چرا ایرانیان عاشق ترکیه هستند

چرا ایرانیان عاشق ترکیه هستند

چرا ایرانیان عاشق ترکیه هستند

ایرانیان عاشق ترکیه :به گزارش ام تی رز از مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و املاک ام تی رویال اقای مجید معینی علتهای اشتیاق ایرانیان در ترکیه را عوامل متعددی میداند که از ان جمله میتوان به موارد زیر اشاره نمود

ایرانیان عاشق ترکیه

ایرانیان عاشق ترکیه

در چند سال اخیر به دلایلی که بارها آنها را بیان کردیم، مانند همسایگی با ایران، نزدیکی فرهنگ و دین رسمی این دو کشور، حضور ایرانیان به تعداد چشمگیری در این کشور، هزینه های پایین زندگی و … باعث شده ایرانیان بیشتری به ترکیه مهاجرت کنند، ملک بخرند و یا شرکت ثبت نمایند.

او با بیان آمارهایی درباره معاملات املاک می‌گوید: «در طول سال ۲۰۱۷، ایرانی‌ها ۷۴۵ واحد خرید ملک در ترکیه داشتند و ایران از نظر خرید خانه توسط اتباع خارجی در ترکیه در ردیف‌های هشتم و نهم قرار داشت. در ۶ ماه گذشته از سال ۲۰۱۸، بیش از هزار واحد خرید انجام شده که ۹۴۴ واحد به ثبت نهایی در ثبت اسناد ترکیه رسیده است.

این آمارها نشان می‌دهد که خرید ایرانی‌ها از واحدهای ملکی افزایش چشمگیری داشته به حدی که رتبه ایران از ردیف هشتم – نهم به ردیف سوم رسیده است.»

ایرانیان عاشق ترکیه

آقای معینی البته تایید کردند که:

بیشتر ایرانیان وقتی متوجه میشوند در ترکیه مالکیت صد درصد میباشد و ارزش افزوده خوبی در کنار اجاره بدست میاورند نسبت به خرید اقدام کرده و سپس بیشتر از 40 درصد آنها ملک را به اجاره میدهند. و این موضوع برای آنها توجیه خوبی دارد.

در مورد ثبت شرکت در ترکیه هم اینگونه بیان می شود:

بنابر اعلام رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه تعداد شرکت‌های ثبت شده ایرانی در ترکیه در سال جاری افزایش یافته است.

آقای ابراهیمی در گفت و گویی که با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به ثبت بیش از ۱۵۰ شرکت‌ ایرانی در شهرهای استانبول، آنتالیا، ازمیر و آنکارا اشاره کرده است.

ایرانیان عاشق ترکیه

او همچنین گفته:

آنها این شرکت‌های جدید را به این علت در این کشور تاسیس می‌کنند تا راحت‌تر بتوانند کالاهای خود را از طرق شرکت‌های وابسته به ترکیه یا حوزه اروپا وارد کنند.

خبرگزاری ایرنا اخیرا با استناد به داده های مرکز آمار ترکیه گفته بود که شهروندان ایرانی با خرید ۹۴۴ واحد مسکونی در شهرهای مختلف این کشور، بیشتر از سه برابر مدت مشابه سال قبل، در این کشور خانه خریده‌اند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید:

اطلاعات ضروری در مورد اقامت و زندگی در ترکیه

بهترین کسب و کارها در ترکیه کدامند؟

آسانترین روش گرفتن اقامت ترکیه ترکیه در سال ۲۰۱۹

گام به گام مهاجرت به ترکیه

نیازمندیهای ترکیه