تصمیمات جدید مجلس برای ساماندهی بازار ارز + جزئیات طرح ۲ فوریتی

تصمیمات جدید مجلس برای ساماندهی بازار ارز + جزئیات طرح ۲ فوریتی

به گزارش ام تی رز

جزئیات طرح ۲ فوریتی کمیسیون اقتصادی مجلس برای ساماندهی بازار ارز منتشر شد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح 2 فوریتی ساماندهی بازار ارز در این کمیسیون خبر داد و گفت: این طرح از سوی برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی در حال تهیه و تدوین است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، تصریح کرد: اعضای کمیسیون در حال انجام کار کارشناسی بر روی این طرح هستند که پس از انجام بررسی‌های لازم، احتمالا این طرح در هفته جاری و یا در نهایت در هفته آینده برای بررسی در جلسه علنی، تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس می‌شود.

پورابراهیمی یادآور شد: کمیته ساماندهی بازار ارز تاکنون در رابطه با موضوع بازار ارز، جلساتی را برگزار کرده که در این جلسات، بخش‌هایی از اقدامات دولت مانند راه‌اندازی سامانه «نیما» بررسی شده و اعضای کمیته معتقدند که برخی از اقدامات باید در این زمینه اصلاح و برخی دیگر تغییر کند.

وی، در توضیح محور‌های طرح دوفوریتی ساماندهی بازار ارز، اظهار داشت: ایجاد بازار متشکل با مکانیزم عرضه و تقاضا، راه‌اندازی نظارت منابع و مصارف ارزی براساس یک سامانه اطلاعاتی، ایجاد حساب سپرده‌های ارزی، ساماندهی پرداخت‌ها و همچنین تعهد صادرکنندگان غیرنفتی به ارائه ارز در حوزه صادرات به جز آنهایی که در بخش خصوصی فعال هستند، از جمله محور‌های طرح مذکور است.

بیشتر بدانیم : قیمت دلار

نماینده مردم کرمان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شده تا تمامی بررسی‌ها درباره طرح دو فوریتی ساماندهی بازار ارز در قالب گزارشی از سوی اعضای کمیته مربوطه، تهیه و به اعضای کمیسیون اقتصادی ارائه شود تا جمع‌بندی‌های نهایی از سوی اعضای کمیسیون در زمینه مسائل بازار ارز انجام شود.