بیمه حمل و نقل دریایی از چین

خساراتی که هنگام حمل و نقل واردات از چین اتفاق می‌افتند امری شایع است و بیشتر از ان چیزی است که صاحبان کسب و کار و تاجرین تصور می‌کنند. چه در کارخانه، چه در بندر بهنگام بارگیری و چه در بندر مقصد، با محموله با ظرافت برخورد نمی‌شود.

در چنین مواقعی، بیمه حمل و نقل با پوشش خسارات وارده تنها چیزی است که تجارت شما را نجات داده و آن را برقرار می‌سازد. اگر بیمه نامه حمل و نقل را امضا نکنید، قادر به ادعای هیچگونه غرامتی نخواهید بود.

 

چطور محموله خود را بیمه کنید؟

روش های بسیاری برای بیمه کردن محموله وجود دارد. جدول زیر دو روش را که میتوانید از آن استفاده کنید توضیح داده است.

الف: سفارش حمل و نقل بصورت CIF

اصطلاح CIF مخفف هزینه، حمل و نقل و بیمه می‌باشد. طبق تعریف، زمانی که بر اساس شرایط CIF محموله‌ای خریداری کنید (که شامل حمل از کارخانه به بندر مقصد می‌باشد) محموله شما بیمه شده است. در واقع فروشنده مسئولیت  حمل محموله شما تا بند مقصد و بیمه محموله را برعهده میگیرد.

ب: سفارش بیمه حمل نقل از طریق متصدی حمل و نقل (روش پیشنهادی)

خرید بیمه از طریق متصدی حمل و نقل شفافیت و کنترل بیشتری را برای شما فراهم می‌آورد. اولا، میتوانید بیمه ای را درخواست کنید که بطور ویژه همه چیز از حمل و نقل داخلی در چین گرفته تا بارگیری، حمل و نقل دریایی و تخلیه بار را پوشش می‌دهد.

بیمه همانطور که اشاره شد به طور پیش فرض از ویژگی‌های CIF می‌باشد. اگر اینکوترم دیگری انتخاب کنید باید با عرضه کننده یا متصدی حمل و نقل خود در رابطه با ضرورت بیمه شدن محموله تان صحبت کنید.

مجموعه ایران اطلس آماده حمل بار انجام کلیه تشریفات گمرکی و بیمه مطمئن بار شماست.