چگونه از چین کالا وارد کنیم؟

چگونه از چین کالا وارد کنیم؟

پرسودترین کالاهای وارداتی از چین به ایران در سال ۹۹ کدام بودند؟

در این مقاله تصمیم داریم چگونگی واردات کالا از چین را بررسی کنیم و شرکت صادرات و واردات از چین مطمئن را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 برخلاف اینکه بین کشور ایران و چین تعامل بالایی وجود دارد، اما بسیار از بازرگانان و تجار فرآیند وارد کردن کالا از چین را نمی دانند و شرکت های صادرات و واردات از چین را نمی شناسند و یا نمی توانند بهترین شرکت واردات از چین را انتخاب کنند. در این مقاله به همه سوال هایتان در رابطه با واردات کالا از چین پاسخ داده می شود.

چگونه می توان از چین کالا وارد کرد؟

کشور چین یکی از اصلی ترین و مهم ترین کشورهایی است که واردات کالا از آن به ایران زیاد صورت می گیرد و حجم بالایی از واردات کالا به ایران متعلق به این کشور است. مثلا اگر امار سال ۹۹ را بررسی کنید می بینید که کشور چین رتبه نخست را در تجارت با ایران داشته است. حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کالا در سال ۹۹ وارد ایران شده است و مقداری بیشتر از این عدد نیز از ایران به چین صادر شده است.

البته با بررسی آمار سالهای گذشته نیز می بینید که معمولا دو کشور چین و امارات رتبه های اول و دوم واردات کالا هستند و بعد از این دو کشور ترکیه، آلمان و کره جنوبی حجم زیادی از صادرات کالا به ایران را به خود اختصاص داده اند.

حجم بالای تجارت با چین سبب شده بازرگانان و افراد زیادی درصدد واردن کردن کالاهایی مانند لباس یا گوشی موبایل از چین باشند. ولی برای بسیاری از افراد سوال است که چگونه باید واردات از چین را انجام دهند و مراحل وارد کردن کالا از چین به چه صورت است؟

چگونه از چین کالا وارد کنیم؟

وارد کردن کالا از چین به تسلط به زبان چینی و فرهنگ آنها، اطلاع از قوانین و مقررات تجارت، نیازهای وراداتی در کشور و … بستگی دارد. این موضوع چیزی نیست که همه افراد بتوانند آن را انجام دهند. به همین دلیل به دنبال شرکت صادرات و واردات از چین مطمئن می‌گردند. بعد از بررسی شرکت های مختلف، تصمیم گرفتیم شرکت بازرگانی ام تی رویال  را به شما معرفی کنیم.

این شرکت از مطمئن ترین شرکت های بازرگانی برای واردات و صادرات کالا است که با شماره ثبت 908913 در ترکیه و با نام تجاری MTROYAL COMPANY در کشور چین فعالیت می کند. همچنین با نام تجاری  MTROYAL ULUSLAR ARASİ در کشور آلمان نیز خدمات مربوط به واردات و صادرات کالا را انجام می دهد.

خب به سراغ روند واردات کالا بر می گردیم. برای وارد کردن کالا اصلی ترین و مهم ترین نکته ای که باید بدانیم این است که چه کالاهایی برای وارد کردن بهتر است و کدام کالاهای نیازهای بیشتری از کاربران را برطرف می کنند. برای تجارت با هر کشوری باید نسبت به بازار آن کشور شناخت خوبی داشته باشید.

کالاهای وارداتی محبوب آن، کالاهای صادرات محبوب و قوانین و مقررات مربوط را بشناسید. بخش زیادی از واردات کالا در ایران از کشور چین انجام می شود زیرا این کشور با تحریم ها همراهی نکرده و ارتباط خود را با ایران حفظ نموده است. بنابراین وارد کردن کالا از چین کار بسیار سخت یا پیچیده ای نیست.

همچنین قابل ذکر است که تولید کنندگان چینی نسبت به نیازهای مصرف کنندگان ایرانی و بازار ایرانی، شناخت خوبی دارند و معمولا اجناس آنها با سلیقه مصرف کنندگان ایرانی همخوانی دارد. برای مثال می توانیم به خودروهای شاسی بلند چینی یا موبایل های چینی اشاره کنیم که تواسته اند حجم زیادی از بازارهای ایران را از آن خود کنند.

