چگونه مقیم ترکیه شویم؟

چگونه مقیم ترکیه شویم؟

چگونه مقیم ترکیه شویم؟

مقیم ترکیه شدن و مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت این کشور راه و روش های مختلفی دارد:در واقع دو نوع اقامت وجود دارد.

مقیم ترکیه

مقیم ترکیه

۱_اقامت موقت:

اقامتی است که به مدت محدود به شخص اجازه ماندن در ترکیه را می دهد ،اقامت های موقت ترکیه یا قابل تمدید هستند یا غیر قابل تمدید.یعنی می توان پس از اتمام مدت مجاز اقامت آن را برای یک یا چند دوره تمدید کرد.

۲_اقامت دائم:

معمولا دریافت اقامت دائم ترکیه از هر روشی بین پنج تا هشت سال طول می کشد.عموما برای دریافت اقامت دائم باید بایکی از اقامت های موقت از نوع تمدید شونده انجام شود.

در ادامه به چند مورد از اقامت های موقت تمدید شونده اشاره می کنیم:

مقیم ترکیه

مقیم ترکیه

اقامت ترکیه از طریق ملک:
شما می توانید با خرید ملک در ترکیه صاحب اقامت یک ساله در ترکیه باشید که پس از پنج سال تمدید مدت این اقامت می توانید برای اقامت دائم اقدام نمایید.

مقیم ترکیه

مقیم ترکیه

اقامت ترکیه از طریق ازدواج:
بعد از ازدواج یا یک شهروند ترکیه ای می توانید پس از گذراندن سه سال از پنج سال درخواست اقامت دائم نمایید.توجه داشته باشید که ازدواج نباید صوری باشد و همچنین فردی که با آن ازدواج می کنید نباید پناهنده ترکیه باشد.

مقیم ترکیه

مقیم ترکیه

اقامت ترکیه از طریق کار و استخدام:
اخذ اقامت کاری ترکیه مستلزم این است که یک شرکت در ترکیه شما را دعوت به همکاری نماید.پس از استخدام به شما ویزای یک ساله داده خواهد شد که هر ساله تمدید می گردد.در صورتی که شما پنج سال به طور مداوم و رسمی در ترکیه مشغول کار باشید بعد از پنج سال اقامت کاری شما به اقامت دائمی تبدیل می شود.

مقیم ترکیه

مقیم ترکیه

اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت:                                                                                                                                             با ثبت شرکت و فعالیت در ترکیه شما می توانید پس از پنج سال اقامت دائم را بدست آورید در نظر داشته باشید فعال بودن شرکت در ایت مدت پنج سال برای کسب اقامت دائم الزامیست .در نظر داشته باشید پس از دریافت اجازه کار از طریق ثبت شرکت در ترکیه می توان اقامت یک ساله را دریاقت نمود ثبت شرکت به تنهایی اجازه اقامت را به اشخاص نمی دهد.

اقامت تحصیلی و دانشجویی ترکیه:
برای این نوع اقامت باید در آزمون تومر شرکت کرده و مدرک تومر بگیرید.پس از اخذ پذیرش از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی در ترکیه می توانید برای ویزای دانشجویی و دفترچه اقامت ترکیه اقدام نمایید.

اقامت توریستی ترکیه بدون ویزا و شش ماهه با دفترچه اقامت:
در صورتی که بخواهید بیش از سه ماه برای گردش و غیره در ترکیه اقامت داشته باشید اخد ویزای شش ماهه توریستی الزامیست.با این نوع ویزا اجازه خرید وفروش و کار و تحصیل در ترکیه را ندارید .ضمنا اجاره منزل و تائید اجاره نامه توسط یکی از دفاتر ثبت اسناد ترکیه امکان دریافت توریستی یکساله امکان پذیر می سازد.

تهیه و تنظیم دفتر حقوقی و مهاجرتی  اینستاگرام7tepe

 

 

 

[carousel_post title=”اخبار مهاجرتی ترکیه” desc=”همه چیز در مورد ترکیه” ad_cat=”‹º›‹²›59‹²›‹¹›” number=”9″ uniqid=”nasim_5ca9dfeab4455″ _array_keys=”{‹²›ad_cat‹²›:‹²›ad_cat‹²›}” _fw_coder=”aggressive” __fw_editor_shortcodes_id=”585b053ab21a3ae209f1381eeb1bded9″][/carousel_post]