تفاهم نامه برند صاحب نام تولید شکلات "آی سودا" و شرکت ام تی رویال ترکیه

تفاهم نامه برند صاحب نام تولید شکلات "آی سودا" و شرکت ام تی رویال ترکیه
نام تجاری آی‌سودا از برندهای صاحب نام در زمینه‌ی تولید انواع شكلات، آبنبات و تافی، كیک و كلوچه و …است که در طول سال‌ها فعالیتش توانسته عناوین زیادی در سطح بین المللی و داخلی کسب کند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان‌شرقی، برادران توكلی از سال 1354 فعالیت خود را در زمینه شیرینی، شكلات و بستنی به صورت صنفی آغاز و پس از تجربیات فراوان درسال 1371 شركت فعلی را با نام شكوه شاد شانجان تاسیس كردند و نام تجاری آی سودا كه در زبان آذری به معنی تصویر ماه در آب است را برای محصولات شركت به ثبت رساندند .
این شركت ابتدا به تولید انواع شكلات، كیك و قرص‌های خوشبو كننده مشغول شد كه با تلاش پرسنل و حمایت‌های مصرف‌كنندگان، امروزه به یكی ازقطب‌های نامی در صنعت غذایی كشور تبدیل شده است .
مدیرعامل شرکت آی‌سودا  اظهار کرد: در حال حاضر آی سودا یك گروه و شامل چهار شركت است كه محصولات متنوعی شامل انواع شكلات، آبنبات و تافی، كیک و كلوچه، طعم‌های متنوع پودر شربت و پودر ژله، پودر كیک و اشكال مختلف ماكارونی، غذای كودک با پایه‌های متنوع و در طعم‌های مختلف، آبمیوه و ژله‌های آماده را تولید می‌کند.
مهدی توکلی ادامه داد:  همچنین بسته‌بندی و توزیع انواع حبوبات، سبزیجات خشک و ادویجات نیز توسط آی‌سودا انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تولیدات این گروه در چهار كارخانه‌ی مدرن و تحت نظارت آزمایشگاه‌های تخصصی صنعت غذا انجام می‌شود و تمامی استانداردهای داخلی و نیز استانداردهای بین‌المللی ISO9001 وISO22000 در كارخانجات این گروه صنعتی به كاربرده می‌شوند؛ چرا که سلامت و كیفیت محصولات برای ما بسیار حائز اهمیت است.
موفقیت‌های آی‌سودا در عرصه‌ی داخلی و خارجی
مدیرعامل شرکت آی‌سودا در خوص افتخارات کسب شده توسط این شرکت، اعلام کرد:.با توجه به اتوماسیون و اصلاح مداوم سیستم تولید كه باعث رشد سریع محصولات از نظر كیفی و كمی شده است، آی‌سودا در سال‌های 1377 و 1378 و همچنین درسال‌های 81،84 و 85 به عنوان واحدتولیدی نمونه‌ی آذربایجان‌شرقی از سوی وزارت صنعت و معدن شناخته شده است.
وی تصریح کرد: باتوجه به اهداف شركت آی‌سودا مبنی بر اهتمام به جذب نیروی انسانی كارآمد و متخصص؛ این شرکت در سال 1381 از سوی اداره‌کل تعاون، كار و رفاه اجتماعی به عنوان واحد كارآفرین نمونه‌ی استان آذربایجان‌شرقی شناخته شد. البته این شركت در سال 1386 به عنوان كارآفرین نمونه و درسال 87 به عنوان كارفرمای نمونه نیز برگزیده شده است.
توکلی در خصوص دیگر افتخارات این شرکت، خاطرنشان کرد: این شركت در پانزدهمین اجلاس BID انگلستان در سال 2003 و در شانزدهمین اجلاس آن در آمریكا درسال 2004 و همچنین در اجلاس ایتالیا در سال 2005 هم به عنوان نامزد دریافت تندیس طلایی كیفیت انتخاب شد و باشگاه رهبران تجاری در اجلاس میلان ایتالیا در سال 2003 جایزه‌ی بهترین نام تجاری بین المللی را به آی سودا اختصاص دادند .
