تولید «پراید» به تدریج متوقف می‌شود

معاون مهندسی شرکت سایپا با بیان اینکه کیفی سازی و تولید محصولات جدید در این شرکت آغاز شده است، گفت: تولید خودرو پراید به تدریج متوقف خواهد شد.

پرویز آفتاب سوار افزود: برنامه شرکت سایپا بر این است که به تدریج خودروهای جدید را جایگزین خودرو های قدیمی کند که این اتفاق برای خودرو پراید اتفاق رخ می دهد.
وی خاطر نشان کرد: خودرو پراید به لحاظ کیفی استاندارد های موجود کشور را کسب کرده و برای اخذ مجوزاین خودرو تا آخر سال آینده هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شرکت سایپا اکنون در بحث خودرو از 2 نگاه به مقوله تولید می پردازد، گفت: فناوری ساخت محصولات و استفاده از تجهیزات جدید برای خطوط تولید 2 برنامه محوری این شرکت است و تلاش می شود تا از بهترین تکنولوژی ها استفاده شود.
معاون مهندسی شرکت سایپا اظهار داشت: خودرو های تولیدی این شرکت دارای دانش و امکانات جدید روز دنیا است و سیستم های الکترونیکی مطابق با فناوری روز بر روی خودرو ها نصب شده است.
آفتاب سوار بیان داشت : در بحث تکنولوژی خودرو تلاش شده تا از آخرین امکانات روز دنیا استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت ساپیا خط تولید دربرخی کشورها را دارد، افزود: اکنون سایت تولید درکشور عراق داریم و در گذشته نیز در کشور سوریه این خط تولید فعال بود که اکنون به خاطر وضعیت این کشور تعطیل شده است.
آفتاب سوار اظهار داشت تا ماه آینده در کشور نیجریه خط تولید سایپا راه اندازی می شود.
معاون مهندسی شرکت سایپا گفت: پس از برجام در بخش پولی و بانکی و انتقال دانش شرکت های خارجی بسترهای فراهم شده است.
وی بیان داشت : سال گذشته حدود 600 هزار دستگاه خودرو در شرکت سایپا تولید شد که امسال به 700 هزار دستگاه می رسد.

وی با اشاره به سال اقتصاد ملی ، تولید – اشتغال گفت: اکنون حدود 220 هزارنفر در شرکت سایپا و زیر مجموعه های آن به صورت مستقیم مشغول به کار هستند که با توسعه خطوط تولید و فروش در سال جاری افزایش اشتغال خواهیم داشت.