سوالات متدوال در مورد خرید ملک در ترکیه

شرکت ام تی رز اطلاعات مفید را جهت اطمینان در خرید ملک در ترکیه ؟

– چگونه مطمئن شوم كه ملكي را گران نمي خرم ؟ ام تی رز

سازندگان معتبر و مورد تایید ما در هر دوره 3 ماهه ( گاهاً بيشتر يا كمتر ) اقدام به ارائه ليست قيمت جديد محصولات خود مينمايند كه اين قيمتها با توجه به پيشرفت فيزيكي پروژه و استقبال خريداران بطور ميانگين 20% در هر نیمسال  افزايش مي يابد . اين ليست در اختيار كل آژانسهاي املاك و دولت تركيه قرار ميگيرد  و بهيچ وجه آپارتماني خارج از ليست قيمت فروخته نمي شود .

2 – براي سود بيشتر در امر خريد مسكن در تركيه شما چه نوع خريدي را پيشنهاد ميكند؟ ام تی رز

سودآور ترين خريد براي ايرانيان پيش خريد از سازندگان معرفي شده توسط کارشناسان ما است .

كارشناسان ما علاوه بررسي اعتبار مدارك  پروژه ، مالکیتها، استعلام از شهرداری ، اداره ثبت و سایر ارگانهای دخیل در صدور سند و ارزیابی سوابق شرکت سازنده، موقعيت و پتانسيل هاي پروژه ها را براي ارزش افزوده در آينده مطالعه مينمايند ( مثلا برنامه گسترش شبكه مترو در 5 سال آينده يا ساير خدمات شهري كه در آينده توسط شهرداري يا شركتهاي خصوصي انجام خواهد گرفت ) و سودآور ترين  پروژه ها را به مشتري معرفي ميكند .

3 – آيا امكان دريافت سند قبل از اتمام پروژه وجود دارد ؟

بله در بعضی پروژه ها خریدار میتواند قبل از اتمام پروژه ، سند ملک خود را دریافت نموده و از مزاياي قانوني خريد املاك در تركيه نظیر اخذ اقامت  بهره مند گردند .

4 – آيا وام بانکی به خريدار تعلق ميگيرد؟ ام تی رز

خريدار به دو طريق ميتواند از وام خريد استفاده نمايد و پرداخت بخشي از ثمن معامله را به آينده موكول  كند :

1 – دريافت وام از شركت سازنده ملك                         2 – دريافت وام از بانكهاي كشور تركيه

براي خريداران حقيقي با پاسپورت ايراني، متاسفانه امكان اخذ وام از بانكهاي تركيه ممكن نمي باشد ولي  بخشی از سازندگان تسهيلاتی را در پرداخت کل مبلغ خريد در نظر گرفته اند( گزينه شماره 1 ) .

خريدار ميتواند با پرداخت درصد مشخصی از کل قيمت خريد، باقيمانده را يا بطور ماهيانه پرداخت کند ( اين اقساط ميتواند حتي پس از تحويل ملك  ادامه يابد ) و يا خریدار ملک خود را برای مدت زمان مشخصی به سازندهٔ ملک اجاره دهد. درآمد حاصله از اين نوع اجاره بعنوان باقيماندهٔ مبلغ خريد محسوب می شود. ام تی رز

5 – آيا سايت  در مركز شهر استانبول ملك براي فروش دارد ؟

بله، ما در جهت پوشش خواسته های مشتریان در اکثر مناطق استانبول ملک برای فروش داریم. ولی  بعلت قديمي بودن و وجود آثار تاريخي زياد در شهر استانبول، محدوديتهاي زيادي از سوي سازمان UNESCO  و شهرداري استانبول براي ساخت و ساز در مركز شهر وجود دارد و اكثر سازندگان ترجيح ميدهند تا ساخت و ساز را در منطقه غرب استانبول yeni Istanbul  انجام دهند تا علاوه بر هواي تميز فضاي بيشتري را براي فضاي سبز محوطه و خدمات رفاهي در محوطه به خريداران ارائه دهند .

6 – در انتخاب منطقه برای خرید ملک در استانبول، آیا شما منطقه خاصی را برای  مشتریان ایرانی توصیه میکند؟

بلی، کارشناسان شرکت با مطالعه و تحقیق در محلات و مناطق شهر استانبول، پروژه ها و املاک منطقه غرب ( بخش اروپائی استانبول ) را مناسبترین گزینه جهت معرفی به خریداران خارجی یافتند . ام تی رز

بخشی از دلایل ارجحیت این منطقه بشرح زیر می باشد :

* منطقه Yeni Istanbul در 30 سال اخیر و بر اساس اصول و استانداردهای شهرسازی اروپا بنا شده و کلیه فضاهای مورد نیاز برای اسکان شامل فضاهای آموزشی ، تجاری ، درمانی و …. پیشبینی گردیده است.

