قیمت بنزین از روزهای آینده افزایش پیدا میکند

قیمت بنزین از روزهای آینده افزایش پیدا میکند

به گزارش ام تی رز نمایندگان مجلس با تائید خبر تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین در روزهای آینده و واکنش منفی به اینگزارش، گفتند که اجرای این تصمیم در شرایط فعلی نه به صلاح مردم است نه دولت

در راهروهای مجلس شورای اسلامی شنیده شده که دولت تصمیم دارد در روزهای آینده قیمت بنزین را افزایش دهد.

استدلال دولت برای این افزایش قیمت، مجوز مجلس برای افزایش قیمت های حامل های انرژی در سالهای گذشته است.

در همین زمینه خبرنگار الف به سراغ نمایندگان مجلس رفت و صحت یا سقم این خبر را جویا شد و این سوال را طرح کرد که اگر دولت بنزین را به هزار 500 تومان رساند، مجلس چه اقدامی می کند.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه دولت نمی تواند قیمت حامل های انرژی را در سال جاری افزایش دهد، گفت: مجلس مخالف این افزایش است و چنین اجازه ای به دولت نمی دهد.

عضو کمیسیون تلفیق بررسی لایحه بودجه با بیان اینکه هر گونه افزایش قیمت بنزین غیر قانونی است، گفت: افزایش قیمت سوخت باید متناسب با افزایش خدمات دولت در دیگر بخش ها مثل حمل و نقل عمومی، نوسازی خودروها و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، افزایش یارانه مردم و … باشد که دولت در این زمینه ها کار خاصی انجام نداده است.

زارع گفت: مجلس اصلا اجازه نمی دهد تا دولت بنزین هزار و 500 تومانی عرضه کند.

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم به الف گفت: من هم این خبر را شنیدم که دولت می خواهد در روزهای آینده قیمت سوخت را افزایش دهد اما نمایندگان مجلس معتقدند که افزایش قیمت بنزین به صلاح دولت و کشور نیست.

وی افزود: طبق مصوبه مجلس دولت موظف بود در سالهای گذشته با شیب ملایم قیمت ها را افزایش دهد و بخشی از درآمد حاصل را بصورت یارانه مستقیم به مردم بدهد که متاسفانه دولت در سالهای گذشته این قانون را اجرا نکرد.

نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید بداند که مجلس موافق افزایش یک باره قیمت بنزین نیست.

علی ادیانی نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه قیمت بنزین در سال آینده بستگی به نظر کمیسیون تلفیق و صحن مجلس دارد، گفت: دولت نمی تواند بدون مصوبه مجلس قیمت بنزین را افزایش دهد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مجلس هر گونه افزایش قیمت بنزین از هزار تومان به هر قیمت را بررسی و اعلام نظر خواهد کرد، افزود: اگر منطق دولت کارشناسی، اصلاح امور جامعه، رعایت قانون، مصالح مردم و منافع ملی باشد، مجلس آنرا خواهد پذیرفت اما در غیر این صورت مجلس اجازه افزایش قیمت را نمی دهد.

محمد باسط درازهی نماینده سراوان، سیب، سوران و مهرستان گفت: خبر افزایش قیمت بنزین در روزهای آینده، بر نگرانی مردم افزوده است و نمایندگان مجلس بخصوص نمایندگان مناطق محروم اصلا موافق آن نیستند.

وی با اشاره به فقر و مشکلات در استان سیستان و بلوچیستان افزود: در استان ما بعد مسافت ها زیاد است و مردم برای رفتن از شهری به شهر دیگر باید کیلومترها مسافت طی کنند که طبیعتا افزایش قیمت سوخت بر زندگی مردم این استان تاثیر منفی بیشتری دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: در جلسه دیروز چهارشنبه مجلس زمزمه ای در بین نمایندگان شنیده می شد که دولت می خواهد از روزهای آینده قیمت بنزین را افزایش دهد که واکنش نمایندگان به این خبر منفی بود.

به گزارش الف بعد از پخش خبر مذکور در صحن مجلس در روز چهارشنبه، نمایندگان طرح جایگزین افزایش قیمت بنزین را تهیه کردند که در همان جلسه دیروز مجلس به امضای 80 نماینده رسید.

بر اساس این طرح نمایندگان ضمن مخالفت با افزایش قیمت بنزین، خواستار طرح جایگزین و ارائه راهکارها در این زمینه هستند.