فایده‌ی شگفت‌انگیز مصرف شکلات در بارداری

فایده‌ی شگفت‌انگیز مصرف شکلات در بارداری

هشت فایده‌ی شگفت‌انگیز مصرف شکلات در بارداری

به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین دلیل تمایل زنان باردار به خوردن شکلات در دوران بارداری، اثر مثبت آن در پیشگیری از عارضه‌های خاص دوران حاملگی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هاست.

اما هر شکلاتی نه ما به شما پیشنهاد می دهیم با استفاده از شکلات هایی که از بهترین نوع پودر کاکائو و کره کاکائو تهیه شده استفاده نمایید

برای نمونه از استانداد های مواد اولیه لاتامارکو دیدن فرمایید.

مصرف شکلات در بارداری

مصرف شکلات در بارداری

latamarko cocoa powder

شکلات تلخ و جلوگیری از بروز مسمومیت حاملگی و مصرف شکلات در بارداری

پره‌اکلامپسی یکی از علل شایع بسیاری از تولد‌های نوزادان نارس است که زندگی بسیاری از فرزندان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. این وضعیت اغلب در زنان باردار با فشار خون بالا رخ می‌دهد. هنگامی که فشار خون یک زن باردار افزایش می‌یابد، می‌تواند منجر به تشنج فرد شود. همچنین ممکن است به لخته شدن خون و همچنین آسیب در کبد منجر گردد. در برخی از موارد، مسمومیت حاملگی عملکرد کلیه‌ها را مختل می‌کند. با توجه به گزارش‌های به دست آمده، ماده‌ی تئوبرومین موجود در کاکائو می‌تواند به جلوگیری از این بیماری کمک کند. به احتمال زیاد زنانی که مصرف منظم شکلات در بارداری دارند، پنجاه درصد کمتر از پره‌اکلامپسی در طول بارداری رنج می‌برند.

مصرف شکلات در بارداری و تنظیم فشارخون

کاکائویی که به عنوان شکلات مصرف می‌شود، حاوی تئوبرومین است که در تنظیم مناسب فشار خون در زنان باردار نقش مؤثری دارد. این ماده در شکلات می‌تواند به حفظ فشار خون مناسب در عروق خونی کمک کند.

مصرف شکلات در بارداری و تولد نوزادان شادتر

محققان فنلاندی ادعا می‌کنند که مصرف شکلات می‌تواند بر رفتار جنین در آینده تأثیر بگذارد. مطابق این گزارش‌ها زنان بارداری که به صورت افراطی در دوران بارداری خود شکلات می‌خورند، با احتمال بیشتر نوزادان شادتر و سرزنده‌ای متولد خواهند کرد. نوزادان این مادران پر جنب و جوش و شاد هستند و این نتیجه‌ی وجود یک ماده‌ی شیمیایی در شکلات است که از طریق جفت به جنین منتقل می‌شود.

مصرف شکلات در بارداری حاوی آنتی‌اکسیدان

این ماده‌ی لذیذ و شیرین سرشار از فلاونوئیدها است که حاوی آنتی‌اکسیدان‌‌های قوی هستند. زنان باردار می‌توانند از خواص آنتی‌اکسیدانی فلاونوئیدها به طور خاص در بهبود ایمنی بهره‌مند شوند. این ماده همچنین می‌تواند با سرطان‌های خاص مبارزه نموده و به دستگاه قلبی عروقی کمک کند.

شکلات غنی از آهن، منیزیم و دیگر محتویات تغذیه‌ای

منیزیم کمک قابل توجهی به متابولیسم اسید چرب می‌کند. زنان می‌توانند از این مواد مغذی موجود در شکلات در طول مدت زمان بارداری خود بهره‌مند شوند.

شکلات و پیشگیری از بیماری‌های قلبی

توانایی شکلات تلخ در جلوگیری از بیماری‌های قلبی را می‌توان به خواص آنتی‌اکسیدانی آن نسبت داد.

شکلات و مدیریت کنترل وزن و کاهش سطح کلسترول

زنان باردار باید شکلات مصرفی خود را از انواع شکلاتی که حاوی چربی و شکر کمتری هستند، انتخاب نمایند. مصرف متوسط شکلات تلخ می‌تواند به کاهش کلسترول در زنان باردار کمک کند.

شکلات و تسکین استرس

شکلات آرامش‌بخش است و بدون شک می‌تواند به بهبود خلق‌وخوی یک زن باردار کمک کند. با این حال، مصرف هر ماده‌ای بیش از حد می‌تواند مضر باشد و نه سودمند. بنابراین، زنان باردار باید شکلات را در حد اعتدال مصرف کنند.

تاثیر شکلات تلخ بر جنسیت جنین