استقبال گردشگران از شهر تاریخی سفران‌بلوی ترکیه

استقبال گردشگران از شهر تاریخی سفران‌بلوی ترکیه

شهرستان سفران‌بلو از توابع استان کارابوک که در فهرست میراث فرهنگی جهان (یونسکو) نیز جای دارد در طول تعطیلات عید فطر میزبان گردشگران بسیاری بوده است.

نام این شهر از گیاه زعفران گرفته، با موزه فضای باز شامل کاروانسراهای دوره عثمانی، حمام، مسجد، چشمه، پل ها، هتل ها و مهمانخانه ها و خانه های 3 طبقه با 6-8 اتاق با توجه به نیازهای روزمره زندگی طراحی و خانه های سنتی زیبایی در آن ساخته شده است.

سفران‌بلو مربوط به قرن 18 و 19 و اوایل قرن 20 میلادی است و در طول ایام عید با پرشدن 100 درصدی هتل هایش با ظرفیتی در حدود 8 هزار تخت به رکودی دیگری در بخش گردشگری دست یافته است.

این شهر که در بین بیست شهر تاریخی که به بهترین نحو حفظ شده است جای گرفته است با نام شهر حفاظت شده در طول تعطیلات روزانه میزبان 75 هزار تروریست بوده است.

ابراهیم شاهین مدیر گردشگری و فرهنگی استان کارابوک ترکیه  اظهار داشت:

“سفزان‌بلو از لحاظ گردشگری و تورهای فرهنگی یکی از مهمترین شهرهای کشور است. به همین دلیل این استان در تمام فصول به ویژه در طول تعطیلات بسیار شلوغ بوده و گردشگران بسیاری را میزبانی می کند.

از شهرهای مختلفی از جمله استانبول، آنکارا، اسکس شهیر، بولو٬ کوجايلی، ساکاریا و شهرهای مختلف گردشگران فراوانی به این شهر می آیند.

امسال نیز دو عید را با هم در شهرمان جشن گرفتیم. سعی کردیم از گردشگران به نحو احسن پذیرایی کنیم. ما تمام تلاش خود را برای توسعه بخش گردشگری شهرمان می کنیم. سالانه تعداد گردشگران این شهر در حال افزایش است”.