چه کالاهایی بهترین اجناس وارداتی از چین هستند؟ 

راهنمای خرید لوازم یدکی ماشین ‎آلات صنعتی

به جای تکیه بر اظهارات یا شنیده‌ها در مورد بهترین کالاهای وارداتی از چین به سراغ وب سایت اتاق بازرگانی تهران می رویم. این سایت لیست کالاهای وارداتی را در گروه های زیر منتشر کرده است که حجم زیادی از کالاهای وارداتی در این دسته ها قرار گرفته اند:

1. قطعات صنعتی و ماشین‌آلات

2. لوازم جانبی اتومبیل

3. کاغذ

4. قطعات و لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر

5. مواد اولیه شیمیایی و معدنی

6. قطعات ساختمانی و لوازم خانگی

واردات جزئی از چین شامل چه کالاهایی می شود؟

لوازم جانبی موبایل کامپیوتر و تبلت از چه موادی ساخته می شوند؟

چگونه از چین کالا وارد کنیم

برخی از تجار و بازرگانان به دنبال برطرف کردن نیازهای خاصی از مصرف کنندگان ایرانی هستند و می خواهند واردات جزئی کالا از چین را انجام دهند. کالاهایی که معمولا در این دسته قرار می گیرند عبارت اند از:

1. موبایل و لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر

2. قطعات و لوازم پلاستیکی

3. وسایل مربوط به خیاطی

4. کاغذ دیواری و موارد مشابه

5. لوازم خانگی

6. انواع وسایل روشنایی و لامپ

7. انواع شیرآلات و اتصالات لوله‌کشی

8. لباس مردانه و زنانه

9. پارچه و انواع مختلف آن

10. پیچ و مهره  و …

چگونه از چین کالا وارد کنیم

چگونه از چین کالا وارد کنیم

واردات از چین چه هزینه هایی دارد؟

برای وارد کردن کالا از کشورهای دیگر مستلزم است هزینه هایی را پرداخت کنید. البته این هزینه ها وابسته به مواد مختلفی هستند. مثلا ایا کالای وارداتی به آزمایشگاه رفتن یا انبار شدن نیازی دارد؟ بعضی از بازرگانان نیز با مشورت با گروه کاربلد و مجرب در زمینه واردات و صادرات کالا هزینه های خود را تا حد زیادی کاهش می دهند. زیرا معمولا شرکت های تجاری دارای تجربه و مهارت زیادی در امر واردات کالا هستند. برای مشورت و راهنمایی گرفتن از مشاوران شرکت ام تی رویال کافی است تماس بگیرید.

قیمت تمام شده کالای خریداری شده همچنین به انتخاب نوع حمل و نقل آن نیز بستگی دارد و می تواند هزینه کالا را کاهش یا افزایش دهد به طور کلی موارد زیر هزینه های واردات کالا هستند:

1. هزینه ای که بابت خرید کالا در کشور چین پرداخت کرده اید 

2. هزینه بازرسی کالا  

3. هزینه های گمرک 

4. هزینه ثبت سفارش و تخصیص ارز 

5. هزینه جابه جایی و حمل و نقل کالا 

6. هزینه انبار داری 

7. هزینه ترخیص کالا  

8. بیمه بار  

البته توجه داشته باشید برخی از کالا ها و قطعات شامل تخفیف ها و معافیت هایی هستند که می تواند هزینه تمام شده واردات را کاهش دهد.

چگونگی وارد کردن کالا از چین 

چگونه از چین کالا وارد کنیم

چگونه از چین کالا وارد کنیم

برای صادرات و واردات کالا، ایران گمرک ها، بندرها و فرودگاه های متنوعی دارد که طبق بررسی آمارها، بیشتر واردات کالا از چین از طریق این بنادر، گمرک ها و … انجام شده است. مثلا سال گذشته و در چند ماهه اول سال، گمرک منطقه شهید رجایی حدود 200 میلیون دلار واردات کالا داشته است. از گمرک های مهم وارد کردن کالا از چین می توان موارد زیر را نام برد.

