نخ اسپاندکس چیست؟

نخ اسپاندکس چیست؟

نخ اسپاندکس سافت لیز چیست؟

نخ اسپاندکس چیست؟اول از همه ، من می خواهم سعی کنم تاریخ انتشار نخ های اسپندکس و انواع آنها تا به امروز را توضیح دهم. اگر بخواهیم از نخ هایی که اسپاندکس نامیده ایم به نام شیمیایی نام ببریم ، از پلی اورتان به عنوان الیاف الاستومر یاد می شود.

نخ اسپاندکس چیست؟

نخ اسپاندکس چیست؟

در سال 1937 توسط بایر پیدا شد و با آزمایش آن در بسیاری از مناطق با فرم سخت آن پیشرفت کرده است. در سال 1941 مشخص شد که این الیافی است که می تواند خاصیت لاستیکی بدهد و در سال 1967 ، اولین بار در ژاپن با نام Mobilon فروخته شد. در سال 1977 ، با نام تجاری Lubell توسط Kanebo ادامه یافت و نام خود را به Spantel تغییر داد.

توسط ایالات متحده آمریکا اسپاندکس نامگذاری شده است زیرا از نظر شیمیایی الیافی بر پایه پلی یورتان است. الیاف اسپندکس موادی هستند که به صورت الیاف پلی اورتان تقسیم شده تولید می شوند ، 85٪ از وزن آن از پلیمرهای مصنوعی با زنجیره بلند تشکیل شده است. چندین روش تیراندازی در طول تولید وجود دارد.

نخ اسپاندکس چیست؟

نخ اسپاندکس چیست؟

ما می توانیم روش های تولید برخی از تولید کنندگان در جهان را به شرح زیر لیست کنیم. ریسندگی خشک ، ریسندگی مرطوب ، ریسندگی خشک واکنش پذیر ، ریسندگی خشک و خشک ، چرخش ذوب. من می خواهم تاریخچه و تولید نخ های اسپندکس را مختصر بگذارم. به نظر من ذکر ویژگی های آن ضروری است.

در نتیجه ، ما می دانیم که بسیاری از شرکت های تولید کننده پارچه در ترکیه ، اروپا ، آسیا یا آمریکا از اسپندکس استفاده می کنند. با این حال ، من فکر می کنم ما باید با شناخت این محصولاتی که امروزه با فناوری نانو تولید می شوند ، بدانیم که در تولیدات خود از چه چیزی استفاده می کنیم.

مشخصات فنی نخ اسپاندکس سافت لیز

 

 الف) خصوصیات فیزیکی ؛ 1- نازکی ، 2- طول ، 3- روشنایی ، 4- تراکم خاص ، 5- مقاومت ، 6- کشیدگی و انعطاف پذیری ، 7- تأثیر نور خورشید و هوا ، 8- برقی سازی استاتیک ، 9- رطوبت زدایی. ب) خصوصیات شیمیایی ؛ 1- اثر اسیدها ، 2- اثر مواد قلیایی ، 3- اثر مواد سفید کننده ، 4- اثر مواد رنگرزی. ج)

نخ اسپاندکس چیست؟

نخ اسپاندکس چیست؟

 

خصوصیات حرارتی نخ سافت لیز

. می خواهم اشاره کنم که ما می توانیم جزئیات ویژگی هایی را که در بالا ذکر کردم برای خوانندگان کنجکاو خود توضیح دهیم. اما من نمی خواهم اینجا خیلی جزئیات کنم. کاربرد و ویژگیهای نخهای اسپاندکس در تولید از نخ های اسپندکس به طور کلی در انواع خاصی از پارچه ها و با توجه به ضخامت الیاف استفاده می شود. بنابراین اگر مثالی بزنیم؛ 78dtex (70 منکر) و 158 dtex (140 منکر) برای پارچه های نخی سنگین (200 گرم و بیشتر) ؛ یا ، برای پارچه های سبک ، 22dtex (20 منکر) و 44dtex (40 منکر) استفاده می شود. در طول زمان روش های مختلف آزمایش برای بررسی وضعیت پارچه ها پس از استفاده از نخ های اسپندکس ایجاد شده است.

