خرید در ترکیه

خرید در ترکیه

 

خرید در ترکیه

 

خرید در ترکیه قبل از اینکه ما برای خرید در ترکیه تصمیم بگیریم باید تحقیق نماییم که در مرحله اول چه چیزی نیاز داریم بخریم و دوم اینکه آیا محدودیتی در وارد کردن آن به ایران داریم یا نه؟ و در مرحله سوم آیا این خرید توجیه اقتصادی دارد و یا خیر؟
ما برای توضیح انواع خرید که در ترکیه میتوانید انجام دهید تیترهای زیر را جمع بندی نموده ایم تا هر کدام را مختصرا توضیح دهیم. تا شما کاربران عزیز سایت ام تی رز با آگاهی تمام نسبت به خرید از ترکیه اقدام نمایید.
مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول

 

بازار های پر بازدید استانبول ترکیه، در کدام مرکز خرید ارزان خرید کنیم؟

خرید در ترکیه در شهرهای بزرگی مثلاستانبول که دارای مراکز خرید متنوع و متعدد است بسیار مشکل است چرا که وجود این گستردگی، انتخاب مرکز خرید با قیمت مناسب را  در این میان گیج کننده و دشوار می کند. از این رو پیدا کردن مراکز خریدی که کالاهای خوب با قیمت مناسب عرضه می کنند یک هنر محسوب می شود،  با این حال، در استانبول هزاران هزار مغازه مختلف و مغاره دار قهار وجود دارد که منتظر شکار و گمراه کردن شما هستند.

اما  همیشه راهی برای فرار از تله های پیش بینی شده این فروشندگان وجود دارد، ما برترین بازار های استانبول و مراکز خرید ارزان استانبول را به شما معرفی خواهیم کرد تا لذت خرید مناسب با خیالی آسوده را تجربه کنید :

مرکز خرید شماره ۱ استانبول : بازار بشیکاش استانبول –  Beşiktaş

در دل منطقه بشیکاش بازاری وجود دارد که در آن می توانید مغازه های مختلف و اما محبوبی را پیدا کنید، این مغازه ها اجناس خوبی  را در مناسبترین و ارزان ترین قیمت عرضه می کنند در این بازار می توانید لباس های دسته دوم از گران ترین برند های روز دنیا مانند Topshop و  Asos ، لباس های شیک ارزان قیمت، ادکلن، لوازم آشپزخانه و هر هر آنچه که می خواهید را پیدا کنید. اگر به دنبال خردیدی ارزان در استانبول هستید، حتا سری به این بازار بزنید تا در کنار خریدی ارزان، از نزدیک فرهنگ و زندگی مردم ترکیه را لمس کنید.

 

بازار بشیکاش در تمام روز های هفته بسیار شلوغ بوده و مملوء از حمعیت است، از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که صبح زود را برای بازدید و خرید از این بازار انتخاب کنید.

نشانی مرکز خرید بشیکاش استانبول ترکیه :

بازار بشیکاش استانبول بر روی نقشه

مرکز خرید شماره ۲ استانبول : مرکز خرید بی اوغلو ایش استانبول – Beyoğlu

مرکز خرید بی اوغلو یکی از مراکز خرید محبوب و مشهور استانبول ترکیه است که توسط همه بازدیدکنندگان پیشنهاد می شود.  ای مرکز خرید مخصوص کسانیست که می خواهند اجناس خوب را در قیمت مناسبی بخرند و از حراجی های بسیار فوق العاده ای خرید کنند.

در مرکز خرید ارزان بی اوغلو ایش انواع لباس ها از برند های معتبری نظیر Zara، H&M و  Mango در رنج قیمتی ۲۵ لیره  تا ۳۰ لیره  و انواع سوغاتی های استانبول از لباس تا زیور آلات به چشم می خورد.

نشانی مرکز خریدبی اوغلو استانبول – Beyoğlu :

ترکیه، استانبول، اواسط خیابان استقلال

مرکز خرید بی اوغلو بر روی نقشه

بازار خرید شماره ۳ استانبول : شنبه بازار Bakırköy

هر آخر هفته در روز های شنبه، بازار Bakırköy را از دست ندهیدو در ایت بازار همه چیز از غذا گرفته تا لوازم دکوریه خانه، لباس و…. را می توانید با قیمتی ارزان تهیه کنید. اما علاوه بر فروش اجناس خوب در قیمت مناسب و فروشندگان محلی خون گرم، موضوع دیگری این بازار را جالب تر از بقیه بازار های استانبول کرده  و آن هم مردان فروشنده در لباس های زنانه است. این فروشندگان برای جلب مشتری لباس های زنانه می پوشند، کلاه گیس می گذاردند و به صورتی کاملا جالب  تغییر ظاهر می دهند. حتی اگر قصد خرید ندارید تماشای فروشندگان این بازار خنده را بر روی لبان شما خواهد آورد.