  • * با توجه به ارزان بودن زمین و عرصه  در ده سال گذشته، بزرگترین مراکز تجاری و تفریحی و دانشگاهی در این منطقه از استانبول احداث شده و یا در حال احداث می باشد ( بعنوان مثال بزرگترین شعبه MIGROS یا  CARREFOUR  در این بخش از شهر بوده ) و سازندگان پروژه های ساختمانی امکان اختصاص سطح بیشتری از عرصه به فضای سبز و اماکن تفریحی دارند.
  • * بعلت شروع همزمان دهها پروژه ساختمانی در این منطقه، قیمت املاک بصورت رقابتی و در خور  توان مالی اکثر خریداران ایرانی میباشد . ( این روند حداکثر تا یکسال ادامه خواهد یافت )
  • * هر سال این منطقه از استانبول شاهد احداث و افتتاح دهها مورد امکانات رفاهی نظیر متروبوس، پارک جنگلی و … میباشد که بیشبنی افزایش شدید قیمت در چند سال آینده را متصور میسازد . ام تی رز
  • * سطح فرهنگ بالای ساکنین منطقه ، پائین بودن جرم و جنایت و امنیت بالا، تمیز بودن هوا و آب دریا ، نزدیکی به پروژه در حال ساخت بزرگترین مجتمع تفریحی ساحلی خاورمیانه، نزدیکی به تنها منطقه قابل شنا کردن و پلاژهای ساحلی استانبول و …. همه موجب گردیدند که این شرکت، منطقه Yeni Istanbul  را بعنوان بهترین گزینه جهت معرفی به خریداران خارجی انتخاب کند.

7 – فاصله “yeni Istanbul” تا مركز شهر چقدر است ؟ ام تی رز

با افتتاح خط metro bus در بزرگراه E5  زمان رسيدن به مركز شهر به 30 دقيقه كاهش يافته . ضمنا با انتقال تدريجي مراكز دولتي و افتتاح مداوم مراكز خدماتي، دانشگاهها، بيمارستانها، مراكز خريد و توريستي و هتلها در yeni Istanbul  نيازي به رفتن به مركز شهر وجود ندارد .

8 – كيفيت ساخت و مقاومت ساختمانهاي مورد فروش در برابر زلزله چگونه است ؟

از نظر مقاومت بناهای استانبول در برابر زلزله کل بناها به دو گروه قبل و بعد از زلزله 1999 تقسیم میشود. پس از این زلزله تمرکز بیشتری روی ضد زلزله بودن بناها انجام شد . ام تی رز

کیفیت ساخت پروژه های جدید ترکیه، مطابق آخرین استانداردهای اروپا است.  بخش پیمانکاری و ساخت و ساز ترکیه یکی از فعالترین و پویاترین پیمانکاران جهان است. در سال ۲۰۰۷ بیست و دو شرکت پیمانکاری و ساختمان سازی از ترکیه در فهرست بهترینهای مهندسی عمران جهان جای گرفتند که از این لحاظ  رتبه سوم جهان را  پس از كشور آمريكا و چين داراست.

9 – “افزايش قيمت سالانه مسكن” در تركيه چقدر است ؟ ام تی رز

طبق آمار کشور ترکیه بازار مسکن در شهرهای بزرگ نظیر استانبول و آنتالیا رشد بین 10% تا 15% داشته و این رشد برای سالهای آتی نیز پبش بینی میشود البته در املاک توصیه شده توسط ما سود پیش بینی شده بین 20% تا 40% می باشد.

10 – آیا امکان خرید خانه دست دوم توسط این شرکت وجود دارد؟  بلی علاوه بر خرید از شرکت سازنده ما میتوانیم خانه های دست دوم را نیز برای مشتریان خرید کنیم . ام تی رز

11 –  از چه زمانی ميتوانم درخواست “اقامت ترکیه” را پيگيری کنم؟ پس از دريافت سند مالکيت  (Tapu)

12 –  پروسهٔ بررسی درخواست اقامت ترکیه” چه مدت است؟ پس از دریافت سند خریدار سند ملکی خود بعلاوه سایر مدارک درخواست شده را به سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور خود برده و ویزای یکساله خرید خانه به پاسپورت خریدار الصاق میگردد.

شهرهائی که نمایندگی ترکیه در آن موجود است  تهران ، تبریز ، ارومیه ، کابل ، مزار شریف و هرات می باشد ام تی رز

12 – قيمت يا متراژ واحد خريداري شده آيا ممكن است در دريافت ” اقامت ”  تاثير بگذارد ؟  برای دریافت اقامت یک خانواده خير ام تی رز

13 – آيا این مجموعه پوسهٔ درخواست “اقامت ترکیه” من را انجام ميدهد؟ بله، اخذ اقامت ترکیه یکی از خدمات پس از فروش ما  به خریداران املاک از این شرکت می باشد ام تی رز

ام تی رز

ام تی رز

ام تی رز

ام تی رز