خرید خانه با وام بانکی در ترکیه

وام بانکی در ترکیه برای خرید خانه و شرایط آن:

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک:
افرادی که در ترکیه خانه می خرند ،می توانند به مدت یکسال اقامت موقت دریافت کنند.اگر بعد از یکسال همچنان صاحب خانه باشند و سند آن نیز به نامشان باشد می توانند اقامتشان را تمدید کنند.
کسانی که دنبال اقامت دائم ترکیه هستند باید حداقل ۵ تا ۸ سال اقامت موقت داشته با شند.در این صورت با داشتن بیمه و سایر شرایط اقامت می توانند درخواست اقامت دائم بدهند.
در ضمن این نکته را به خاطر داشته باشید که قیمت خانه ارزان در ترکیه تنها عامل تعیین کننده نیست ،اگر به دنبال خرید خانه در ترکیه هستید ،ممکن است اولین عبارتی که برای جستجو به ذهنتان میرسد قیمت خانه ارزان است .اما باید محتاط باشید که در دام خانه های با قیمت پایین نیفتید،زیرا اکثر این خانه ها بدهی قبلی دارند که شما از آن مطلع نیستید.ویژگی خانه مورد نظرتان باید به گونه ای باشد که در گرفتن سند به نام خودتان با مشکلی مواجه نشوید.
بهتر است قبل از اقدام به خرید خانه در ترکیه مشاوره گرفته و از تجربیات مشاوران اطلاعات کسب کنید.

توضیحات بیشتر

اقامت در ترکیه با خرید خانه به چه صورت انجام می‌پذیرد؟

ایرانیانی که در حال حاضر به ترکیه سفر می‌کنند، تنها برای ۹۰ روز می‌توانند با پاسپورت ایرانی در ترکیه اقامت داشته باشند که این بازه‌ی زمانی معمولاً برای سفرهای توریستی و کاری کفایت می‌کند؛ اما افرادی که به هر دلیل قصد اقامت بیش از ۹۰ روز در این کشور را دارند، باید از اداره‌ی مهاجرت کارتی را به نام کارت اقامت ترکیه دریافت کنند و این جزو شرایط اقامت در ترکیه است. این شرایط جزو شرایط معمول مسافرت به کشور ترکیه است.

در کنار این شرط، دولت ترکیه برای تشویق مردم سایر کشورها به سرمایه‌گذاری در این کشور، در سال ۲۰۱۳ تصمیم گرفت به کسانی که ملکی را خریداری می‌کنند، اقامت یک ساله اعطا کند. البته این مدت زمان بعدها در سال ۲۰۱۷ به دو سال افزایش یافت. در حال حاضر کسانی که در ترکیه خانه می‌خرند می‌توانند بصورت موقت و سالانه اقامت موقت خود را تمدید کنند.

آیا با خرید خانه در ترکیه می‌توان اقامت دائم گرفت؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت اقامتی که دولت ترکیه به خاطر خرید خانه در این کشور به خریداران می‌دهد، از نوع موقت بوده که البته قابل تمدید است. افرادی که در کشور ترکیه خانه می‌خرند، می‌توانند به مدت یک سال اقامت موقت دریافت کنند. اگر بعد از گذشت یک سال همچنان صاحب خانه باشند و سند آن نیز به نامشان باشد، می‌توانند اقامتشان را برای یک سال دیگر تمدید کنند. کسانی که بدنبال دریافت اقامت دائم در ترکیه هستند باید حداقل بین ۵ تا ۸ سال اقامت موقت داشته باشند؛ در این صورت با داشتن بیمه و سایر شرایط اقامت در ترکیه می‌توانند درخواست اقامت دائم کنند.

چگونه می‌توان با وام بانکی در ترکیه خانه خرید؟

قبل از هر چیز باید بعنوان متقاضی دریافت وام خرید ملک درخواست خود را به بانک مورد نظر ارائه دهید. بانک مربوطه پس از بررسی درخواست و تأیید سند ملک مورد نظر قراردادی را با شما امضا کرده و در نهایت وام را به فروشنده پرداخت می‌کند. البته بانک‌های ترکیه در حالت عادی به کسانی که پاسپورت ایرانی داشته باشند وام نمی‌دهند؛ بعضی از بانک‌ها نیز با وجود آن که به افراد ایرانی خدمات بانکی ارائه می‌دهند و برای آن‌ها حساب باز می‌کنند، اما به آن‌ها وامی برای خرید خانه پرداخت نمی‌کنند.

