب می نمایید.

 اخذ اقامت ترکیه

اخذ اقامت ترکیه

لینک های مرتبط

واردات کالا و دستگاه آلات از سرتاسر جهان

راه های تشخیص شرکت معتبر در ترکیه

مراحل اخذ پروفورما از تولید کنندگان خارجی

10 قدم تا صادرات موفق نوشته شده توسط مدیریت بازرگانی شرکت ام تی رویال ترکیه