شرایط خرید و اجاره خودرو در ترکیه

خرید و اجاره ی خودرو در ترکیه یکی از مواردی است که افراد در هنگام سفر یا پس از اسکان در ترکیه به آن نیاز پیدا می کنند. بسیاری از ایرانیان در مورد انتقال خودرو به ترکیه و اینکه آیا می توانند خودرو خود را از ایران به ترکیه انتقال دهند کنجکاوند. قبل از تهیه وسیله ی نقلیه در ترکیه بهتراست از قوانین گرفتن گواهینامه، قوانین مقررات رانندگی و جریمه های مختلف آگاهی داشته باشید تا بتوانید با خیال آسوده در سطح شهر رانندگی کنید.

اجاره خودرو در ترکیه

اجاره خودرو در ترکیه

انتقال وسیله ی نقلیه از ایران به ترکیه بعد از پلاک کردن ماشین و انجام برخی مراحل اداری در ایران امکان پذیر می باشد.

در صورتی‌که خودرو شما گرانقیمت نیست بهتر است آن را بفروشید و اقدام به خرید خودرو از ترکیه کنید، چرا که هزینه ی نگهداری خودروهای دست دوم و قدیمی در ترکیه بالاست،لذا اکیداً توصیه میشود که هنگام خرید خودرو تا حد ممکن سعی کنید خودرو نسبتاً نو و سالمی خریداری نمایید.

قیمت خودرو در ترکیه و خصوصا قیمت خودروهای لوکسخودروهای لوکس در استانبول با توجه به کمپانی های مختلف با هم متفاوت است.

به طور کلی در استانبول ماشین های قدیمی کمتری به چشم می خورد، چرا که بسیاری از شهروندان ترک می توانند با اقساط بلند مدت ماشین های مناسب و لوکس خریداری نمایند. افراد مقیم ترکیه و شهروندان خارجی نیز با داشتن شرایط لازم می توانند از امتیاز خرید خودرو نقدی و اقساطی بهره مند شوند.

افراد خارجی به سه طریق امکان خرید خودرو از ترکیه را دارند.

1)خرید از کمپانی های تولیدکننده

2)خرید از مراکز خرید و فروش خودرو

3)خرید خودرو از صاحب خودرو

کسانیکه اجازه اقامت قانونی ترکیه را دارند به راحتی می توانند اقدام یه خرید خودرو نمایند توجه به این نکته الزامیست که کسانیکه اقدام به خرید خودرو از افراد غیر ترک یا خارجی می کنند بعدها در خرید و فروش خودرو به محدودیت هایی برخورد خواهند کرد.

برای خرید خودرو در ترکیه رعایت موارد زیر الزامیست:

– از خرید خودروهای ارزان قیمت و فرسوده خودداری نمایید.

– از مراکز معتبر خرید و فروش خودرو اقدام به تهیه خودرو نمایید.

– در صورت تهیه خودروی دست دوم حتما از مراکز معاینه ی فنی خودرو(شرکت های اکسپرتیز) گزارش معاینه فنی تهیه کنید.

– به دلیل بالا بودن هزینه های سوخت، خرید خودروهای دیزلی و اتوماتیک علی رغم قیمت بالای این خودروها به صرفه می باشد.

– ماشین های ساخت آلمان، فرانسه و ژاپن جزو ماشین های پرطرفدار در ترکیه هستند بنابراین فروش آن ها نیز راحت‌تر است (البته برندهایی مانند هیوندا و فورد جایگاه خاص خود را دارند).

– در ترکیه به دلیل اقساطی بودن یا داشتن بدهی خودرو های عرضه شده برای فروش مبایع نامه یا قولنامه در هنگام خرید تنظیم نمی شود لذا تا اطمینان کامل از انتقال سند در دفاتر مجاز انتقال سند(نوتر) هزینه ای به فروشنده پرداخت نکنید.

– بلافاصله بعد از خرید خودرو نسبت به بیمه ی آن اقدام کنید.

– برای تغییر پلاک بلافاصله بعد از مراجعه به سایت ترافیک و گرفتن راندوو با مدارک لازم در نزدیک ترین مرکز محل سکونت خود این کار را انجام دهید.

– گرفتن برچسب اچ جی اس از نزدیکترین مرکز پست محل زندگیتان برای جلوگیری از پرداخت جریمه در هنگام عبور از اتوبان های دارای عوارض را فراموش نکنید.

چنانچه شما نیاز چندانی به ماشین در ترکیه ندارید می توانید در شهرهای مختلف روزانه یا هفتگی ماشین اجاره کنید. قیمت اجاره ماشین سواری در استانبول از 60 لیر روزانه شروع میشود و مدارک لازم برای اجاره ماشین یک کارت شناسایی به اضافه مبلغی به عنوان دپوزیت است .ضمنا هزینه ی بنزین را نیز باید خودتان پرداخت کنید.

اجاره خودرو در ترکیه