خرید فروش املاک درترکیه

ما وقت و پول مشتریان خود را بسیار ارزشمند می دانیم. به ویژه سپاسگزار و قدردان آنها هستیم که تصمیم گرفتند خانه دوم خود را در کشور زیبا و آفتابی ترکیه بخرند. این برای ما بسیار مهم است، چرا که ما خود مدت طولانی ست در اینجا زندگی و فعالیت می کنیم، این کشور را می دانیم و دوست می داریم. به همین دلیل ما می خواهیم که خواسته های شما در اینجا بنحو احسن و بدون هیچ مشکلی براورده نماییم و هدف شما تحت الشعاع اعمال افراد بی کفایت، واسطه ها و عموماً دزدان قرار نگیرد. هر کسب و کاری، بخصوص امور املاک و مستغلات، پیش از همه نیاز به دانش و مهارت و تجربه دارد. برای آنکه هنگام چنین انتخاب مهم، اشتباهی صورت نگیرد، ما می خواهیم به چند عواملی تأکید کنیم که به نظر ما هنگام تصمیمگیری در مورد خرید املاک در ترکیه ، باید به آنها توجه ویژه ای بشود

انتخاب شرکتها یا املاک ومستغلات
قبل از شروع جستجو و انتخاب املاک در ترکیه ، به انتخاب مشاورین املاک بسیار توجه کنید، چرا که این شرکت در آینده شریک قابل اعتمادوضامن درست انجام شدن معامله شما،نه تنها درفرایندخرید،بلکه درآینده نیز خواهد بود.

اگر در نجابت و مهارت شرکت املاک یا آژانس مسکنی که قرار است در آینده با آن همکاری بکنید، صد درصد مطمئن نباشید، تصمیمگیری نکنید، زیرا این میتواند منجر به عواقب بسیار منفی بشود، مانند:

  — دریافت اطلاعات نادرست در مورد املاک خریداری شده توسط شما و روند ثبت املاک به نام شهروند خارجی

  — به انجام منطقی نرساندن معامله.

  — بی تفاوتی به مسائل و مشکلات شما که ممکن است در فرایند خرید، ثبت نام و دیگر خدمات پیش آید.

خیلی مهم است که از میان مشاورین املاک معرفی شده در بازار املاک ترکیه، بدون اشتباه مشاورین املاک حرفه ای "خود" را انتخاب کنید.

در هنگام این انتخاب مهم، به ضوابط و پارامترهای زیر توجه ویژه ای بکنید:

1) آیا شرکت مورد نظر شما در ترکیه رسماً ثبت نام شده است و اسناد و مجوز انجام فعالیت های تجاری را دارد؟ و یا این شرکتی است تنها با پروژه یکروزه با تلفن همراه و سایت، بدون دفتر، با کارمندان ثبت نشده در وزارت کار، بدون تجربه ومتناسباً بدون مسئولیت؟

2) آیا مدیران و کارکنان این شرکت مجوزهای خاص و مدارکی برای انجام فعالیت های املاک و مستغلات را دارند؟

3) تجربه کاری این شرکت در بازار املاک چگونه است و این شرکت از چه مدتی وجود دارد؟ این فقط یک شرکت ساختمانی محدود به پروژه ها و املاک خود است یا شرکتی ست حرفه ای و با پایگاه بزرگ اطلاعاتی که اغلب در آن می توان پیشنهادات ویژه را پیدا کرد که ارزانتر از قیمت ارائه نموده بسیاری از خود سازندگان املاک و مسکن باشد؟

4) آیا در نمایشگاه های بین المللی مسکن شرکت نموده است و دیپلم یا گواهی حضور در نمایشگاه های بین الملی که تأیید کننده این مدعا باشد را دارا است؟

5) تا امروز چند معامله فروش ملک را برای شهروندان خارجی انجام داده است؟ این مورد خیلی مهم و شایان توجه خاص است چرا که روال ثبت املاک به اسم شهروند خارجی با روال استانداردی که برای شهروندان ترکیه اعمال می شود، خیلی تفاوت دارد.