وی تصریح کرد: آی‌سودا با استفاده از ظرفیت‌ها و تخصص نیروهای متعهد داخل كشور، ضمن كار آفرینی در داخل كشور، در زمینه‌ی صادرات هم به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته و اكنون كشورهای حوزه‌ی خلیج فارس و آسیای میانه از مصرف‌كنندگان محصولات آی سودا هستند .
توکلی در خصوص تاریخچه‌ی تأسیس شرکت شانجان، گفت: شرکت تولیدی شانجان از سال 1339 مشغول به کار تولید تافی و آبنبات بوده که در تاریخ 1341 این شرکت به  شماره ثبت 8394 به ثبت رسیده است و کار رسمی خود را  با برند ونوس و با مدیریت آقای جلیل رنجبری و شرکاء آغاز کرد که در آن زمان محل کارخانه در بازار آهنگران تهران  قرار داشت .
وی ادامه داد: سپس با وارد کردن انواع ماشین آلات از کشور آلمان کار تولید و بسته‌بندی انواع تافی و آبنبات در این شرکت به رونق بیشتری رسید که در  آن زمان سه برند معتبر  ( مینو – داداش زاده – ونوس ) در کشور فعالیت داشتند که پس از مدتی شکوپارس نیز به جمع این تولید کننده‌ها اضافه شد .
مدیرعامل شرکت آی‌سودا اظهار کرد: کار تولید و بسته‌بندی تافی و آبنبات تا سال 1357 به نام ونوس ادامه داشت و بعد از انقلاب اسلامی برند این شرکت به نام مارال تغییر  پیدا کرد و محل کارخانه نیز به کیلومتر 8 جاده مخصوص انتقال پیدا کرد .
وی افزود: در سال 1382 پس از خرید سهام مدیریتی توسط اخوان توکلی  این شرکت به فعالیت تولیدی خود با برند ” آی سودا” و “مارال” بیش از گذشته ادامه داد و در دو سال اخیر بیش از یک میلیون دلار به کشورهای همسایه ایران صادرات داشته است و موفق شده که گواهینامه‌های لازمه صنعت، مانند ایزو (9001:2008) و آرم حلال و استاندارد تشویقی را  اخذ کند.
تفاهمنامه آی‌سودا و ام تی رویال ترکیه
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه مابین تفاهمنامه آی‌سودا و ام تی رویال ترکیه، گفت: شرکت ام تی رویال ترکیه با برند لاتامارکو و به مدیریت آیدین معینی علیشاه و رییس هیئت مدیره آقای مجید معینی علیشاه در زمینه‌ی تولید مواد غذایی مشغول است که اخیراً با انعقاد تفاهم‌نامه با این شرکت برای احداث کارخانه در ارس اقدام می‌کنیم.
توکلی خاطرنشان کرد: این پروژه در سه فاز اجرا می‌شود؛ به طوری که طبق پیش‌بینی فاز اول در خرداد ماه سال 97، فاز دوم آذرماه سال 97 و فاز سوم خرداد ماه سال 98 راه اندازی می‌شود.
به گفته‌ی وی، این پروژه اشتغال‌زایی 185 نفری را به دنبال دارد.
توکلی در پایان ابراز امیدواری کرد با بهره‌برداری از این کارخانه محصولات غذایی از قبیل شکلات با کیفیتی بی‌نظیر در سطح استانداردهای اروپا تولید کنیم.
گفتنی است، امسال نیز در مراسم روز صنعت و معدن که با حضور مسئولان کشوری و استانی در هتل کایا برگزار شد، شرکت آی‌سودا به عنوان واحد نمونه‌ی صنعتی انتخاب شد.