به شما توصیه می کنیم که پیش از ترک کردن این بازار، یک فنجان چای خوش رنگ و خوش طمع در کیوسک های کنار این بازار بنوشید.

نشانی شنبه بازار باریکوی استانبول :

شنبه بازار باریکوی استانبول بر روی نقشه

بازار خرید شماره ۴ استانبول : بازار کادیکوی استانبول – Kadıköy :

بازار کادیکوی یکی دیگر از بازار های ارزان قیمت استانبول است که تنها در روز هیا سه شنبه و جمعه باز است. در این بازار با کوهی از لباس روبه رو می شوید که معمولا به دلیل قیمت مناسب آنها در بین خانم ها و مردان جوان محبوب است.

نشانی بازار خرید کادیکوی  استانبول – Kadıköy  :

ترکیه، استانبول، خیابان Bahariye در محله Kadıköy

بازار کادیکوی استانبول بر روی نقشه

مرکز خرید شماره ۵ استانبول : مرکز خرید ترکوز – Terkoz Pasajı :

پاساژ ترکوز  یکی دیگر از مراکز خرید ارزان قیمت استانبول می باشد، در این مرکز خرید ارزان می توانید انواع لباس ها را در قیمت های مناسب از برند های مختلف خریداری کنید. نرخ قیمت ها در پاساژ ترکوز ۳.۵ لیره تا ۲۰ لیره می باشد.

نشانی مرکز خرید ترکوز استانبول ترکیه – Terkoz Pasajı:

ترکیه، استانبول، منظقه تکسیم، خیابان استقلال

مرکز خرید ترکوز استانبول بر روی نقشه

خرید در ترکیه با دلار یا لیر؟

خرید در ترکیه با دلار یا لیر؟

خرید در ترکیه با دلار یا لیر؟

واحد پول ترکیه چیست؟

لیره ترک که به صورت TRY و یا TL نشان داده می‌شود، یکای پول کشور ترکیه بوده و یکای خرد آن نیز کروش می‌باشد. هر صد کروش برابر با یک لیره می‌باشد. هر لیره ترکیه در حال حاضر (مهر ماه ۱۳۹۶) برابر حدود ۹۵۰ تومان می‌باشد. در حال حاضر اسکناس‌های استفاده شده در این کشور ۵،۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ لیره‌ای بوده و سکه‌های رایج در ترکیه نیز ۱ لیره‌ای و ۱، ۵، ۱۰، ۲۵ و ۵۰ کروش هستند که البته سکه یک کروشی در این کشور خیلی به ندرت استفاده می‌شود. همچنین در استفاده از اسکناس‌های لیره دقت داشته باشید. چرا که برای مثال اسکناس‌های ۵ و ۵۰ لیره‌ای بسیار شبیه به یکدیگر هستند.

اما با توجه به توریستی بودن ترکیه و مسافرین زیادی که سالانه از اقصی نقاط جهان به این کشور هجوم می‌آورند، ارزهای دیگری از جمله دلار آمریکا و یورو نیز در اکثر مناطق گردشگری، رستوران‌ها و مراکز خرید آن پذیرفته می‌شوند. به همین دلیل در سفر به این کشور در بسیاری از مکان‌ها ممکن است کالاهایی را مشاهده کنید که قیمتشان به یورو هستند. ولی توجه کنید که اگر برای خرید این کالاها به جای یورو، لیره ترکیه پرداخت کنید، برایتان به صرفه‌تر خواهد بود.

اگر در هر زمینه ای وارد خاک ترکیه شدید و نیازمند راهنمایی بیشتر بودید مشاوران مجموعه حقوقی تبلیغاتی ام تی رز به صورت کاملا رایگان آماده مشاوره رایگان با شما عزیزان میباشد .

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید:

اطلاعات ضروری در مورد اقامت و زندگی در ترکیه

بهترین کسب و کارها در ترکیه کدامند؟

آسانترین روش گرفتن اقامت ترکیه ترکیه در سال ۲۰۱۹

گام به گام مهاجرت به ترکیه