6) تا چه اندازه فعالیت های این شرکت گسترده است؟ آیا در مناطق مختلف دفاتر خود را دارد و با کدام کشورها همکاری می کند؟ آیا این شرکت سازنده و دارای پروژی خود میباشد؟

7) آیا این شرکت می تواند به اندازه کافی پیام ها و بازخوردهای مثبت مشتریان خودرا در اختیار شما قرار بدهد که در حال حاضرچه تعداد از خریداران از این شرکت راضی هستند؟

8) آیا این شرکت به شما خدمات پس از خرید را نیز ارائه می کند که به هرچه زودتر و آسان تر مطابق شدن شما به نظام و فرهنگ و رسوم این کشورکه برای شما ناشناس است کمک بکند؟ (این خدمات شامل استقبال شما در فرودگاه و بدرقه نمودن، کنترل و مدیریت املاک در طول زمان عدم حضورشما، پرداخت تمامی مالیات و آب و برق و… به وکالت از طرف شما ، کمک درخرید مبلمان ولوازم خانگی، امکان اجاره دادن املاک شما به وکالت از طرف شما، کمک دراخذ گواهی بیمه،وغیره.)

انتخاب املاک
1) نخستین ومهم ترین قدم در انتخاب املاک،انتخاب مکان و محل املاک است. محل خوب جزء جدایی ناپذیر هم برای تفریح و هم برای زندگی بوده اینچنین امکان می دهد از وقت خود صرفه جوی کنید. البته سوال کنید که مسکن و یا املاک انتخاب شده توسط شما تا چه اندازه از نقاط اصلی ارتباطی شهر یا منطقه و بطور کلی از اتوبانها،مغازه ها، سواحل و غیره دور و یا نزدیک است. همچنین مطمئن بشوید که منطقه ای که ملک در آن واقع شده است تا چه اندازه برای شما و فرزندان شما امن و راحت است. فراموش نکنید که در هر منطقه قیمت گذاری به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند: دوری از فرودگاه، توسعه زیرساختها، وضع آب و هوا، ارزش زمین نزد خانه، اعتبار محل و غیره.

2) توجه خاصی به کیفیت ساخت و سازبنا بکنید (در آنتالیا مخصوصاً به عایق زیربنا و دیوار، ساختار بام و زیرزمین، کیفیت موادی که در ساخت و ساز بنا استفاده شده است،توجه کنید.)

3) بازار امروزه املاک اغلب بناهای را پیشنهاد می کند که قیمت آنها شامل مجموعه ای از لوازم خانگی نیز می شود (برای مثال، یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز،سیستمهای تهویه مطبوع و …). اطمینان حاصل کنید که این لوازم دارای کیفیت خوب و گواهی نامه گارانتی و برگه ضمانت باشند.

4) در صورت امکان، با استفاده از معیارهای مانند کیفیت، اندازه و محل، قیمت های املاک منطقه انتخاب خود را از شرکت های مختلف، مقایسه نماید.

5) از شرکتی خریداری کنید که فروشنده املاک آن قابل اعتماد است، خواه شخص حقیقی باشد ، خواه یک شرکت ساختمانی. به یاد داشته باشید که یک آژانس املاک حرفه ای تنها با شرکت ها و مالکان خصوصی آزموده شده همکاری می کند و هیج وقت شما را در موقعیت خطرناک قرار نمی دهد و ریسک سرمایه گذاری شمارا به حد اقل کاهش نمی دهد. بدون شک شایسته است که به توصیه های حرفه ای چنین شرکتی گوش بدهید.

6) تمام اسناد مرتبط با املاک خریداری شده توسط شما را درخواست کنید، اعم از تاپو و برگه اسکان ( شناسنامه فنی بنا)، اسناد شرکت ساختمانی و تمام اسناد آژانسی املاک. اگر سندی را در اختیار شما قرار ندهند، لطفاً مراقب باشید.

7) همچنین به یاد داشته باشید که قرارداد آگاهانه وبدون اشتباه نوشته شده خرید و فروش- یگانه سندی است که از نظر قانونی شما را تا دریافت تاپو (سند مالکیت ملک) محافظت می کند. قرارداد مذکور که به زبان ترکی و زبان مادری شما نوشته می شود، شامل حقوق و تعهدات طرفین مطابق با قوانین ترکیه بوده، خصوصیات کامل املاک خریداری شده شما و شرایط و زمان پرداخت را مشخص می کند.این سند درسه نسخه تنظیم شده هر یک از نسخه ها بترتیب توسط خریدار، آژانس و یا واسطه و صاحب املاک به امضاء می رسد.

تذکر: تنها با امضاء سه طرف، قرارداد معتبر بوده و جنبه قانونی پیدا خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که انتخاب درست شرکت واقعاً حرفه ای نه تنها با انتخاب درست املاک مورد جستجو، بلکه با درخواست صحیح و بدون اشکال تاپو ، انجام صریع تمام معاملات و حمایت مستمر در مدت اقامت شما در این کشور آفتابی مساعدت خواهد کرد.