واردات پودر کاکائو از ترکیه

واردات پودر کاکائو از ترکیه

واردات پودر کاکائو از ترکیه با شرکت ام تی رویال

خرید پودر کاکائو ترکیه – واردات پودر کاکائو – پودر کاکائو s8 – قیمت پودر کاکائو کیلویی

خرید پودر کاکائو ترکیه – واردات پودر کاکائو – پودر کاکائو s8 – قیمت پودر کاکائو کیلویی

واردات پودر کاکائو از ترکیه

واردات پودر کاکائو از ترکیه

واردات پودر کاکائو از ترکیه:پودر کاکائو (انگلیسی: Cocoa solids) پس از اینکه کره کاکائو از دانه‌های کاکائو به دست آمد مواد جامد بسیاری هم به همراه آن وجود دارد که مخلوطی از بسیاری از مواد باقیمانده است، هنگامی که به عنوان یک فراوردهٔ نهایی به فروش می‌رسد به عنوان پودر کاکائو و گاهی هم کاکائو نامیده می‌شود، این پودر در مقابل جزء چرب شکلات قرار می‌گیرد که همان کره کاکائو است، کره کاکائو تشکیل شده از ۵۰٪ تا ۷۵٪ از دانه‌های کاکائو است و از مشخصات بارز آن ذوب شدن کاکائو در دماهای متفاوت است که میزان درصد کره کاکائو را نشان می‌دهد.

واردات پودر کاکائو از ترکیه

واردات پودر کاکائو از ترکیه

نوشابه یا لیکور کاکائو ‏‏ هم یک فرایند تخمیری از دانه‌های کاکائوی بو داده است که با کره کاکائو جامد و مواد فله‌ای دیگر به نسبت معمول طبیعی تلفیق می‌گردد، شکلات اما کرهٔ کاکائو بیشتر و خالص‌تری برای تولید نیاز دارد و در نتیجه بهترین و ارزان‌ترین گزینه برای این مورد همان پودر کاکائو است هر چند این عمل در تضاد با اولین استفاده‌های کاکائو در اروپا است

واردات پودر کاکائو از ترکیه

واردات پودر کاکائو از ترکیه

قبل از اینکه شکلات‌های شیری و همچنین شکلات‌های تیره محبوبیت پیدا کنند، پودر کاکائو به عنوان یک محصول اولیه بود، و کره کاکائو کمی بیش از یک محصول زائد به نظر می‌رسید، مواد جامد کاکائو که تشکیل‌دهندهٔ اولیه پودر کاکائو هستند، یکی از غنی‌ترین آنتی‌اکسیدان فلاوانول می‌باشد، این مورد عنصری کلیدی در شکلات، شربت شکلاتو انواع فراورده‌های قندی بر پایهٔ کاکائو می‌باشد.

واردات پودر کاکائو از ترکیه

واردات پودر کاکائو از ترکیه

پودر کاکائو (Cocoa solid) : پس از اینکه کره کاکائو از دانه‌های کاکائو به دست آمد مواد جامد بسیاری هم به همراه آن وجود دارد که مخلوطی از بسیاری از مواد باقیمانده است.

هنگامی که به عنوان یک فراوردهٔ نهایی به فروش می‌رسد به عنوان پودر کاکائو و گاهی هم کاکائو نامیده می‌شود. این پودر در مقابل جزء چرب شکلات قرار می‌گیرد که همان کره کاکائو است.

کره کاکائو تشکیل شده از ۵۰٪ تا ۷۵٪ از دانه‌های کاکائو است و از مشخصات بارز آن ذوب شدن کاکائو در دماهای متفاوت است که میزان درصد کره کاکائو را نشان می‌دهد.

واردات پودر کاکائو از ترکیه

واردات پودر کاکائو از ترکیه

* نوشابه یا لیکور کاکائو ‏هم یک فرایند تخمیری از دانه‌های کاکائوی بو داده است که با کره کاکائو جامد و مواد فله‌ای دیگر به نسبت معمول طبیعی تلفیق می‌گردد.