1. بندر امام خمینی (ره)

2. منطقه آزاد تجاری چابهار

3. منطقه ویژه بوشهر 1

4. غرب تهران

5. گمرک منطقه ویژه شهید رجایی

6. فرودگاه امام خمینی (ره)

7. منطقه ویژه اقتصادی بم

8. تهران امور واردات

حمل و نقل از کشور چین به سه روش هوایی، دریایی و زمینی انجام می شود که در میان گمرک های نام برده شده هر سه این روش ها امکان پذیر هستند. انتخاب هر کدام از آن ها کاملا به میزان بودجه ای که در نظر گرفته اید، نوع کالا و هزینه حمل آن وابسته است. برای مثال برخی از کالا ها مانند مواد غذایی و خوراکی لازم است سریع تر به مقصد برسند در صورتی که باقی اجناس بدین شکل نیست.

چگونه از چین کالا وارد کنیم

چگونه از چین کالا وارد کنیم

شرکت بازرگانی ام تی رویال از مطمئن ترین شرکت های واردات و صادرات کالا

برای واردات و صادرات به یک کشور نیاز است توانایی ها و مهارت های متفاوتی داشته باشید. هم چنین قوانین و مقرارت تجاری، تغییرات مکرر این قوانین، شرایط فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و … باعث می شوند این روند پیچیده تر و سخت تر شود. به همین دلیل لازم است قبل از انجام هر کاری با متخصصان و افرادی که در این زمینه دارای تجربه و مهارت هستند، مشورت کنید.

شرکت بازرگانی ام تی رویال دارای کادری مجرب و پارسی زبان است که در کشور چین و در شهر گوانجو مستقر هستند. این شرکت کلیه خدمات مربوط به واردات کالا از چین را انجام می دهد در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه. خدماتی مانند  منبع یابی کالا ، مذاکره، عقد قرارداد ، بازرسی کالا امکان دریافت کالا، انبارداری، انجام حمل ونقل دریایی و هوایی به  مقصد بنادر ایران و امارات و ترخیص کالا توسط شرکت ام تی رویال  انجام می شوند.

در ضمن شرکت شرکت ام تی رویال در زمینه  خرید، حمل و ترخیص کالا و کلی امور کارگو در گوانجو و کارگو در شنزن و شانگهای وایو و … شامل فرایند تحویل کارتن ها و پالت های مشتریان از تولیدکنندگان یا فروشنده های چینی ، شمارش کالا، بازرسی کمی و کیفی کالا به هنگام بارگیری درچین، بسته بندی، انبارداری و ارسال کالا به سمت بنادر ایران و دبی نیز شما را همراهی می کند. همین الان با این شرکت تماس بگیرید و از 0 تا 100 در مورد واردات کالا از چین راهنمایی و همراهی این شرکت مطمئن تجاری را دریافت کنید.

چگونه از چین کالا وارد کنیم

چگونه از چین کالا وارد کنیم

تماس با شرکت ام تی رویال

00902122582323 دفتر مرکزی
00905377983495 موبایل واتس اپ
اینستاگرام شرکت:MTROYALCOMPANY
ثبت سفارش و درخواست مشاوره
www.mtroyal.com.tr/fa
Royal@mtroyal.com.tr

مطالب پیشنهادی شرکت ام تی رویال برای مطالعه

شرکت بازرگانی واردات از چین

چرا واردات از چین با شرکت ام تی رویال

واردات از چین

واردات کالا از چین بدون سرمایه

صفر تا صد واردات کالا از چین

مراحل واردات کالا از چین

معرفی شرکت بازرگانی چینی در ایران

شرکت بازرگانی چین و بازار های معتبر چین در این حوزه

صادرات به چین توسط شرکت ام تی رویال

واردات از چین توسط شرکت ام تی رویال

شرکت بازرگانی خرید از چین و مراحل انجام این کار

شرکت بازرگانی واردات از چین China