انواع اقامت ترکیه

انواع اقامت ترکیه

اقامت ترکیه از طریق کار:

به گزارش مجموعه اقامتی و مهاجرتی هفت تپه به مدیریت اقای میلاد نوبری:

انواع اقامت ترکیه

انواع اقامت ترکیه

انواع اقامت ترکیه :در مورد این نوع اقامت باید بدانید که در ترکیه فرصت های شغلی بسیاری وجود دارد و چنانچه فردی مایل به کار کردن در ترکیه باشد باید دقت کند که کدام شهر را برای انجام کار انتخاب می کند زیرا برخی از شغل ها در بعضی از شهر ها در آمد بیشتریدارد.                                           
کشور ترکیه به دلیل توریستی بودن و ورود افراد از کشورها و فرهنگ های مختلف .کار در صنعت توریسم بسیار متنوع بوده و می تواند به داحتی به دست آید.البته باید توجه داشت که این شغل ها به صورت پاره وقت بوده و حقوق شخص نیز به صورت نقدی پرداخت می شود به این ترتیب پیدا کردن کار از این طریق نمی تواند پشتیبانی مطمئن برای اخذ اقامت کاری در ترکیه باشد و این امر تنها برای خود شخص مشکل ساز می باشد زیرا بسیاری از کارفرمایان با آگاهی از اقامت غیر قانونی شخص از پرداخت دستمزد سرباز می زنند.پس پیش از ورود به ترکیه از قانونی بودن شغل خود اطمینان حاصل نمایید.
افراد باید در نظر داشته باشند که اخذ ویزای کار در ترکیه در صورت نداشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرما هایا شرکت های معتبر بسیار سخت می باشد.
هر خارجی جهت اشتغال به کار در ترکیه نیاز به یک مجوز کار معتبر خواهد داشت که این مجوز توسط وزارت کار ترکیه و امور اجتماعی ترکیه صادر می شود.اکثر مهاجرها باید مجوز کار خود را همزان با ویزای کار دریافت نمایند.

انواع اقامت ترکیه

انواع اقامت ترکیه

اقامت ترکیه از طریق ازدواج:

انواع اقامت ترکیه :این کار ساده ترین ودر عین حال کم ریسک ترین روش برای اقامت دائم در ترکیه می باشد.
ساده و سریع بودن مراحل ازدواج در ترکیه و عدم نیاز به ویزا اقامت را برای داوطلبان آسان می کند.هنگامی که شما با یک فرد ترک تبار ازدواج می کنید می توانید بعد از سپری کردن ۳ سال از ۵ سال به صورت متوالی درخواست اقامت دائم ترکیه را بدهید.نکته مهم این نوع اقامت این است که مسولان در مدت این ۳ سال مدام پیگیر ،زندگی و مسائل مربوط به زوج هستندبه این دلیل ازدواج شما نباید صوری باشد ،در این صورت به شما اقامت دائم ترکیه تعلق نمی گیرد.
در ادامه به چند نکته از شرایط ازدواج در ترکیه اشاره می شود:
۱_شخصی که با او ازدواج می کنید پناهنده ترکیه نباشد و ملیت ترک داشته باشد.
۲_شخص متقاضی باید از کنسولگری کشور خود در ترکیه تاییدیه مجرد بودن دریافت کند.
۳_لازم به ذکر است دیافت اقامت دائم ترکیه از طریق ازدواجد۳ الی ۵ سال طول می کشد شخص باید در این مدت زمان از روش دریافت اقامت یک ساله ترکیه استفاده کند.
۴_ازدواج باید واقعی باشد در صورت صوری بودن اقامت به شما تعلق نمی گیرد.
۵_شخص ترک تبار باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد در غیر این صورت اجازه پدر و مادر فرد الزامیست.
۶_اگر زن ترک تبار مطلقه باشد باید ۳۰۰ روز ار زمان طلاق وی گذشته باشد.
۷_حضور دو نفر شاهد برای انجام عقد در ترکیه الزامیست.
۸_بعد از رسمی شدن ازدواج زوجین نزد فردی مذهبی رفته و تشریفات صیغه و مهریه را نزد شخص مذهبی انجام می دهند(امام نکاحی)

انواع اقامت ترکیه

انواع اقامت ترکیه

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک:

انواع اقامت ترکیه :افرادی که در ترکیه خانه می خرند ،می توانند به مدت یکسال اقامت موقت دریافت کنند.اگر بعد از یکسال همچنان صاحب خانه باشند و سند آن نیز به نامشان باشد می توانند اقامتشان را تمدید کنند.
کسانی که دنبال اقامت دائم ترکیه هستند باید حداقل ۵ تا ۸ سال اقامت موقت داشته با شند.در این صورت با داشتن بیمه و سایر شرایط اقامت می توانند درخواست اقامت دائم بدهند.
در ضمن این نکته را به خاطر داشته باشید که قیمت خانه ارزان در ترکیه تنها عامل تعیین کننده نیست ،اگر به دنبال خرید خانه در ترکیه هستید ،ممکن است اولین عبارتی که برای جستجو به ذهنتان میرسد قیمت خانه ارزان است .اما باید محتاط باشید که در دام خانه های با قیمت پایین نیفتید،زیرا اکثر این خانه ها بدهی قبلی دارند که شما از آن مطلع نیستید.ویژگی خانه مورد نظرتان باید به گونه ای باشد که در گرفتن سند به نام خودتان با مشکلی مواجه نشوید.
بهتر است قبل از اقدام به خرید خانه در ترکیه مشاوره گرفته و از تجربیات مشاوران اطلاعات کسب کنید.
تهیه و تنظیم:
مدیر گروه اقامتی و مهاجرتی 7 تپه
میلاد نوبری
 

[carousel_post title=”اخبار مهاجرتی ترکیه” desc=”” ad_cat=”‹º›‹²›10509‹²›‹¹›” number=”8″ uniqid=”nasim_5caf6bd014f8b” _array_keys=”{‹²›ad_cat‹²›:‹²›ad_cat‹²›}” _fw_coder=”aggressive” __fw_editor_shortcodes_id=”f5245fed76275d97091c8efa82103413″][/carousel_post]