هند خرید نفت از ایران را کاهش می‌دهد

هند خرید نفت از ایران را کاهش می‌دهد

به گزارش ام تی رز

واردات نفت هند از ایران برای هر یک از ماه‌های سپتامبر و اکتبر به کمتر از ۱۲ میلیون بشکه کاهش خواهد یافت.

 نقل از العالم رویترز گزارش داد، درحالی‌که دهلی نو می‌کوشد پیش از اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا بر ضد ایران در ماه نوامبر (آبان) معافیت‌هایی را از واشنگتن دریافت کند، پالایشگاه‌های هند واردات نفت خود از ایران را در ماه‌های سپتامبر و اکتبر (شهریور و مهر) کاهش خواهند داد.

وزارت نفت هند در ماه ژوئن (تیر) به پالایشگاه‌های نفت این کشور اطلاع داده بود برای کاهش چشمگیر واردات نفت از ایران و یا توقف خرید نفت از تهران از ماه نوامبر آماده شوند.

واردات نفت هند از ایران برای هر یک از ماه‌های سپتامبر و اکتبر به کمتر از ۱۲ میلیون بشکه کاهش خواهد یافت؛ درحالی‌که خرید نفت هند از ایران در ماه‌های آوریل تا اوت (فروردین تا مرداد) و با پیش‌بینی اعمال قریب‌الوقوع تحریم‌های آمریکا افزایش یافته بود.

هند، دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین، تحریم‌های نفتی آمریکا بر ضد ایران را نمی‌پذیرد؛ اما به دست آوردن معافیت‌های واشینگتن برای محافظت از تعاملات مالی این کشور با آمریکا ضروری به نظر می‌رسد.

 

دولت هند که با مشکلات مالی و کاهش ارزش روپیه دست به گریبان است نمی‌خواهد واردات نفت خود از ایران را به صفر برساند آن هم درحالی‌که ایران تخفیف‌هایی را برای خریداران هندی در نظر گرفته است.