من می خواهم این روش ها را لیست کنم. اول از همه ، خصوصیات سایر نخ های مورد استفاده باید شناخته شود (از استحکام تا نپس یا موی سر) ، مانند اندازه گیری قدرت ، تست تراکم (کشش) ، تست شکستن ، آزمایش وزن ، آزمایش پارگی. معیارهای نخ Spandex باید چه مواردی باشد؟ از نظر ظاهر میکروسکوپی؛ باید نسبتاً صاف و یکدست باشد. بسته به نوع تولید متفاوت است ، اما ketsi باید گرد باشد. چگالی نیز با توجه به روش تولید متفاوت است.

 

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، روش تولیدی نامیده می شود ، انواع چرخش مرطوب و خشک و ذوب می باشد. تراکم آنها از پلی استر و پشم کمتر است. در طول؛ آنها می توانند از رشته های بی پایان تولید شوند. بسته به جایی که از آنها استفاده خواهد شد ، می توان آنها را به آنچه که منگنه می نامیم تقسیم کرد. ظرافت آن با توجه به بخشهای تولید و نیازهای جهان از 11dtex (10 منکر) تا 2600dtex (2340 منکر) تولید می شود.

نخ اسپاندکس چیست؟

نخ اسپاندکس چیست؟

اگر از نظر میزان روشنایی و رنگ ارزیابی کنیم ، آنها بی رنگ هستند. با این حال ، با توجه به نیاز ، الاستین های شفاف ، نیمه مات ، نیمه مات ، کامل مات و سیاه که تولید آنها در سال های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است ، جایگاه بزرگی در بازار دارند. این بزرگترین ویژگی آنهاست زیرا به عنوان خاصیت ارتجاعی مطرح می شوند.

می توانیم خواص طویل 700٪ یا حتی بیش از این درصد را ببینیم. آنها همچنین از انعطاف پذیری خوبی برخوردار هستند ، یعنی فنر بودن. میزان رطوبت زدایی کاهش می یابد. زیرا آبگریز هستند و درصد رطوبت زدایی آنها 1٪ و کمتر است.

بنابراین تحت تأثیر آب قرار نمی گیرند. از نظر دما نیز با مقاومت در برابر گرما به میدان می آیند. آنها می توانند در دمای 150 درجه سانتیگراد سخت شوند. آنها بین 150C-200C نرم می شوند و پس از 230C ذوب می شوند. به عبارت دیگر ، وقتی ما از آخرین تولیدات فناوری چشم پوشی کنیم ، ممکن است اتو کردن بالای 150 درجه سانتیگراد ناخوشایند باشد.

با این حال ، برخی از مارک های نخ الاستان امروزه به طور قابل توجهی درجه حرارت خود را افزایش داده اند ، بنابراین راحتی تولید کنندگان را فراهم می کنند. مناطق استفاده از نخ های اسپندکس می بینیم که تغییراتی که در سالهای اخیر در لباس ما ایجاد شده است و تقاضای ما برای محصولات با کیفیت و سالم مناسب برای راحتی و سلیقه خود باعث می شود که تولیدکنندگان نخ نخ هایی با خصوصیات مختلف تولید کنند. می توان گفت که خاص ترین نخ یا الیاف ایجاد شده توسط این تغییر ، اسپندکس است ، یعنی نخ های الاستان است.

آنها تحرک را افزایش می دهند

تماس با شرکت ام تی رویال

00902122582323 دفتر مرکزی

00905377983495 موبایل واتس اپ

اینستاگرام شرکت:MTROYALCOMPANY
ثبت سفارش و درخواست مشاوره
www.mtroyal.com.tr/fa

 

کانال تلگرامی شرکت ام تی رویال

Royal@mtroyal.com.tr

مطالب پیشنهادی شرکت ام تی رویال برای مطالعه

الیاف اسپاندکس چگونه تولید می شود

اسپاندکس /بزرگترین وارد کننده نخ و الیاف

نخ کرورا Creora Spandeks

واردات نخ اسپاندکس (spandex)

الیاف و نخ اسپاندکس

نخ اسپاندکس چینی AOSHEN

واردات نخ اسپاندکس spandex yarn

مواد اولیه نساجی‌ سافت لیز چیست

خرید نخ اسپاندکس سافت لیز softliz از ام تی رویال

صفر تا صد واردات نخ اسپاندکس سافت لیز

واردات نخ از چین softliz توسط شرکت ام تی رویال