شکلات اما کرهٔ کاکائو بیشتر و خالص‌تری برای تولید نیاز دارد و در نتیجه بهترین و ارزان‌ترین گزینه برای این مورد همان پودر کاکائو است هر چند این عمل در تضاد با اولین استفاده‌های کاکائو در اروپا است.

* قبل از اینکه شکلات‌های شیری و همچنین شکلات‌های تیره محبوبیت پیدا کنند، پودر کاکائو به عنوان یک محصول اولیه بود، و کره کاکائو کمی بیش از یک محصول زائد به نظر می‌رسید، مواد جامد کاکائو که تشکیل‌دهندهٔ اولیه پودر کاکائو هستند، یکی از غنی‌ترین آنتی‌اکسیدان های فلاوانول می‌باشد، این مورد عنصری کلیدی در شکلات، شربت شکلات ‏و انواع فراورده‌های قندی بر پایهٔ کاکائو می‌باشد.

* از پودر کاکائو در تولید کیک ، بیسکویت ، بستنی های کاکائویی و شکلاتی  ، شکلات ، هات چاکلت ( شکلات داغ ) ، کافی میکس شکلاتی ، کاپوچینوی شکلاتی ، انواع شیرینی های کاکائویی و شکلاتی ، انواع دسرهای شکلاتی و … استفاده می شود .

واردات پودر کاکائو از ترکیه

واردات پودر کاکائو از ترکیه

  • آنتی اکسیدان قوی :  دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که از تشکیل رادیکال‌های آزاد در سلول ها جلوگیری می‌کند.
  • کاهش بروز سکته قلبی :  با کاهش احتمال لخته شدن خون و انسداد رگ ها باعث کاهش احتمال بروز سکته قلبی می شود.
  • سرشار از کربوهیدرات : دانه های آن مقادیر زیادی کربوهیدرات دارند که بیشتر به صورت نشاسته، فیبر محلول و غیر محلول است و فقط بخش کمی از آن به صورت قند ساده است.
  • کافئین کم : کمتر از قهوه و چای، کافئین دارند.
  • انواع ویتامین : این ماده شامل ویتامین های A، B1، B2، B3،C است.
  • انواع مواد معدنی :مقادیر زیادی مواد معدنی شامل منیزیم، کلسیم، آهن، روی، مس، پتاسیم و منگنز دارد.
  • مقابله با چاقی و دیابت : طبق پژوهش انجام شده توسط محققان دانشگاه پنسیلوانیا که در European Journal of Nutrition به چاپ رسید، این ماده التهابات مربوط به چاقی را محدود کرده و از ابتلا به دیابت پیشگیری می‌کند. بر خلاف شکلات که به دلیل داشتن کره‌ی کاکائو یک ماده‌ی غذایی چرب به حساب می آید، پودر به‌دست آمده از کاکائوی جامد مقدار کمی کالری، چربی و قند دارد و در عین حال سرشار از فیبر می باشد. محققان معتقدند که این ماده می‌تواند حالت مقاومت به انسولین و مشکلات کبدی را کاهش دهد.

 

مصرف زیاد و بیش از اندازه آن باعث بروز برخی عوارض و ناراحتی های زیر خواهد شد :

  • تکرر ادرار و یبوست
  • کک و مک و کهیر
  • زیاد شدن اسید اوریک خون
  • تپش قلب و بی خوابی
  • ناراحتی کبد و اعصاب
  • افراد مبتلا به آسم، تپش قلب، تصلب شرائین، کلسترول، نقرس، دیابت، سنگ کلیه، هپاتیت روده و رماتیسم مجاز به مصرف آن نمی باشند .
واردات پودر کاکائو از ترکیه

واردات پودر کاکائو از ترکیه

 

کاربرد پودر کاکائو:

از پودر کاکائو در تولید کیک، بیسکویت، بستنی های کاکائویی و شکلاتی، شکلات، هات چاکلت( شکلات داغ )، کافی میکس شکلاتی، کاپوچینوی شکلاتی، انواع شیرینی های کاکائویی و شکلاتی، انواع دسرهای شکلاتی و … استفاده می شود.