برای خرید ملک در ترکیه با وام بانکی، باید در این کشور برای خود کاری را دست و پا کنید؛ این کار معمولاً از طریق ثبت شرکت و ارائه‌ی صورت‌های مالی به بانک‌ها انجام می‌شود. همچنین با دریافت اقامت کاری نیز می‌توانید از وام خرید خانه بهره‌مند شوید. البته راه‌های دیگری برای خرید خانه در ترکیه بدون دریافت وام بانکی نیز وجود دارد که خرید خانه از پروژه‌های در حال ساخت یکی از این راه‌ها محسوب می‌شود؛ در این صورت باید ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه خانه در حال ساخت را در ابتدا پرداخته و مابقی مبلغ را بر اساس جدول زمانبندی توافقی به صورت قسطی پرداخت نمایید.

مزیت این راه آن است که مجبور نیستید مانند باز پرداخت وام‌های بانکی، سودی را پرداخت کنید. راه دیگر خرید خانه در ترکیه، خرید از پروژه‌هایی است که آماده تحویل هستند؛ هزینه‌ی این پروژه‌ها حداقل یک ساله و حداکثر پنج ساله پرداخت می‌شود که سند خانه پس از تسویه‌ی کامل به نام مشتری زده خواهد شد. لازم به ذکر است که وام‌های بانکی برای خرید خانه، به میزان حداکثر ۷۵ درصد ارزش ملک به متقاضیان پرداخت می‌شود و بازپرداخت آن حداکثر ده ساله خواهد بود.

 

در کدام شهرهای ترکیه می‌توان خانه با قیمت مناسب پیدا کرد؟

سه شهر آنکارا، استانبول و ازمیر جزو بهترین شهرهایی هستند که برای خرید ملک در ترکیه با وام بانکی یا بدون آن می‌توانید روی آن‌ها حساب باز کنید. شهر آنکارا با داشتن امکانات آموزشی و پایین بودن مخارج زندگی یکی از بهترین شهرها برای زندگی محسوب می‌شود؛ آنکارا بدلیل آن که یک شهر توریستی و تجاری نیست، از آرامش و خلوت خاصی برای زندگی برخوردار است. دو شهر استانبول و ازمیر نیز جزو شهرهای توریستی و تجاری محسوب می‌شوند و افراد بسیاری تمایل دارند در آنجا خانه بخرند.

ازمیر یک شهر بندری با طبیعتی جذاب است که تاریخ پرباری دارد و به همین دلیل خرید ملک در ازمیر با استقبال زیادی از سوی ایرانیان روبرو است. این شهر با آب و هوای مدیترانه‌ای بسیاری از افراد را وسوسه خرید خانه می‌کند. شهر استانبول نیز تنها شهر جهان است که بخشی از آن در قاره آسیا و بخش دیگرش در قاره اروپا قرار دارد که بدلیل همین تنوع جغرافیایی می‌توان ملک‌هایی با قیمت‌های متفاوت در آنجا پیدا کرد. قسمت‌های مرکزی شهر استانبول دارای بافت نسبتاً قدیمی‌تر هستند و پروژه‌های نوساز عمدتاً در قسمت‌های پیرامونی قرار دارند. در مجموع می‌توان آنکارا را ارزان‌ترین شهر ترکیه دانست و شهرهای ازمیر و استانبول به ترتیب رو به گرانی هستند.
در پایان این نکته را به خاطر داشته باشید که قیمت خانه ارزان در ترکیه تنها عامل تعیین‌کننده نیست؛ اگر شما هم بدنبال خرید خانه در ترکیه هستید، احتمالاً اولین عبارتی که برای جستجو در گوگل به نظرتان می‌رسد قیمت خانه ارزان در ترکیه است! اما باید مواظب باشید که در دام خانه‌های با قیمت پایین نیفتید؛ زیرا برخی از این خانه‌ها بدهی‌های قبلی دارند که احتمالاً شما از آن اطلاعی ندارید. دسترسی‌های مناسب، نگهبانی شبانه‌روزی، امکاناتی مانند باشگاه، رستوران، مدرسه و… از جمله مواردی است که باید قبل از خرید خانه در ترکیه به آن‌ها دقت کنید. همچنین ویژگی‌های خانه مورد نظر و منطقه مربوطه باید به گونه‌ای باشد که در روند گرفتن سند به نام خودتان با مشکلی مواجه نشوید. بهتر است قبل از اقدام به خرید خانه در ترکیه با مشاوران با تجربه صحبت کنید و از راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌مند شوید.

شما با ارائه نظرات خود در انتهای همین مطلب ما را در ارائه چنین مطالبی راغب می نمایید.

لینک های مرتبط

واردات کالا و دستگاه آلات از سرتاسر جهان

راه های تشخیص شرکت معتبر در ترکیه

مراحل اخذ پروفورما از تولید کنندگان خارجی

10 قدم تا صادرات موفق نوشته شده توسط مدیریت بازرگانی شرکت ام تی رویال ترکیه