لاریجانی: کشور گران اداره می‌شود و هر چیزی جای خود خرج نمی‌شود

لاریجانی: کشور گران اداره می‌شود و هر چیزی جای خود خرج نمی‌شود

به  گزارش ام تی رز

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت کشور از نظر اقتصادی به گونه‌ای است که باید جراحی‌هایی در آن شود، گفت: کشور گران اداره می‌شود و هر چیزی جای خود خرج نمی‌شود. باید در کشور تولید ثروت داشته باشیم. متناسب با چرخه اقتصادی در کشور برنامه‌ریزی نشده و به همین دلیل با مسائل و مشکلات جدی روبه‌رو هستیم.

 علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری با اشاره به سوابق درخشان این شهرستان در زمینه فرهنگ اظهار داشت: باید بیشتر از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به مشکلات کم آبی و جدی بودن این امر در مناطق مرکزی ایران گفت: باید همه جانبه به این موضوع نگریست و برای حل مشکل چاره‌جویی کرد. باید مدیریت تقاضا را در آب جدی گرفت و از سیستم آبیاری تحت فشار و کشت گلخانه‌ای در کشاورزی استفاده کرد.

لاریجانی با اشاره به استفاده از صندوق توسعه ملی برای توسعه آبیاری نوین و تحت فشار افزود: این امر با اجازه رهبری صورت گرفت و از موارد نادری است که از رهبری اجازه گرفتیم و  برای آبیاری نوین از این صندوق استفاده شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای فعال شدن چرخه اقتصادی روستاها بیان کرد: یک سال از این موضوع می‌گذرد و تنها 25 درصد تخصیص یافته، این اشکال اجرایی است.

وی عنوان کرد: 90 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و باید مدیریت در این زمینه داشت. در همین زمینه هفته پیش جلسه‌ای داشتیم و مقرر شد وزیر نیرو طرح آمایش آب را ارائه دهد و معتقدیم با این کار می‌توان مدیریت بهتری در زمینه آب داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع آب جدی است و تا آنجا که می‌شده کار انجام گرفته و اگر پیشنهادهایی به ویژه در مورد بختگان است، پیگیری می‌کنیم.

لاریجانی در مورد جبران خسارت خشکسالی نیز گفت: منابعی تخصیص دادیم که هنوز به صورت صحیح در کشور عملیاتی نشده است.

رئیس مجلس با توجه به شرایط کنونی و فشارهای بین‌المللی تصریح کرد: در شرایطی هستیم که هم فشار بین‌المللی وارد می‌شود و هم مشکلات داخلی داریم. وضعیت کشور نیز از نظر اقتصادی به گونه‌ای است که باید جراحی‌هایی در آن شود.

وی گفت: باید درد را درست شناخت و برای آن برنامه‌ریزی کرد. در بخش اقتصادی اگر مشکلات درونی را حل کنیم بسیاری از مشکلات خارجی حل می‌شود.

لاریجانی تصریح کرد: کشور گران اداره می‌شود و هر چیزی جای خود خرج نمی‌شود. باید در کشور تولید ثروت داشته باشیم. متناسب با چرخه اقتصادی در کشور برنامه‌ریزی نشده و به همین دلیل با مسائل و مشکلات جدی روبه‌رو هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید اقتصاد کشور و شاخصه‌های تولید را روان کنیم و وقتی می‌توانیم تولید روان داشته باشیم که مقررات دست و پاگیر را برداریم. فشارها فرصت خوبی است که مقررات‌زدایی شود، امروز خیلی مقررات در کشور داریم و باید درب اتاق‌ها برای سرمایه‌گذاری باز باشد و مسئولان خودشان دنبال سرمایه‌گذاری بروند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مشکلات کشور حل شود باید زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم کرد، گفت: در جلسه اخیر سران قوا تصویب شد منابعی برای تسهیلات ارزان قیمت به واحد‌های تولیدی داده شود که این موضوع در حال پیگیری است.